روغن تراپی مو را فراموش نکنید!

روغن تراپی مو را فراموش نکنید!

طاسی، شکل شایعی از اختلالات خود ایمنی است که اغلب باعث ریزش مو می‌شود.

کد خبر : ۱۰۱۷۴۱
بازدید : ۷۳۴۰

امروزه طاسی و یا از دست دادن بخشی از موی سر یکی از مشکلات رایج به ویژه در آقایان محسوب می‌شود. بسیاری از افراد دوست دارند شاهد رویش دوباره مو در بخش طاس شده باشند، اما نمی‌دانند چگونه این امر میسر است.

به طور عمومی ریزش مو می‌تواند ناشی از موارد ذیل باشد:

۱- افزایش سن
۲- عدم تعادل هورمونی
۳- جراحت یا سوختگی
۴- عفونت‌های پوست سر مانند درماتوفیتوز (عفونت قارچی)
۵- کمبود آهن
۶- کمبود پروتئین کافی در رژیم غذایی
۷- سابقه خانوادگی طاسی
۸- مصرف دارو‌ها و یا بیماری‌هایی که باعث طاسی می‌شود.
۹- دارو‌هایی که در شیمی درمانی استفاده می‌شود.

برای رشد مجدد در بخش‌هایی که موی سر ریخته است، می‌توانید از راهکار‌های ذیل بهره‌مند شوید:

۱- روغن کرچک: طیف گسترده‌ای از روغن‌ها می‌تواند به رشد مجدد موی سر کمک کند. روغن کرچک یکی از این موارد است که می‌توانید آن را به صورت روزانه بر روی پوست سر ماساژ دهید. این روغن خواص ضد التهابی و ضدقارچی دارد که می‌تواند به کاهش شوره سر و جلوگیری از ریزش مو کمک کند.

۲- روغن نارگیل: این روغن دارای سطح بالایی از چربی‌های مفید و مواد مغذی است که باعث جوانی دوباره پوست سر و آبرسانی به آن می‌شود. همچنین تحقیقات نشان داده است روغن نارگیل به تقویت فولیکول‌های موی سر و تحریک رشد مو کمک می‌کند. این روغن سرشار از آنتی اکسیدان‌ها است که از ریشه مو در برابر آسیب محافظت می‌کند.

۳- روغن تخم کدو: تحقیقات دانشمندان نشان می‌دهد مصرف تخم کدو می‌تواند مانع از ریزش مو با الگوی مردانه شود. روغن تخم کدو غنی از کاروتن ها، توکوفرول ها، و دیگر مواد مغذی است که روند طاسی را معکوس می‌کند. می‌توانید این روغن را نیز روزانه بر روی پوست سر ماساژ دهید.

۴- روغن تارامیرا: این روغن از گیاه آرگولا استخراج می‌شود که در فرهنگ هندی بسیار مشهور است. این روغن دارای سطح قابل توجهی از اسید چرب‌های مفید است که قابلیت ضدالتهابی و ضدقارچی دارد. از این رو، ماساژ آن بر روی پوست سر می‌تواند درمانی برای طاسی باشد.

منیع: بهداشت نیوز

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید