سری اولِ خودروهای «جک اس ۵ توربو GDI» وارد بازار شد!
موتور بنزینی خودرو جک اس ۵ جدید مجهز به سیستم تزریق مستقیم سوخت و توربوشارژ با حجم موتور ۱۴۹۹ سیسی است و این سیستم سوخت رسانی GDI علاوه بر کاهش چشمگیر آلایندگی استانداردهای یورو۵ را نیز پاس میکند.
معاون بازاریابی و فروش شرکت کرمان موتور اعلام کرد: همزمان با سال حمایت از تولید، مانعزداییها و پشتیبانیها این شرکت تلاش کرده است تا یک محصول مدرن و منطبق با استانداردهای روز دنیا را به بازار عرضه کند.
پورکاظمی با بیان این مطلب افزود: خودرو جک اس۵ توربو GDI با تکیه بر استانداردهای روز دنیا و با هدف کاهش آلایندهی و مصرف سوخت کمتر طراحی شده و با توجه به افزایش نگران کننده حجم آلایندهها طی سالهای اخیر یک محصول منحصر به فرد محسوب میشود.
وی با اشاره به روند تحریمها در سالهای اخیر گفت: با وجود تمام این مشکلات شرکت کرمان موتور توانست طی سال گذشته ۱۶ هزار دستگاه خودرو تولید و به بازار عرضه کند و برای سال ۱۴۰۰ تولید نیز تولید ۲۴ هزار دستگاه خودرو هدفگذاری شده است.
پورکاظمی تصریح کرد: از سال گذشته خودروهای پیکان T۸ و خودرو K۷ به سبد محصولات این شرکت اضافه شده و در سال جاری نیز کرمان موتور اولین پروژه خودکفایی خود را بر پایه تولید خودرو جک J۴ با ۷۰ درصد داخلیسازی دنبال خواهد کرد.
معاون بازاریابی و فروش شرکت کرمان موتور به زودی اطلاعات جدیدی از پروژه خودرو برقی این شرکت منتشر خواهد شد افزود: در عین حال برای سال آینده پروژه تولید خودرو سدان لوکس J۷ نیز در دستور کار قرار گرفته و بر این اساس شاهد سبد متنوع محصولات شرکت کرمان موتور خواهیم بود.
تکنولوژی پیشرفته اس۵ جدید
در همین حال ارجمندی معاون محصول شرکت کرمانموتور نیز اعلام کرد: موتور بنزینی خودرو جک اس ۵ جدید مجهز به سیستم تزریق مستقیم سوخت و توربوشارژ با حجم موتور ۱۴۹۹ سیسی است و این سیستم سوخت رسانی GDI علاوه بر کاهش چشمگیر آلایندگی استانداردهای یورو۵ را نیز پاس میکند.
وی افزود: این پیشرانه ۱٫۵ لیتری توربوشارژ GDi با وجود حجم کمتر قادر به تولید بیشینه قدرتی معادل ۱۷۴ اسب بخار و بیشینه گشتاوری معادل ۲۵۱ نیوتن متر است. بدین ترتیب کاهش حجم پیشرانه هیچ تاثیری در قدرت تولیدی نداشته و تنها ۵ درصد گشتاور تولیدی پیشرانه افت داشته که با توجه به وزن کمتر این پیشرانه نسبت به نمونه ۲ لیتری پیشین، موضوع قابل توجهی نیست.
وی تصریح کرد: نکته بارز این پیشرانه تولید ماکزیمم گشتاور از دو پایین ۱۵۰۰ و انتقال آن به گیربکس شش سرعته دو کلاچه بوده که همین موضوع سبب عملکرد خوب جک S۵ فیس لیفت در مقابل نسخه پیشین شده است.
منبع: تجارت نیوز