رشد باورنکردنی ثروت زاکربرگ در چند دقیقه!

رشد باورنکردنی ثروت زاکربرگ در چند دقیقه!

مارک زوکربرگ، موسس فیسبوک که دارای یک میلیارد و 600 میلیون، یعنی یک پنجم کل ساکنان کره زمین عضو و «فالوور» در سایت خود دارد، از نظر مالی نیز رتبه ششمین ثروتمند دنیا را کسب کرده است.

کد خبر : ۱۰۲۰۵
بازدید : ۶۶۳۹
افزایش عجیب ثروت زاکربرگ در چند دقیقه!
فرادید | مارک زوکربرگ، موسس فیسبوک که دارای یک میلیارد و 600 میلیون، یعنی یک پنجم کل ساکنان کره زمین عضو و «فالوور» در سایت خود دارد، از نظر مالی نیز رتبه ششمین ثروتمند دنیا را کسب کرده است.

به گزارش فرادید، بنیانگذار «فیسبوک» شخصی که در تصاویر همیشه با چهره‌ای ظاهر می شود و مانند یک دانشجوی ساده شلوار جین می پوشد و ساندویچ همبرگر با سیب زمینی سرخ شده و نوشیدنی کوکا کولا غذای مورد علاقه اوست، روز پنجشنبه 27 ژانویه ناگهان طی چند دقیقه 4 میلیارد و 850 دلار به ثروتش افزوده شد.

مارک زوکربرگ، در سن 32 سالگی به عنوان چهارمین ثروتمند در آمریکا و ششمین ثروتمند جهان شناخته شد.

به گزارش مجله اقتصادی آمریکایی Forbes که فهرست نام میلیاردها را هرسال در ماه مارس منتشر می کند، در یک خبر فوری که در سایت الکترونیکی را خبر داد که زوکربرگ توانست طی چند دقیقه به ثروت بزرگی برسد که این مبلغ در تاریخ میلیاردرها بی سابقه و بی نظیر بوده است.

این میلیارد جوان دارای یک دختر به نام «مکس» (Max) در اوائل ماه سبتامبر سال 2015 به دنیا آمد. مادر مکس یک زن چینی است به نام «بریسیلا چن» که اکنون به کمک مارک موسسه خیریه Chan Zuckerberg Initiative را اداره می کند.

44 میلیارد دلار تنها در 6 سال
روز پنجشنبه سهام زوکربرگ در فیسبوک به نسبت 15.5٪ در معاملات بازار بورس افزایش یافت. افزایش سهام همزمان بود با جشن 12 دهمین سال تاسیس فیسبوک همراه بود. شرکت مسئول راه اندازی سایت فیسبوک اعلام کرده که کارکنان این سایت به 11 هزار نفر می رسد.

روز پنجشنبه طی چند ثانیه قیمت هر سهام فیسبوک به $ 109.11 افزایش یافت و به عنوان نرخ جدید سهام تثبیت شد. با این افزایش قیمت«فیسبوک» در بازار به 308 میلیارد و 600 میلیون دلار که 46 میلیارد و 250 میلیون به زوکربرگ تعلق دارد.

مارک زوکربرگ اکنون با داشتن چنین ثروتی از "لاری الیسون" موسس و مدیر شرکت «اوراکل» که ثروتش 43 میليارد و600 میليون دلار است، پیشی گرفته و او را در رتبه هفتم قرار داد.

اگر روند افزایش ثروت مارک 32 ساله به این روش افزایش یابد پس از 5 سال ثروت او به 100 میلیارد خواهد رسید. مجله «فوربس» برای اولین بار در سال 2009 اسم مارک را در فهرست ثروتمندان قرار داد ثروت او در آن زمان دو میلیارد بود.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید