تیگو ۸ پرو، خودرویی که نیامده فیس لیفت شد

تیگو ۸ پرو، خودرویی که نیامده فیس لیفت شد

گویا چری اقدام به فیس لیفت تیگو ۸ در این مدت کوتاه کرده است. باتوجه به تصاویر منتشره، میتوان دید که در نمای جلو، طراحی کلی سپر، جلوپنجره، چراغ‌ها و… عوض شده است.

کد خبر : ۱۰۱۶۸۰
بازدید : ۱۴۹۹۳

زمستان سال گذشته بود که پایگاه خبری چرخان، برای اولین‌بار تصاویری از تیگو ۸ پرو‌هایی که در جهت آزمایش‌های فنی وارد کشور شده بود را منتشر کرد. اما در این حین که درحال انتشار تصاویر بیش‌تری از این خودرو بودیم، ناگهان در خردادماه امسال، تصاویری از نسخه‌های مونتاژی تیگو ۸ از خط تولید مدیران خودرو درز شد!

ولی گذشت و گذشت تا اینکه شرکت مدیران خودرو بالاخره از نسخه تجاری تیگو ۸ پرو پرده برداشته و اولین نمونه مونتاژی آن را در دهمین نمایشگاه خودرو اردبیل رونمایی نمود.

اما سخن اصلی ما در موارد گفته شده نبوده و بحث اصلی چیز دیگرست. در حقیقت باید گفت که شرکت مدیران خودرو، اولین نمونه‌های آزمایشی تیگو ۸ پرو را حتی قبل‌تر از بسیاری از کشور‌ها وارد ایران کرد؛ اما مدتیست که این خودرو در برخی از کشور‌ها فرآیند تحویلش آغاز شده و هنوز هم مردم در ایران، بدنبال آگاهی از قیمت و شرایط فروش آن هستند.

رک و پوست کنده بگوییم که اطلاع نداریم این ورود دیر هنگام تیگو ۸ پرو به ایران، تقصیر شرکت مذکور بوده و یا قوانین داخلی کشور آن‌قدر سختگیرانه است؟!

شاید با مطالعه بند فوق، سوالی در ذهنتان ایجاد شود که تیگو ۸ اصلا یک خودروی جدید در بازار‌های جهانی محسوب می‌شود؛ پس چرا نویسنده از ورود با تاخیر تیگو ۸ پرو به ایران نوشته است؟! خب همین‌طور است، اما گویا روند شرکت چری بسیار عوض شده و یا بهتر است بگوئیم که کمی افراط نیز می‌کند!

براساس تصاویری که رسانه‌های چینی از وزارت صنعت و بخش اطلاع رسانی جمهوری خلق چین، منتشر نموده‌اند، گویا چری اقدام به فیس لیفت تیگو ۸ در این مدت کوتاه کرده است. باتوجه به تصاویر منتشره، میتوان دید که در نمای جلو، طراحی کلی سپر، جلوپنجره، چراغ‌ها و… عوض شده است.

این قسمت تیگو ۸ پرو را نمی‌توان گفت که صرفا از یک خودرو کپی شده است! برای مثال، نوع طراحی و گرافیک چراغ‌های جلو، ما را یاد برخی محصولات شرکت هوندا می‌اندازد. یا خط افقی که از جلوپنجره به داخل چراغ‌ها کشیده شده، نوع اتصال آن، ما را یاد محصولات شورلت می‌اندازد.

طراحی جلوپنجره را نگوییم که دیگر این سبک طراحی در خودرو‌های چینی باب شده است؛ از جمله آن می‌توان به کراس اوور‌های شرکت بایک اشاره نمود. اما بطور کلی، طراحی این نسخه از تیگو ۸ بسیار بروز و زیباتر شده و هم‌چنان شاهد استفاده از سبک کهکشانی در جلوپنجره خودرو هستیم.

در بخش کناری تیگو ۸، ۲۰۲۲، در کل ۲ تغییر اتفاق افتاده است؛ یکی نوع طراحی اتصال آیینه‌های بغل بوده که نسب به قبل، اصطلاحا طراحی لوکس‌تری داشته و تغییر دوم هم افزوده شدن خطی قرمز رنگ به درب‌ها.

تیگو ۸ پرو
اما به قسمت عقب می‌رسیم. جایی‌که می‌توان فهمید، چری از تصمیمش یعنی جدا بودن چراغ‌های عقب، پشیمان بوده و دوباره در این نسخه، چراغ‌ها را به هم متصل نموده است.

هم‌چنین در بخش چراغ‌های ترمز سوم و یا بهتر است بگوییم چراغ‌های اسپویلر هم اتفاقاتی رخ داده که در کل، سبب شده نمای تیگو ۸ پرو ۲۰۲۲ بسیار اسپرت‌تر از نسخه بازار ایران شود. البته که با مشاهده کلمات و جزئیات روی درب صندوق عقب، می‌توان گفت که در اصل، این خودرو چهارچرخ متحرک بوده و دارای موتور ۲ لیتری توربو GDI است.

پیشرانه ۲ لیتری توربو GDI خانواده تیگو ۸ با اتصال به گیربکس ۷ سرعته DCT، توانایی تولید ۲۵۰ اسب بخار، قدرت و ۳۹۰ نیوتن متر، گشتاور را دارد. این‌طور که منابع چینی اعلام کرده‌اند، شتاب صفر تا صد تیگو ۸ پلاس با موتور ذکر شده، حدود ۷.۳ ثانیه است.

هم‌چنین درصورت استفاده از بنزینی با کیفیت مناسب، مصرف سوخت این خودرو به ۷ لیتر در صد کیلومتر به صورت ترکیبی می‌رسد! چندی پیش بود که سایت چرخان برای اولین بار خبر از ورود تیگو ۸ با مشخصات گفته شده، البته با همان چهره قبلی خبر داد!

تیگو ۸ پلاس با موتور ۲ لیتری TGDI و سامانه انتقال قدرت دودیفرانسیل در ایران معرفی شد! پس می‌توان احتمال داد که مدیران خودرو هم درصورتی‌که برنامه داشته باشد تا نسخه چهارچرخ متحرک را وارد بازار ایران کند، با چهره جدیدتر تیگو ۸ را مونتاژ خواهد کرد.

در رابطه با طراحی داخلی نسخه ۲۰۲۲، باید گفت که فعلا اطلاعات و تصاویری از این قسمت تیگو ۸ منتشر نشده که در اختیار شما مخاطبان عزیز سایت چرخان قرار بگیرد. درنهایت باید گفت که سرعت و برنامه چینی‌ها برای پیشرفت، فوق العاده است؛ طوری که ما فکر نمی‌کردیم حتی در این مدت کوتاه، خانواده تیگو ۸ برای چندمین بار فیس لیفت شود.

قصد مقایسه نداریم؛ اما وقتی بحث خواستن باشد، پیشرفت رخ می‌دهد. آن وقت ما در صنعت خودرو کشورمان، باید شاهد این باشیم خودرویی، چون پارس که دیگر نباید تولید شود، نسخه پلاس آن با آپشنی، چون مانیتور و دوربین عقب قرار است تا انشاءالله طی اوایل سال ۲۰۲۲ میلادی تولید و طی استقبالی بالا از طرف مردم، به فرو ش برسد!

تیگو ۸ پرو
متاسفانه باید گفت که برخی افراد با شعار ما می‌توانیم وارد بحث مدیریت می‌شوند و آنگاه که می‌خواهند کاری انجام دهند، برخی دیگر آنان را وادار می‌کنند که همان مسیر غلط قبلی طی شود.. احتمالا مصلحتشان این است؛ ما که مدیر نیستیم تا بدانیم…

لازم به ذکر است که بزودی شرکت مدیران خودرو خودرو تیگو ۸ پرو را با مشخصاتی به شرح ذیل، به فروش خواهد رساند.

تیگو ۸ پرو مجهز به یک موتور ۱.۶ لیتری توربو جی دی آی (TGDI) است. موتور مذکور با اتصال به گیربکس ۷ سرعته دی سی تی (DCT)، توانایی تولید ۱۹۷ اسب بخار، قدرت و ۲۹۰ نیوتن متر، گشتاور را دارد. آن‌طور که برخی منابع اعلام نموده‌اند، مصرف سوخت ترکیبی این خودرو ۶.۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است که در صورت محقق شدن، بسیار عدد ایده‌آلی است.

از امکانات رفاهی و ایمنی تیگو ۸ پرو می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:
دوربین ۳۶۰ درجه با حالت نمایش ۳D
رکاب‌های برقی
تنظیم برقی صندلی‌های ردیف اول همراه با سردکن و گرمکن صندلی‌ها
صندلی راننده دارای مموری سه حالته و تنظیم گودی کمر
سیستم تهویه مجزا بین ردیف اول و دوم
سیستم هشدار و پیش بینی برخورد در اثر تغییر لاین (LCA)
سیستم هشدار خروج از خط (LDW)
رادار تصادف از عقب (RCTA)
رادار نقطه کور (BSD)
سیستم کمکی ماندن در بین خطوط (LKA)
سیستم کمکی حرکت در ترافیک (TJA)
کروز کنترل هوشمند تطبیقی (ACC)
سیستم کمکی کروز هوشمند (ICA)
سیستم نوربالا اتوماتیک (IHC)
رادار تصادف از جلو (FCW)
جک برقی صندوق عقب به همراه سنسور پایی
دارای دو صفحه نمایش ۱۲.۳ اینچی به مجموع ۲۴.۶ اینچ
سقف پانورامیک
۷ نفره
تریم چرمی کابین
ترمز اضطراری خودکار (AEB)
سامانه کنترل پایداری و کنترل کشش (ESP)
و…

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید