چه افرادی بدون علامت به کرونا مبتلا می‌شوند؟

چه افرادی بدون علامت به کرونا مبتلا می‌شوند؟

بهترین محافظت در برابر کووید دریافت واکسن و دوز تقویت‌کننده است.

کد خبر : ۱۰۱۷۱۹
بازدید : ۷۰۰۱

نتایج یک تحقیق جدید نشان داد بسیاری از کسانی که به کووید ۱۹ مبتلا هستند، از بیماری خود اطلاع ندارند.

مقامات بهداشتی مدت‌ها در جستجوی درک این موضوع بودند که چه تعدادی از افراد مبتلا به کووید ۱۹ هیچ علامتی ندارند. از آنجایی که افراد بدون علامت احساس بیماری نمی‌کنند، به ندرت مورد آزمایش قرار می‌گیرند.

به همین دلیل کارشناسان تنها توانسته‌اند تعداد این موارد بدون علامت را تخمین بزنند، اما بر اساس نتایج تحقیقات جدید منتشر شده در نشریه JAMA Network Open میزان این بیماران بدون علامت شناسایی شده است.

محققان ۹۵ تحقیق از ژانویه ۲۰۲۰ تا فوریه ۲۰۲۱ را در همین خصوص بررسی کردند که شامل نزدیک به ۳۰ میلیون نفر در آسیا، اروپا، آمریکای شمالی، آمریکای جنوبی و آفریقا بود.

محققان دریافتند حدود ۴۰ درصد از بیماران مبتلا به کووید بدون علامت هستند؛ بیش از ۶۰ درصد موارد تایید شده کووید بدون علامت در میان افراد زیر ۲۰ سال بود. این میزان در افراد ۲۰ تا ۳۹ سال ۵۰ درصد، در افراد ۴۰ تا ۵۹ سال ۳۲ درصد و در افراد بالای ۶۰ سال ۳۳ درصد بوده است.

دانشمندان اظهار کردند: عفونت‌های بدون علامت در زنان باردار، مسافران هوایی یا کشتی‌های تفریحی و ساکنان خانه‌های سالمندان نسبت به دیگران شایع‌تر است.

دکتر آلن ولز، استاد آسیب‌شناسی در دانشکده پزشکی دانشگاه پیتسبورگ ایالات متحده، گفت: نتایج این تحقیق نشان داد که دوسوم سالمندان علائم بیماری داشتند و در بین افراد ۲۰ تا ۳۰ ساله، حدود دوسوم علائم نداشتند.

کارشناسان بهداشت می‌گویند به دلیل سویه‌های بسیار قابل انتقال کرونا مانند دلتا و اُمیکرون، به احتمال زیاد امروز موارد بیشتری از کووید ۱۹ بدون علامت در مقایسه با زمانی که مطالعه انجام شده، وجود دارد.

به گفته ولز واکسن‌ها نیز ممکن است به افزایش میزان عفونت‌های بدون علامت کمک کند، زیرا در برابر بیماری‌های شدید بسیار موثر است، اما تنها علائم عفونت‌های پیشرو را خاموش می‌کند. دکتر شیو پیلای، ایمونولوژیست و پزشکی در دانشکده پزشکی هاروارد، تاکید کرد: بهترین محافظت در برابر کووید دریافت واکسن و دوز تقویت‌کننده است.

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید