از سلامت قلب خود در ۳۰ ثانیه مطمئن شوید!

از سلامت قلب خود در ۳۰ ثانیه مطمئن شوید!

دقیقاً ۳۰ ثانیه دستان خود را با مکعب‌های یخ در آب قرار دهید. این به شما کمک می‌کند بدانید که خون شما هنگام تماس با سرما چگونه پاسخ خواهد داد.

کد خبر : ۱۰۱۹۵۷
بازدید : ۸۸۶۱

قلب شما حتی اگر از بدن شما جدا شود هنوز هم می‌تواند بتپد، اینقدر قدرت دارد. مهم است که قلب خود را سالم نگه دارید تا بتوانید یک زندگی سالم داشته باشید و چند کار وجود دارد که می‌توانیم انجام دهیم تا مطمئن شویم که همه چیز خوب است.

برای کمک به شما در این زمینه، قصد داریم به شما روشی آموزش دهیم تا تنها در ۳۰ ثانیه سلامت قلب خود را بررسی کنید.

گام اول: آب خیلی سرد را در یک ظرف بریزید که به اندازه کافی بزرگ باشد تا بتواند هر دو دست را در آن جای دهد. برای نتیجه بهتر می‌توانید از یخ استفاده کنید.

مرحله دوم: دقیقاً ۳۰ ثانیه دستان خود را با مکعب‌های یخ در آب قرار دهید. این به شما کمک می‌کند بدانید که خون شما هنگام تماس با سرما چگونه پاسخ خواهد داد.

شما ممکن است ۲ نتیجه داشته باشید:

انگشتان قرمز شده است: اگر انگشتان شما قرمز شده است این خبر خوب است. این بدان معناست که شما هیچ مشکلی در رابطه با اکسیژن رسانی به خون ندارید. گردش خون و قلب شما سالم است.

انگشتان کم رنگ یا سیانوز می‌شوند: اگر نوک انگشتان کم رنگ یا سیانوز می‌شوند (به این معنی که تغییر رنگ کبودی دارند) احتمالاً در گردش خون مشکل دارید. این اتفاق زمانی می‌افتد که میزان اکسیژن کم در گلبول‌های قرمز خون شما وجود دارد یا در اکسیژن رسانی به خون شما مشکلی وجود دارد.

در این حالت، می‌توانید با گرم کردن یا ماساژ منطقه سعی کنید آن را به حالت عادی برگردانید. اگر این اتفاق نیفتاد، بهتر است به پزشک مراجعه کنید. همچنین اگر تغییر رنگ آبی با موارد زیر همراه باشد، باید با اورژانس تماس بگیرید:

• بریده بریده نفس کشیدن
• تب
• سردرد
• درد قفسه سینه
• تعریق
• ضعف در بازو‌ها، پا‌ها، دست‌ها، انگشتان یا انگشتان پا
• سرگیجه یا غش

برخی از غذا‌هایی که می‌توانند سلامت قلب شما را بهبود ببخشند:

سیر: فشار خون را کاهش می‌دهد و میزان انقباض عروق را کاهش می‌دهد.

شکلات تیره: فشار خون را عادی می‌کند و با التهاب مبارزه می‌کند.

دارچین: با بیماری‌های قلبی و آترواسکلروز مبارزه می‌کند.

آووکادو: سطح کلسترول "بد" را کاهش می‌دهد و به پاکسازی عروق کمک می‌کند.

منبع: بهداشت نیوز

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید