آموزش تصویری ضبط مکالمه تماس تلفنی در گوشی سامسونگ

آموزش تصویری ضبط مکالمه تماس تلفنی در گوشی سامسونگ

شما می‌توانید گوشی سامسونگ خود را به گونه‌ای تنظیم کنید که تمام تماس‌های شما را ضبط کند. علاوه بر این، می‌توانید تنظیمات را تغییر داده تا فقط تماس‌های مخاطبین دفترچه تلفن، مخاطبین خاص، فقط شماره‌های ناشناس و ... ضبط شوند.

کد خبر : ۱۰۱۸۶۰
بازدید : ۶۸۴۴

ضبط مکالمه یکی از کارهایی است که بسیاری از کاربران تلفن‌های همراه به آن علاقه دارند. ممکن است بخواهید یک تماس مهم کاری را ضبط کنید تا بعدا و در سر فرصت، نکات مهم و کلیدی آن را یادداشت کنید. یا دوست داشته باشید یک مکالمه خاطره‌انگیز با دوستان یا آشنایان خود را برای همیشه در حافظه تلفن همراه خود داشته باشید.

در این شرایط و موارد مشابه، نیاز به یک برنامه دارید که بتواند تماس تلفنی را به صورت دو طرفه (هم صدای شما و هم صدای فردی که پشت خط است) را ضبط کند. امروز به آموزش انجام این کار در گوشی‌های سامسونگ خواهیم پرداخت. لطفا تا پایان با ما همراه باشید.

خوشبختانه ابزار ضبط مکالمه دو طرفه گوشی در سامسونگ به صورت پیش فرض گنجانده شده است. به عبارتی دیگر، برای انجام این کار، نیاز به هیچ برنامه شخص ثالثی ندارید. بنابراین به راحتی هرچه تمام‌تر و بدون دانلود و نصب هیچ اپلیکیشن جانبی، می‌توانید تمام مکالمات خود را در گوشی‌‌های سری گلکسی سامسونگ ضبط کنید.

قبل از ضبط تماس، توجه داشته باشید که این کار می‌تواند در مواردی برای شما، بار حقوقی به همراه داشته باشد. بنابراین قبل از این‌که مکالمه خود را با یک شخص حقیقی ضبط کنید، حتما او را در جریان این کار قرار دهید. زیرا ضبط تماس بدون اطلاع طرف مقابل، ممکن است منجر به شکایت او از شما شود.

نکته: امکان ضبط تماس‌های VoWiFi، یعنی تماس‌های صوتی که از طریق Wi-Fi انجام می‌شوند، وجود ندارد.

ضبط تماس‌ها با استفاده از ابزار داخلی سامسونگ

شما می‌توانید گوشی سامسونگ خود را به گونه‌ای تنظیم کنید که تمام تماس‌های شما را ضبط کند. علاوه بر این، می‌توانید تنظیمات را تغییر داده تا فقط تماس‌های مخاطبین دفترچه تلفن، مخاطبین خاص، فقط شماره‌های ناشناس و ... ضبط شوند.

برای انجام تنظیمات ضبط تماس، باید مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. در گوشی سامسونگ خود وارد برنامه Phone شوید.
  2. روی آیکون سه نقطه که در گوشه بالای سمت راست مشاهده می‌کنید ضربه بزنید.
  3. از بخش Settings گزینه Record calls را انتخاب کنید.
  4. به منوی Auto record calls بروید و این گزینه را فعال کنید.
  5. در این مرحله می‌توانید انتخاب کنید چه تماس‌هایی ضبط شوند. (همه تماس‌ها، فقط مخاطبین، مخاطبین انتخابی، شماره‌های ناشناس و ...)

از این به بعد، تمامی تماس‌های شما بر اساس تنظیماتی که تعیین کرده‌اید ضبط خواهند شد. با این حال، ممکن است شما نخواهید همه تماس‌ها ضبط شوند و فقط به دنبال رکورد یک یا چند تماس خاص باشید.

برای ضبط دستی تماس‌ها در گوشی سامسونگ باید مطابق مراحل زیر عمل کنید:

  1. برنامه Phone را باز کنید و با مخاطبی که قصد دارید تماسش را ضبط کنید، تماس بگیرید. یا این‌که تماس ورودی که مایل به ضبط آن هستید را پاسخ دهید.
  2. در صفحه تماس، روی دکمه ضبط تماس ضربه بزنید تا ضبط شروع شود.
  3. اگر این گزینه برای شما به صورت خودکار ظاهر نشد، روی علامت سه نقطه در گوشه بالای سمت راست ضربه بزنید و گزینه Record call را انتخاب کنید.
  4. اولین باری که از ویژگی ضبط تماس استفاده می‌کنید، از شما خواسته می‌شود شرایط و ضوابط را بپذیرید.

نکته: زمانی که ضبط یک تماس را شروع می‌کنید، طرف مقابل متوجه نخواهد شد. البته اگر از برنامه پیش فرض Google Phone برای برقراری تماس استفاده کنید.

 ضبط مکالمه تماس تلفنی

همچنین بخوانید: ضبط مکالمه دو طرفه گوشی در سامسونگ

چگونه به تماس‌های ضبط شده دسترسی داشته باشیم؟

برای دسترسی به تماس‌های ضبط شده در گوشی‌های سامسونگ، باید مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. برنامه Phone را در تلفن همراه خود ضبط کنید.
  2. روی علامت سه نقطه در گوشه بالای سمت راست ضربه بزنید.
  3. از بخش Settings روی گزینه Record calls ضرب زده و در نهایت، Recorded calls را انتخاب کنید.
  4. در این بخش، تمام تماس‌های ضبط شده به صورت فایل‌های صوتی ذخیره شده‌اند.
  5. می‌توانید آن‌ها را گوش داده یا با ضربه زدن روی گزینه Share فایل‌ها را به اشتراک بگذارید.

برنامه‌ های جانبی برای ضبط مکالمه در گوشی های سامسونگ

ممکن است بعضی از گوشی‌های سامسونگ، از ابزار داخلی ضبط تماس برخوردار نباشند. کاربران این تلفن‌های همراه، باید به فکر دانلود و نصب یک برنامه جانبی برای ضبط مکالمه‌های خود باشند. ما در ادامه، برخی از این اپلیکیشن‌ها را معرفی خواهیم کرد.

البته توجه داشته باشید که امنیت و کیفیت این برنامه‌ها، به هیچ عنوان تضمین شده نیست و شما باید با امتحان کردن آن‌ها، در نهایت بهترین اپلیکیشن که روی گوشی همراهتان به خوبی کار کند را پیدا کنید.

اپلیکیشن Automatic Call Recorder

Automatic Call Recorder by Appliqato یکی از محبوب‌ترین برنامه‌ها برای ضبط تماس در گوشی‌های اندروید و به ویژه تلفن‌های همراه سامسونگ است. این برنامه از یک نسخه رایگان برخوردار است؛ اما برای دسترسی به همه ویژگی‌های حرفه‌ای، باید اشتراک ماهیانه آن را بپردازید. این اپلیکیشن هم‌اکنون در فروشگاه گوگل پلی موجود است و می‌توانید به راحتی آن را دانلود کرده و روی تلفن همراه خود نصب کنید.

اپلیکیشن Automatic Call Recorder by recorder & smart apps

این برنامه‌ دارای ویژگی‌های مختلفی از قبیل ضبط خودکار تماس‌ها، ضبط تماس‌های سازمانی، ضبط تماس در چندین کدک صوتی مختلف و ... است. یکی دیگر از قابلیت‌های جذاب و جالب توجه این رکوردر، امکان ذخیره تماس‌های ضبط شده در فضاهای ابری مانند گوگل درایو است. این برنامه‌ هم از یک نسخه رایگان و یک نسخه پیشرفته با اشتراک ماهیانه برخوردار است.

برنامه Blackbox Call Recorder

Blackbox در ردیف ضبط کننده‌های تماس حرفه‌ای قرار می‌گیرد. در این برنامه می‌توانید از ویژگی‌های متعدد از قبیل ضبط تماس خودکار، پشتیبانی از فضاهای ابری، انتخاب کیفیت فایل ضبط شده و ... برخوردار شوید. پشتیبانی از بلوتوث و دو سیم کارت، این اپلیکیشن را به یک ابزار حرفه‌ای برای ضبط تماس‌های تلفنی تبدیل می‌کند. این برنامه هم از یک نسخه رایگان و یک نسخه‌ پیشرفته با حق اشتراک ماهیانه برخوردار است.

کلام آخر

تلفن‌های همراه سامسونگ از یک ابزار داخلی برای ضبط تماس‌های تلفنی برخوردار هستند. ما در این مقاله به آموزش استفاده از این ابزار و روش ضبط اتوماتیک و دستی تماس‌ها پرداختیم. علاوه بر این، چند برنامه جانبی را هم برای گوشی‌هایی که از اپلیکیشن داخلی ضبط مکالمه پشتیبانی نمی‌کنند، معرفی کردیم.

امیدواریم با مطالعه کامل این مقاله، از این به بعد بتوانید به راحتی و بدون هیچ مشکلی، تماس‌های خود را ضبط نمایید.

منبع : رسانه اینترنتی ایده آل تک

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید