قیمت بیت کوین، امروز ۱۴۰۰/۰۹/۲۷

قیمت بیت کوین، امروز ۱۴۰۰/۰۹/۲۷

قیمت بیت کوین، امروز ۲۷ آذرماه با ۳.۸۱ درصد کاهش نرخ به ۴۵,۹۲۰ دلار معادل ۱,۴۱۳,۵۷۸,۳۲۰ تومان رسید.

کد خبر : ۱۰۱۷۶۶
بازدید : ۴۵۳۰

فرادید | بیت کوین با ریزش شدید قیمت روبه رو شد. امروز ۲۷ آذرماه قیمت بیت کوین با ثبت کاهش ۳.۸۱ درصد به ۴۵,۹۲۰ دلار معادل ۱,۴۱۳,۵۷۸,۳۲۰ تومان رسید.

برخی از تحلیلگران پیش بینی می‌کنند بازار‌های این رمزارز در سه ماهه اول ۲۰۲۲ به شدت متلاطم خواهد بود.

نگرانی‌ها نسبت به تداوم تورم و برخی پیش‌بینی‌های ناامیدکننده درباره آینده اقتصاد جهانی همچنان موجب قرار گرفتن بیت‌کوین (BTC) و آلت‌کوین در مسیر نزلی شده است، در حال حاضر، به نظر می‌رسد شاخص بیم وامید رمزنگاری به طور کامل در منطقه «ترس» قرار داشته باشد.

پس از یک موج بهبود مناسب، قیمت بیت کوین با مقاومت در نزدیکی سطح ۴۹,۵۰۰ دلار مواجه شد. بیت کوین کاهش جدیدی را آغاز کرد و زیر ۴۸,۵۰۰ دلار معامله شد. قیمت تقریباً ۳ درصد کاهش یافته است و خطر حرکت به زیر حمایت ۴۷,۲۰۰ دلار وجود دارد. حمایت اصلی بعدی نزدیک به ۴۷,۰۰۰ دلار است که شاید کمتر از آن قیمت تا ۴۵,۵۰۰ دلار کاهش یابد.

به گزارش فرادید؛ در جهت صعودی، مقاومت اولیه نزدیک به ۴۸,۵۰۰ دلار است. مقاومت اصلی نزدیک به منطقه ۴۹۵۰۰ دلار است که در بالای آن قیمت می‌تواند به بالاتر از آن شتاب دهد.

اگرچه ارزش بازار بیت‌کوین در اوایل سال جاری به بیش از یک تریلیون دلار رسید، هنوز هم شک‌هایی مبنی بر اینکه این بزرگ‌ترین ارز دیجیتال ممکن است برای مدت طولانی باقی نماند، وجود دارد. اسوار پراساد (Eswar Prasad)، استاد سیاست تجاری در دانشگاه کرنل، در مصاحبه اخیر با CNBC پیش بینی کرد که روز‌های بیت کوین می‌تواند به شماره بیفتد.

این اقتصاددان هندی-آمریکایی متقاعد شده است که بلاک چین در نهایت بزرگترین میراث بیت کوین خواهد بود. بیت کوین در حال حاضر ۴۳۵ بار مرگ در رسانه‌ها جمع آوری کرده است که قدیمی‌ترین آن به دسامبر ۲۰۱۰ (آذر ۱۳۸۹)، در قیمت ۰.۲۳ دلار باز می‌گردد.

با این حال، پادشاه کریپتو همیشه موفق شده است قوی‌تر از همیشه ظاهر شود و در ماه گذشته رکورد جدیدی را با ۶۹۰۰۰ دلار ثبت کرد. برخی از سرسخت‌ترین منتقدان بیت کوین، علیرغم دستاورد‌های این ارز دیجیتال، مبارزه می‌کنند. در ماه می (اردیبهشت)، نایب رئیس، برکشایر هاتاوی (Berkshire Hathaway) موفقیت آن را "نفرت انگیز" توصیف کرد.

از سوی دیگر، مدیر عامل میکرواستراتژی (Microstrategy)، مایکل سیلور (Michael Saylor)، که پیش بینی کرد روز‌های بیت کوین در سال ۲۰۱۳ (۱۳۹۲) به شماره افتاده است، اکنون یکی از بزرگترین تشویق کنندگان این ارز دیجیتال است.

همچنین ری دالیو (Ray Dalio)، یکی از موفق‌ترین مدیران تمام دوران، در مصاحبه اخیر خود گفت که بیت کوین طلای نسل جوان است.

شکاک سابق رمزارز‌ها تکرار می‌کند که بزرگترین ارز رمزنگاری شده دارای ارزش است: بیت کوین تقریبا جایگزینی برای نسل جوان به عنوان طلا است و ارزش ذاتی ندارد، اما دارای ارزش اکتسابی است و بنابراین دارای شایستگی می‌باشد.

شرکت تجزیه و تحلیل sentiment گزارش داده که شاخص نهنگ‌های بازار با وجود ریزش قیمت ارز‌های دیجیتال حدود ۱۵ درصد افزایش پیدا کرده است. حالا برخی عقیده دارند ممکن است بازار مانند ماه سپتامبر عمل کند و سناریو نزولی را از بین ببرد.

طبق گزارش این شرکت تجزیه داده تعداد آدرس‌هایی که بین ۱۰۰ تا ۱۰۰۰ بیت‌کوین دارند در مقایسه با ۱۰ هفته پیش بیش از ۱/۵ درصد افزایش پیدا کرده و این یعنی ۱۹۳ نهنگ جدید وارد بازار شدند. بعد از ریزش بیت‌کوین از محدوده ۶ هزار دلار احساسات بازار نزولی شد و اخبار فاندامنتال غیرقابل پیش‌بینی ترس و هیجان فروش در بازار را افزایش داد.

شاخص ترس و طمع بازار در مقایسه با ماه گذشته که در محدوده طمع قرار داشت در محدوده ترس شدید قرار دارد.

تحلیلگری با نام مستعار planB عقیده دارد بازار در محدوده صبر کلیدی قرار دارد و به زودی دوباره روند صعودی شروع می‌شود. تقریبا اکثر کارشناسان عقیده دارند بیت‌کوین در نیمه اول ۲۰۲۲ به ۱۰۰ هزار دلار می‌رسد.

قیمت لحظه ای بیت کوین

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید