خطر امیکرون جدی است، یلدا را خلوت‌تر برگزار کنید

خطر امیکرون جدی است، یلدا را خلوت‌تر برگزار کنید

سویه جدید کرونا علائم متفاوتی در مقایسه با سویه‌های قبل دارد. مثلا فرد مبتلا بویایی و چشایی خود را از دست نمی‌دهد، ولی آبریزش بینی دارد و احساس خستگی می‌کند.

کد خبر : ۱۰۱۸۳۵
بازدید : ۵۵۴۹

سخنگوی ستاد کرونای استان البرز گفت: سویه جدید امیکرون دیر یا زود وارد کشور می‌شود بنابراین مردم نباید با تکیه بر اینکه واکسن دریافت کرده‌اند، نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی اهمال کنند.

مهرداد بابایی با اشاره به آخرین وضعیت شیوع کرونا در البرز اظهار کرد: خوشبختانه رنگ استان همچنان آبی است و از لحاظ تعداد بیماران در وضعیت پایداری قرار داریم.

وی با تاکید بر ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم ادامه داد: سویه جدید امیکرون وارد کشور شده است بنابراین مردم نباید با تکیه بر اینکه واکسن دریافت کرده‌اند، نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی اهمال کنند.

وی گفت: سویه جدید کرونا علائم متفاوتی در مقایسه با سویه‌های قبل دارد. مثلا فرد مبتلا بویایی و چشایی خود را از دست نمی‌دهد، ولی آبریزش بینی دارد و احساس خستگی می‌کند.

این مسئول تاکید کرد: با توجه به اینکه طولانی‌ترین شب سال را در پیش داریم، از مردم تقاضا می‌شود دورهمی‌های خانوادگی را با کمترین تعداد برگزار کنند.

وی با بیان اینکه با ورود به فصل زمستان احتمال شیوع بیماری‌های ویروسی دیگر مثل سرماخوردگی و آنفلوآنزا افزایش می‌یابد، گفت: در حال حاضر روزانه نزدیک به ۹۰۰ نفر به صورت سرپایی به مراکز درمانی و بهداشتی استان مراجعه می‌کنند و تنها تست کرونای حدود ۵۰ نفر از آن‌ها مثبت می‌شود که این نشان می‌دهد بیماری‌های ویروسی دیگر در استان شایع شده است.

بابایی توضیح داد: طی دو سال گذشته به دلیل اینکه مردم فاصله اجتماعی را رعایت می‌کردند و استفاده از ماسک به عادت آن‌ها تبدیل شده بود، میزان شیوع بیماری‌های ویروسی به شدت کاهش داشت.

سخنگوی ستاد کرونای استان البرز گفت: متاسفانه با تزریق واکسن برخی خیالشان جمع شده و میزان رعایت پروتکل‌ها کاهش پیدا کرده که این مساله باید اصلاح شود، چون چند واکسیناسیون تاثیر زیادی در پیشگیری از ابتلا به کرونا دارد، ولی کافی نیست.

وی اضافه کرد: به افرادی که دز دوم واکسن را دریافت کرده‌اند توصیه می‌شود سه الی چهار ماه بعد از تزریق دز دوم، نسبت به دریافت دز سوم هم اقدام کنند تا ایمنی بدن آن‌ها افزایش یابد.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید