کشف معبد افسانه‌ای هرکول در اعماق يک مرداب

کشف معبد افسانه‌ای هرکول در اعماق يک مرداب

معبد هرکول در ادبیات کلاسیک یونان و لاتین به‌عنوان مکانی ذکر شده است که ژولیوس سزار در برابر نماینده اسکندر مقدونی به شدت گریه کرد و هانیبال فاتح کارتاژی برای تشکر از موفقیت‌های خود به آن مکان رفت.

کد خبر : ۱۰۱۸۵۷
بازدید : ۶۶۳۳

معبد افسانه‌ای هرکول که در زمان فنیقی‌ها به ملکارت معروف بود، در زمان‌های قدیم یکی از مکان‌های زیارتی مهم به شمار می‌رفت.

طبق اسناد کلاسیک، این معبد شاهد عبور شخصیت‌های تاریخی مانند ژولیوس سزار و هانیبال ژنرال کارتاژی [شهری باستانی در شمال آفریقا]بوده است و قدمت آن دست کم به قرن نهم قبل از میلاد مسیح بر می‌گردد.

کشف جدید دانشمندان اسپانیایی در اعماق آب‌های یک مرداب نوید حل یک معمای دیرینه باستان‌شناسی را می‌دهد. محققان اسپانیایی آثاری از یک بنای بزرگ فنیقی را در خلیج کادیس پیدا کردند.

محققان دانشگاه سویا و موسسه میراث تاریخی اندلس می‌گویند که مکان احتمالی معبد گمشده هرکول کادیس [قادص]را کشف کرده‌اند، بنایی که قرن‌ها گمان می‌رفت گم شده است.

معبد افسانه‌ای هرکول که در زمان فنیقی‌ها به ملکارت معروف بود، در زمان‌های قدیم یکی از مکان‌های زیارتی مهم به شمار می‌رفت. طبق اسناد کلاسیک، این معبد شاهد عبور شخصیت‌های تاریخی مانند ژولیوس سزار و هانیبال ژنرال کارتاژی [شهری باستانی در شمال آفریقا]بوده است و قدمت آن دست کم به قرن نهم قبل از میلاد مسیح بر می‌گردد.

محققان با استفاده از آخرین فن‌آوری‌های راداری و عکس‌های هوایی، آثاری از یک بنای بزرگ رومی و فنیقی را در آب‌های سنکتی‌پیتری (Sancti Petri) نزدیک کادیس (قادص) کشف کردند که تصور می‌شود معبد ارزشمند هرکول است.

ما از طریق منابع مستندی که تجزیه و تحلیل کرده‌ایم و اطلاعات باستان شناسی همراه با تصاویر به دست آمده با مدل‌های دیجیتالی این مکان، به این باور رسیده‌ایم که این مکان معبد اسطوره‌ای هرکول است

میلاگروس آلزاگا گارسیا، رئیس مرکز باستان‌شناسی آبی موسسه آندلس می‌گوید: «ما از طریق منابع مستندی که تجزیه و تحلیل کرده‌ایم و اطلاعات باستان شناسی همراه با تصاویر به دست آمده با مدل‌های دیجیتالی این مکان، به این باور رسیده‌ایم که این مکان معبد اسطوره‌ای هرکول است.»

وی اضافه می‌کند که در همه منابع به یک محیط در حال تغییر، در تماس با دریا، در معرض جزر و مد اشاره شده است که در این تحقیق اخیر شرکت داشتند.

این معبد نخستین بار در منابع کلاسیک یونانی و لاتین ذکره شده است که ساختمان در کنار اسکله را به‌عنوان یک مجموعه بزرگ فنیقی توصیف می‌کند که با عبور از دو ستون قابل دسترسی است.

معبد هرکول در ادبیات کلاسیک یونان و لاتین به‌عنوان مکانی ذکر شده است که ژولیوس سزار در برابر نماینده اسکندر مقدونی به شدت گریه کرد و هانیبال فاتح کارتاژی برای تشکر از موفقیت‌های خود به آن مکان رفت.

هرکول یا هراکلس یک شخصیت شناخته شده در میان فرهنگ عامه است که هم از سوی یونانیان و هم رومیان باستان به‌عنوان خدای قدرت پرستش می‌شد.

منبع: يورونیوز

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید