قیمت بیت کوین، امروز ۱۴۰۰/۰۹/۲۸

قیمت بیت کوین، امروز ۱۴۰۰/۰۹/۲۸

قیمت بیت کوین امروز ۲۸ آذرماه با ۳.۲۲ درصد افزایش نرخ به ۴۷,۲۶۳ دلار معادل ۱,۴۳۱,۳۱۲,۶۹۲ تومان رسید.

کد خبر : ۱۰۱۸۰۵
بازدید : ۴۵۱۳

فرادید | بیت کوین بار دیدگر در مدار صعودی قرار گرفت. امروز ۲۸ آذرماه قیمت بیت کوین با ثبت افزایش ۳.۲۲ درصد به ۴۷,۲۶۳ دلار معادل ۱,۴۳۱,۳۱۲,۶۹۲ تومان رسید.

بیت کوین یک کریپتوکارنسی (Cryptocurrency) یا رمز ارز است، که در ابتدا به عنوان وسیله‌ای برای مبادله طراحی شده بود؛ اما امروزه به عنوان ذخیره ارزش شناخته می‌شود. این ارز دیجیتال به جای تکیه و وابستگی به نهاد‌های واسطه مانند بانک، از رمزنگاری برای مدیریت و ایجاد کوین‌ها استفاده می‌کند.

تاریخچه بیت کوین با اختراع این ارز توسط شخص ناشناسی به نام ساتوشی ناکاموتو آغاز شد. ناکاموتو ایده Bitcoin را از ایده‌های مختلفی که توسط جامعه سایفرپانک‌ها ارائه شده بود، گرفته‌است.

بزرگ‌ترین رمز ارز دنیا به سرعت رشد کرد و در بین جوامع آنلاین و آفلاین به عنوان یک ارز شناخته شد. از اواسط سال ۲۰۱۰، برخی کسب و کار‌ها در کنار دیگر روش‌های پرداخت، شروع به پذیرش بیت کوین به عنوان یک روش پرداخت جدید کردند.

به گزارش فرادید؛ همین دو روز پیش بود که فدرال رزرو ایالات متحده اعلام کرد که تغییری در نرخ بهره نخواهد داد و همین خبر باعث افزایش قابل توجهی در قیمت بیت کوین شد.

بیت کوین که در آن زمان با قیمت ۴۶,۵۰۰ دلار معامله می‌شد، در عرض چند دقیقه به ۴۹,۵۰۰ دلار رسید. درست وقتی جامعه امیدوار می‌شد که BTC بالاخره می‌تواند بر سطح روانی ۵۰,۰۰۰ دلاری غلبه کند، خرس‌ها دوباره به بازی بازگشتند.

پس از آن، بیت کوین به تدریج شروع به ریزش کرد و این بار این دارایی تا مرز ۴۵,۵۰۰ دلار سقوط کرد که پایین‌ترین مارک قیمت از زمان سقوط عظیم بازار در روز ۴ دسامبر (۱۳ آذر) بود. بهبود ۴ هزار دلاری که از آن زمان حاصل شده است و بیت کوین هنوز به رنگ سبز دیده می‌شود، اما ارزش بازار آن کمتر از یک میلیارد دلار است.

تحلیلگران Glassnode توضیح داده‌اند که مقصر عملکرد ضعیف بیت‌کوین چه کسی است و چرا سطح ۴۵,۰۰۰ دلار برای رشد آن بسیار مهم است. یوهانس (Johannes)، تحلیلگر زنجیره‌ای با آیدی @ultravirtu در توییتر، به مقایسه فعالیت معامله‌گران آسیایی، اروپایی و آمریکایی در بازار‌های بیت‌کوین در سال‌های اخیر پرداخته است.

به گفته او، بر اساس داده‌های زنجیره‌ای Glassnode، «میزان فروش» عظیمی از آسیا یکی از محرک‌های اصلی رکود فعلی قیمت بیت‌کوین است. در عین حال، به نظر می‌رسد قدرت این عامل با گذشت زمان در حال کاهش است. عامل مخالف، که توسط معامله گران ایالات متحده و اتحادیه اروپا هدایت می‌شود، در عوض قدرت بیشتری پیدا می‌کند.

همانطور که قبلا توسط U.Today پوشش داده شد، در مارس ۲۰۲۱ (اسفند ۹۹)، قدرت فروش اصلی از بازار آسیا حاصل شده بود. تحلیلگران بلومبرگ این نظریه را بر اساس تجزیه و تحلیل خود از سطوح پایین و اوج روزانه در جلسات اوایل ماه مارس (اواسط اسفند ۹۹) منتشر کردند.

کارشناسان بازار کریپتو معتقدند که بیت کوین در مقطع حساسی قرار دارد چراکه فروشندگان همچنان فعال هستند و شکسته‌شدن حمایت‌های فعلی می‌تواند با سقوط عمیق‌تر قیمت بیت کوین همراه باشد.

در نمودار چهارساعته ارز دیجیتال بیت‌کوین اولین حمایت در محدوده ۴۴ هزار و ۵۰۰ دلار قرار دارد، اما کارشناسان عقیده دارند این حمایت زیاد معتبر نیست و احتمالا بیت‌کوین تا محدوده ۴۰ هزار دلار ریزش می‌کند. کارشناسان عقیده دارند محدوده ۴۰ هزار دلار محدوده حیاتی برای بیت‌کوین محسوب می‌شود و ریزش بیشتر از این ناحیه باعث می‌شود تا بازار مدتی طولانی اصلاح کند.

شاخص مقاومت نسبی در نمودار یک روزه بیت‌کوین روی عدد ۳۷ قرار دارد و فعلا این شاخص سیگنالی برای بازار ندارد.

قیمت لحظه ای بیت کوین

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید