قیمت خودرو‌های داخلی، کاهش ۱ تا ۵ میلیونی

قیمت خودرو‌های داخلی، کاهش ۱ تا ۵ میلیونی

«شاهین» محصول دیگر گروه سایپا در این هفته جزو خودرو‌هایی بود که ثبات قیمت داشت و در کارنامه معاملاتی خود هیچ تغییر قیمتی را ثبت نکرد. این خودرو در هفته‌ای که گذشت، ۳۴۶ میلیون تومان خرید و فروش شد.

کد خبر : ۱۰۱۷۷۰
بازدید : ۴۶۶۷

بازار خودرو آخرین روز‌های پاییز ۱۴۰۰ را بسیار عجیب و غیرقابل پیش بینی پشت سر می‌گذارد. پیش‌بینی‌هایی که همگی از افزایش قیمت خودرو‌ها حکایت داشتند، در هفته اخیر درست از آب در نیامدند و بازار به کاهش قیمت

ارزیابی بازار خودرو‌ها نشان می‌دهد در شرایطی که نوسانات قیمت دلار، افزایش ۱۸ درصدی قیمت رسمی خودرو‌ها توسط خودروسازان و اخبار ضد و نقیض مذاکرات وین، باعث شده بود تمام پیش بینی‌ها حول افزایش قیمت خودرو‌ها در بازار آزاد بچرخد، قیمت‌ها نه تنها رشد نکرد، بلکه بسیاری از خودرو‌های پرطرفدار یک تا پنج میلیون تومان کاهش ارزش داشتند.

در این هفته، سمند سورن، دنا پلاس توربو و تیبا ۲ معمولی افت قیمت داشتند. در مقابل سمند LX، دنا معمولی، پژو ۲۰۶ تیپ ۲، پژو ۲۰۶ صندوقدار و کوییک معمولی، افزایش قیمت یافتند و رانا پلاس، پژو ۲۰۶ تیپ ۵ و تیبا صندوقدار هم ثبات قیمت را در کارنامه معاملاتی خود ثبت کردند.

همچنین دراین هفته، کوییک R با افزایش قیمت ۴ میلیون تومانی رکورددار رشد قیمت در بازار خودرو‌های داخلی بود.

قیمت کوییک

قیمت کوییک در بازار خودرو

در هفته اخیر، خانواده کوییک هم افزایش قیمت را در کارنامه معاملاتی خود ثبت کردند. در این هفته «کوییک معمولی» با افزایش دو میلیون تومانی ۱۹۷ میلیونی شد و «کوییک R» نیزچهار میلیون تومان گران شد شد و ۲۰۳ میلیون تومان قیمت خورد.

«شاهین» محصول دیگر گروه سایپا در این هفته جزو خودرو‌هایی بود که ثبات قیمت داشت و در کارنامه معاملاتی خود هیچ تغییر قیمتی را ثبت نکرد. این خودرو در هفته‌ای که گذشت، ۳۴۶ میلیون تومان خرید و فروش شد.

قیمت تیبا

قیمت تیبا در بازار خودرو

در این هفته، خانواده تیبا، نیز ثبات و کاهش قیمت را در کارنامه معاملاتی خود ثبت کرد. «تیبا صندوقدار» همچون هفته قبل ۱۸۰ میلیون تومانی بود و «تیبا ۲ معمولی» هم با ۳ میلیون تومان کاهش، ۱۸۶ میلیون تومانی قیمت خورد.

ساینا که در هفته قبل با ۱۱ میلیون تومان رشد، رکورددار افزایش قیمت در بازار بود، این هفته یک میلیون تومانی در بازار افزایش قیمت داشت و قیمت آن به ۱۹۶ میلیون تومان رسید.

قیمت پژو

قیمت محصولات پژو در بازار

خانواده پژو ۲۰۶ نیز این هفته هم ثبات داشتند و هم افزایش قیمت را در بازار ثبت کردند. «پژو ۲۰۶ تیپ ۲» در هفته‌ای که پشت سر گذاشته شد، یک میلیون تومان رشد قیمت داشت و ۲۷۳ میلیونی تومانی شد. اما «پژو ۲۰۶ تیپ ۵» در این هفته همچنان ۳۱۰ میلیون تومانی بود و بدون تغییر در بازار دست به دست شد.

صندوقدار این خانواده یعنی «پژو ۲۰۶ صندوقدار» هم ۲ میلیون تومان در این هفته گران شد و ۳۱۱ میلیون تومان به فروش رسید.

قیمت سمند

قیمت خانواده سمند در بازار

خانواده سمند، اما در روز‌های پایانی پاییز راه‌هایی جدا از هم را رفتند، قیمت «سمند LX با موتور EF۷» افزایش یک میلیونی یافت و «سمند سورن» هم یک میلیون تومان در مقایسه با هفته قبل ارزان شد. این دو خودرو به ترتیب این هفته با قیمت‌های ۲۸۱ و ۳۰۹ میلیون تومان به فروش رفتند.

قیمت خودروهای پرطرفدار

قیمت سایر پرطرفدار‌ها

در میان خودرو‌های پرطرفدار بازار، در هفته اخیر، «رانا پلاس» ثبات قیمت داشت و همچنان ۳۰۹ میلیون تومان قیمت گذاری شد. «دنا پلاس توربو» این هفته یک میلیون تومان کاهش قیمت را تجربه کرد و ۴۸۹ میلیون تومان قیمت خورد و «دنا معمولی» هم با افزایش قیمت ۳ میلیون تومانی ۳۵۶ میلیون تومان دست به دست شد.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید