قیمت بیت کوین، امروز ۱۴۰۰/۱۰/۰۱

قیمت بیت کوین، امروز ۱۴۰۰/۱۰/۰۱

قیمت بیت کوین، امروز اول دی ماه با ۵.۴۶ درصد افزایش نرخ به ۴۹,۶۴۰ دلار معادل ۱,۴۸۵,۵۵۱,۴۶۰ تومان رسید.

کد خبر : ۱۰۱۹۱۵
بازدید : ۷۱۳۹

فرادید | بیت کوین باردیگر به مسیر صعودی بازگشت و به کانال ۵۰ هزاردلار نزدیک شد. امروز اول دی ماه قیمت بیت کوین با ثبت افزایش ۵.۴۶ درصد به ۴۹,۶۴۰ دلار معادل ۱,۴۸۵,۵۵۱,۴۶۰ تومان رسید.

چند روز گذشته برای ارز دیجیتال اول بازار روز‌های خوبی نبود. همانطور که قبلاً هم گفتیم، از روز جمعه به بعد یعنی زمانی که این ارز به سمت تراز ۵۰ هزار دلار در حرکت بود، وضعیت به کلی تغییر کرد و با افت و خیز‌های مکرر حتی چندین بار قیمت به زیر ۴۶,۰۰۰ دلار سقوط کرد.

آخرین نمونه از این نوسانات را دیروز شاهد بودیم؛ زمانی که بیت کوین تا مرز ۴۵,۵۰۰ دلار سقوط کرد. هرچند دوباره با به بازی برگشتن گاوها، چشم انداز این ارز تغییر کرد؛ تاجایی که در ساعات بعد، به ارزش بیت کوین بیش از ۳۰۰۰ دلار افزوده شد. در نتیجه، بیت کوین برای اولین بار طی پنج روز اخیر به ۴۹,۰۰۰ دلار نزدیک شد.

به گزارش فرادید؛ با وجود ریجکت شدن دوباره در این سطح، در حال حاضر، بیت کوین هنوز در حدود ۴۹,۰۰۰ دلار ایستاده و ۵ درصد رشد در ۲۴ ساعت گذشته را نشان می‌دهد. علاوه بر این، ارزش بازار بیت کوین به ۹۰۰ میلیارد دلار رسیده است.

قیمت بیت‌کوین بالای محدوده ۴۶ هزار دلار سیگنال صعودی دریافت کرد و توانست بالای ۴۸ هزار و ۵۰۰ دلار تثبیت شود. حالا سطح ۵۰ هزار دلاری به یک مقاومت روانی تبدیل شده است.

اگر بیت‌کوین نتواند مقاومت خود را پشت سر بگذارد ممکن است کاهش قیمت ادامه پیدا کند. اولین حمایت از منظر فیبوناچی محدوده ۴۵ هزار دلار است. اگر قیمت بیت‌کوین از ۴۵ هزار دلار ریزش کند احتمال ریزش بیت‌کوین تا ۴۳ هزار دلار وجود دارد.

مایکل سیلور، مدیرعامل شرکت مایکرواستراتژی (MicroStrategy) پیش‌بینی کرده است که روزی قیمت هر واحد بیت کوین، در نهایت به ۶ میلیون دلار خواهد رسید. سیلور بر این باور است که بهای قدرتمندترین رمزارز بازار، هنوز تا رسیدن به پتانسیل بلندمدت خود فاصله زیادی دارد. او بیش از ۸۰۰ میلیون دلار بیت کوین دارد.

قیمت بیت کوین از ابتدای سال ۷۰ درصد افزایش یافته است، اما نسبت به اوج بی سابقه‌ای که در ماه گذشته ثبت شده بود، ۲۹ درصد کاهش یافته است. برای مقایسه، سهام مایکرواستراتژی تقریباً ۴۰ درصد افزایش یافته است. این شرکت هوش تجاری در حال حاضر حدود ۵.۹ میلیارد دلار رمزارز را تحت کنترل خود دارد.

در مصاحبه‌ای که در نوامبر (آبان) با CNBC داشت، سیلور یک پیش بینی بیش از حد خوش بینانه در مورد افزایش قیمت بیت کوین برای همیشه انجام داد: دیدگاه ما این است که بیت‌کوین پرنوسان خواهد بود، زیرا به کل بازار رمزارز‌ها متصل است و جدید است، اما برای همیشه بالا می‌رود.

کارشناس بلومبرگ نیز می‌گوید ETF بیت کوین سرمایه گذاران بیشتری را جذب می‌کند. اینتلیجنس معتقد است که تقاضای سرمایه گذاران در صورت تایید راه اندازی صندوق قابل معامله در بورس بیت کوین بسیار بیشتر می‌شود، زیرا هزینه‌های مربوط به مدیریت قرارداد‌های بیت کوین را متحمل نمی‌شود.

جیمز سیفارت از تیم تحلیلی بلومبرگ، بر این باور است که ETF‌های اسپات بیت کوین دارایی‌های بیشتری را به این فضا وارد می‌کنند. در سال ۲۰۲۰ (۱۳۹۹)، مقدار دارایی‌های رمزنگاری شده در صندوق‌ها حدود ۲۴ میلیارد دلار بود. تا پایان امسال، این رقم به ۶۳ میلیارد دلار افزایش یافته است.

قیمت لحظه ای بیت کوین

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید