قیمت طلای جهانی، امروز ۱۴۰۰/۱۰/۰۲

قیمت طلای جهانی، امروز ۱۴۰۰/۱۰/۰۲

قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار امروز ۲ آذرماه تا لحظه تنظیم گزارش به ۱۸۰۵ دلار و ۵۸ سنت رسید.

کد خبر : ۱۰۱۹۴۹
بازدید : ۷۳۰۰

فرادید | طلا بار دیگر وارد کانال ۱۸۰۰ دلار شد و چنین به نظر می‌رسد حرکت رفت و برگشتی اینفلز گرانبها همچنان ادامه دارد. امروز ۲ آذرماه قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار با ۱.۸۶ درصد افزایش نرخ به ۱۸۰۵ دلار و ۵۸ سنت رسید.

روند قیمتی اونس طلای بازار‌های جهانی، در معاملات چهارشنبه، اندکی افزایشی شد. بسیاری از بازار‌های جهانی از روز جمعه به مناسبت کریسمس تعطیل خواهند بود.

به گزارش فرادید؛ مجموعه‌ای از داده‌های اقتصادی آمریکا که دیروز منتشر شد تأثیر ناچیزی بر بازار‌های فلزات گرانبها گذاشت. گاو‌های طلا و نقره با وجود ریسک پذیری بهتر در بازار دیروز تحت تأثیر عملکرد فلزات خود قرار گرفتند.

به گفته استفن اینس، از شرکای شرکت SPI، اگرچه نگرانی‌ها نسبت به شیوع واریانت اُمیکرون ادامه دارد، عدم وجود عوارض نگران کننده تا حدودی باعث آسودگی خاطر سرمایه گذاران شده و دلیل حرکت به سمت دارایی‌های پرریسک‌تر بوده است.

احتمالا فضای تورمی در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۲ روی تصمیم بانک مرکزی آمریکا برای تعدیل سریع‌تر محرک‌های مالی تاثیر خواهد گذاشت و می‌تواند دلیل فروش طلا باشد، اما ابهامات پیرامون اُمیکرون، روند نزولی طلا را محدود کرده است.

در حالی که تجار بر خوش بینانه بودن وضعیت اقتصادی و کاهش نگرانی‌ها از رشد تورم متمرکز شده اند سوددهی اوراق قرضه روز سه شنبه شاهد افزایش بود. افزایش سوددهی اوراق قرضه موجب بالا رفتن هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازار‌های بدون بهره‌ای نظیر بازار طلا می‌شود.

تحلیلگران اعلام کردند معاملات پایان سال احتمالا در بازار‌های گسترده به خصوص طلا اندک خواهند ماند و این فلز ارزشمند سال ۲۰۲۱ را در بازه معاملاتی کوچکی به پایان می‌برد.

بر اساس گزارش رویترز، با وجود رشد آمار ابتلا به کووید ۱۹، بازار‌های سهام آسیا روز چهارشنبه تحت تاثیر بهبود ریسک پذیری سرمایه گذاران با نزدیک شدن به روز‌های پایانی سال، صعود کردند.

تحلیل فنی نشان داد هر اونس طلا ممکن است حمایت در سطح ۱۷۸۵ دلار را تست کند و احتمال زیادی وجود دارد که پایین این سطح شکسته شده و طلا به محدوده ۱۷۷۳ تا ۱۷۷۸ دلار عقب نشینی کند. شکست واضح بالای ۱۸۱۰ دلار می‌تواند در کوتاه مدت قیمت را به سمت منطقه مقاومت ۱۸۳۰ دلاری سوق دهد. مقاومت کلیدی بعدی نزدیک به سطح ۱۸۵۰ دلار است.

از جنبه نزولی، قیمت ممکن است نزدیک به ۱۷۸۰ دلار پشتیبانی شود. حمایت اصلی نزدیک به ۱۷۶۰ دلار است که کمتر از آن خطر حرکت به سمت ۱۷۲۰ دلار وجود دارد.

قیمت لحظه ای فلزات گران بها

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید