قیمت طلای جهانی، امروز ۱۴۰۰/۱۰/۰۱

قیمت طلای جهانی، امروز ۱۴۰۰/۱۰/۰۱

قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار امروز اول دی ماه، تا لحظه تنظیم گزارش به ۱۷۸۹ دلار و ۳۴ سنت رسید.

کد خبر : ۱۰۱۹۱۶
بازدید : ۷۰۳۸

فرادید | طلا علیرغم رشد قیمت، اما از کانال ۱۸۰۰ دور شد. امروز اول دی ماه قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار با افزایش ۰.۰۲ درصد به ۱۷۸۹ دلار و ۳۴ سنت رسید.

معاملات آتی طلا روز سه‌شنبه کاهش یافت و دومین افت متوالی را ثبت کرد. یکی از عوامل این مساله با بازگشت تدریجی ریسک‌پذیری در وال‌استریت باز می‌گردد. دیروز بازدهی خزانه داری نیز بالاتر رفت و در کوتاه مدت باد مخالفی را برای خرید شمش طلا ایجاد کرد.

جفری هالی تحلیلگر ارشد موسسه اوآندا گفت، قیمت طلا توان حرکت به سطح قیمت بالاتر از رقم فعلی را ندارد و فلز زرد در روز‌های پایانی سال تا حدودی به یک دارایی فراموش شده تبدیل گشته است.

به گزارش فرادید؛ بسیاری از کشور‌ها در فاصله چند روز مانده به تعطیلات کریسمس و سال نوی میلادی تلاش می‌کنند جلوی شیوع گسترده سویه اومیکرون را بگیرند. سویه جدید تاثیر منفی خود را بر بازار‌های مالی گذاشته و انتظار می‌رود روند ترمیم اقتصاد جهانی را مختل کند.

کارشناسان می‌گویند شکست واضح بالای ۱۸۱۰ دلار می‌تواند در کوتاه مدت قیمت را به سمت منطقه مقاومت ۱۸۳۰ دلاری سوق دهد. مقاومت کلیدی بعدی نزدیک به سطح ۱۸۵۰ دلار است. از جنبه نزولی، قیمت ممکن است نزدیک به ۱۷۸۰ دلار پشتیبانی شود. حمایت اصلی نزدیک به ۱۷۶۰ دلار است که کمتر از آن خطر حرکت به سمت ۱۷۲۰ دلار وجود دارد.

اکثر تحلیلگران نسبت به طلا در کوتاه مدت نظر صعودی ندارند. دیوید مدن، تحلیلگر بازار در Equiti Capital، گفت که او همچنان پتانسیل قوی‌تر شدن دلار آمریکا را در کوتاه مدت می‌بیند.

وی گفت: روز‌های پنجشنبه و جمعه برای قیمت طلا بسیار بی ثبات بوده است و دلیل آن نزول دلار آمریکا است. ظاهراً دلار آمریکا در کوتاه‌مدت در وضعیت اشباع خرید قرار گرفته بود و با پایان اصلاح نزولی دوباره شاهد تقویت ارزش دلار آمریکا خواهیم بود. ارزش دلار رابطه معکوسی با قیمت اونس طلای جهانی دارد. رشد ارزش دلار به معنی کاهش قیمت اونس طلای جهانی خواهد بود.

قیمت لحظه ای فلزات گران بها

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید