کاشت مو به روش BHT چگونه انجام می شود ؟

کاشت مو به روش BHT چگونه انجام می شود ؟

در این روش کاشت مو، معمولا ۱۰۰۰ الی ۱۵۰۰ گرافت مو در هر جلسه برداشت می شود. عملیات کاشت مو با این روش معمولا در بیشتر از یک جلسه کامل می شود.

کد خبر : ۱۰۲۰۶۹
بازدید : ۴۱۷۹

در کاشت موی طبیعی گرافت های مو از پشت و کناره های گوش استخراج و در ناحیه کم مو قرار داده می شوند. بعد از مدتی گرافت های کاشته شده در محل کم مو، به رشد طبیعی خود ادامه می دهند. ناحیه ای که گرافت های مو از آن استخراج می شود، ناحیه اهدا یا بانک مو نام دارد.

ناحیه ای که گرافت های استخراج شده در آن کاشته می شوند، ناحیه کاشت نامیده می شود. اما گاهی افراد در ناحیه پشت سر و کناره های گوش، بانک موی مناسبی برای کاشت مو ندارند. در این افراد از کاشت مو به روش BHT یا کاشت موی بدن استفاده می شود. در این روش گرافت های مو از سایر نواحی بدن استخراج و در ناحیه کم مو کاشته می شود.

به نظر شما موهای کدام نواحی بدن برای کاشت مو در سر مناسب هستند؟ کاشت مو به روش BHT چه مزایا و معایبی دارد؟ هزینه این روش با سایر روش های کاشت مو چه تفاوتی دارد؟. چه افرادی کاندیدای مناسبی برای کاشت مو به این روش هستند؟ برای دریافت پاسخ این پرسش ها و سایر سوالات مطرح در رابطه با این روش کاشت مو، لطفا در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

کاشت مو به روش BHT برای چه افرادی پیشنهاد می شود؟

برخی افراد که بنابر عوامل مختلف دچار ریزش مو شده اند، برای حفظ اعتماد به نفس تمایل به کاشت مو دارند، اما برای کاشت مو چاره ای جز برداشت مو از سایر نواحی بدن نیست. این افراد عبارت اند از:

  • افرادی که موهای پشت سر و بالای گوش در آن ها بسیار ضعیف بوده یا دچار ریزش شده است.
  • متقاضیانی که از روش های نامناسب کاشت برای آنها استفاده شده و به همین دلیل بانک مو این افراد دیگر قابل استفاده نیست.
  • افرادی که در درمان های قبلی کاشت مو از بانک موی سر آنها بیش از اندازه برداشت صورت گرفته و برای برداشت مجدد مناسب نیست.
  • استفاده از این روش در افرادی که به دلایل مختلف از قبیل تصادف، بخیه و زخم دچار ریزش در ناحیه ریش و ابرو شده اند، بسیار موثر است.
  • همچنین برای ترمیم موهای کاشته شده نیز بسیار کمک کننده است.

منطقه برداشت مو در روش کاشت مو

ویژگی های موهای بدن با موی سر متفاوت است. از طرف دیگر سرعت رشد موهای بدن نسبت به موی سر کمتر است. موی ریش بهترین گزینه برای پیوند به سر است؛ زیرا سرعت رشد موی ریش زیاد است. علاوه بر این مقاومت و ضخامت مناسبی نیز دارد. موی ریش در نواحی زیر چانه بیشترین هماهنگی را با موی سر دارد. مزیت دیگر برداشت مو از زیر چانه آن است که تاثیر کمتری در زیبایی چهره فرد دارد.

موهای سینه بعد از پیوند به سر نیز ماندگاری مناسبی دارد؛ بنابراین موی ریش در قسمت زیر چانه و بعد از آن موی سینه، در آقایان بهترین گزینه برای پیوند به سر هستند. در برخی از منابع به پیوند موی پاها و سایر نواحی بدن نیز اشاره شده است؛ اما واقعیت این است که شانس موفقیت و ماندگاری پیوند مو از سایر نواحی بدن به جز زیر ریش و سینه آقایان، چندان زیاد نیست. به همین دلیل از موهای این قسمت های بدن برای پیوند مو استفاده نمی شود.

بانک مو در روش BHT

مراحل کاشت مو به روش BHT

مراحل کاشت مو به این روش، مشابه مراحل کاشت مو به روش FUE است که در ادامه بیان شده است:

  • انجام بررسی ها و معاینات اولیه توسط پزشک، به منظور ارزیابی وسعت منطقه کاشت، تعداد فولیکول های مورد‌نیاز برای ایجاد تراکم مد‌نظر، بررسی کیفیت موهای ناحیه اهدا، بررسی پوست سر، طراحی خط مو و بررسی تاریخچه پزشکی بیمار. به طور کلی در این مرحله مشخص می شود که با توجه به ویژگی های فردی و هدف فرد از کاشت مو، کدام روش کاشت برای فرد مناسب تر است.
  • بی حسی و ضد عفونی کردن پوست ناحیه اهدا و ناحیه کاشت به منظور از بین بردن باکتری ها و پیشگیری از بیماری های عفونی.
  • برداشت فولیکول ها از منطقه برداشت با استفاده از دستگاه های مخصوص.
  • آماده سازی فولیکول های برداشت شده توسط افراد مجرب. آماده سازی فولیکول ها و ترمیم فولیکول های آسیب دیده در زیر میکروسکوپ از مراحل مهم کاشت مو است و همزمان با کاشت مو، توسط افراد متخصص در این زمینه انجام می شود.
  • جاگذاری فولیکول های برداشت شده در منطقه کاشت. در تمام روش های کاشت مو ابتدا شیارها یا کانال هایی در پوست سر ایجاد می شود و سپس فولیکول های آماده سازی شده در آن ها جاگذاری می شوند.

در این روش کاشت مو، معمولا ۱۰۰۰ الی ۱۵۰۰ گرافت مو در هر جلسه برداشت می شود. عملیات کاشت مو با این روش معمولا در بیشتر از یک جلسه کامل می شود.

چه افرادی کاندیدای مناسبی برای کاشت مو به روش BHTهستند؟

برای بررسی شانس موفقیت کاشت مو به روش BHT از پارامتری به نام شاخص اهدای قفسه سینه استفاده می شود. برای تعیین شاخص اهدای قفسه سینه از فاکتورهای مختلفی استفاده می شود. فاکتورهای اصلی در تعیین عدد شاخص در ادامه فهرست شده است:

  • تراکم مو
  • شباهت بین موی سر و بدن از نظر حالت (فر یا صاف بودن) و رنگ
  • تعداد گرافت های مو با ۲ الی ۳ فاکتور
  • وسعت ناحیه اهدا
  • طول موهای بدن

در جدول زیر فاکتورهای اصلی ذکر شده در تعیین شاخص اهدای قفسه سینه و امتیازی که در شرایط مختلف به افراد تعلق می گیرد، بیان شده است. در صورتی که متقاضی کاشت مو، قبل از اقدام برای چنین جراحی زیبایی از شانس موفقیت کاشت مو با یک روش خاص آگاه باشد، انتظارات او از کاشت مو واقع بینانه‌تر خواهد بود. به این ترتیب بعد از کاشت نیز احساس رضایت بیشتری خواهد کرد.

در کلینیک رویان سلامت پس از انجام بررسی های اولیه توسط پزشکان مجرب این مرکز، بر اساس ویژگی های فردی شما و انتظاراتی که از کاشت مو دارید، بهترین روش کاشت مو برای شما انتخاب می شود. بعد از انتخاب روش مناسب کاشت مو، اطلاعات لازم در این زمینه در اختیار شما قرار خواهد گرفت. تصمیم گیری نهایی در زمینه انتخاب روش کاشت مو با بیمار است.

معایب کاشت مو به روش BHT

این نوع از روش کاشت مو، مشکل بسیاری از افراد را که دارای بانک موی ضعیفی در سر هستند، حل کرده است؛ با این حال، این روش نیز همانند سایر روش ها دارای معایب خاصی است که در ادامه به شرح آن می پردازیم:

  • عدم سازگاری موی سر و بدن از لحاظ رنگ و حالت که در نتیجه کاشت تاثیرگذار است.
  • عدم سازگاری موی سر و بدن از نظر سرعت رشد موها. موهای بدن در ۶ ماه حدود ۱ الی ۲ اینچ رشد می کنند؛ البته بعد از پیوند مو، موهای کاشته شده با موهای منطقه کاشت هماهنگ می شوند؛ اما گاهی این هماهنگی نیاز به زمان دارد.
  • حداکثر درصد موفقیت در این روش‌ ۸۰ درصد است. به عبارت دیگر بعد از کاشت مو در بهترین حالت ممکن ۸۰ درصد گرافت های کاشته شده ریشه می زنند.
  • با توجه به حساسیت بیشتر پوست بدن نسبت به پوست سر، برداشت مو از بدن از نظر تعداد‌ محدودیت بیشتری نسبت به موی سر دارد. برداشت بیش از اندازه از پوست بدن ممکن است با ایجاد اسکار و جای زخم همراه باشد. این موضوع به ویژه در ناحیه ریش، مشکل دیگری در زیبایی فرد ایجاد می کند.

نکات مهم قبل ‌و بعد از کاشت مو

توجه به مراقبت های بعد از کاشت مو در کیفیت نهایی درمان کاشت مو موثر است. برخی از نکات مراقبتی به شرح زیر است:

  • حداقل ۱۰ روز قبل از کاشت مو استفاده از وارفارین، آسپیرین و دیگر داروهای رقیق کننده خون متوقف شود.
  • حداقل ۱۰ روز قبل از کاشت مو، استفاده از سیگار، قلیون و الکل متوقف شود.
  • پزشک را از تمام داروهایی شیمیایی، داروهای گیاهی و مکمل های دارویی که استفاده می کنید، مطلع کنید.
  • در صورتی که به داروی خاصی از قبیل آنتی بیوتیک ها حساسیت دارید، حتما پزشک را از این موضوع مطلع کنید.
  • شب قبل از کاشت مو، موها را تمیز بشویید؛ اما فراموش نکنید که استفاده از ژل و نرم کننده ها ممنوع است.
  • در رابطه با زمان شروع فعالیت های ورزشی با پزشک مشورت کنید. شروع زود هنگام فعالیت های فیزیکی سنگین آسیب های جدی به فولیکول های کاشته شده وارد می کند.
  • در صورت بروز درد شدید با کلینیک درمانی یا پزشک خود تماس بگیرید.
  • در رابطه با شستشوی موها بعد از درمان، طبق دستورالعمل پزشک رفتار کنید. تنها مجاز به استفاده از شامپوها و مواد شوینده ای هستید که پزشک تعیین کرده باشد.

در کلینیک رویان سلامت، بهترین کلینیک کاشت مو به روش BHT در تهران، پزشکان و پرسنل این مراکز درمانی در تمام مراحل قبل و بعد از کاشت مو شما را همراهی می کنند. تمامی توصیه های ضروری در این زمینه بعد از کاشت مو در اختیار بیمار قرار می گیرد

هزینه کاشت مو به روش BHT

با وجود اینکه در این روش از بانک موی بدن برای کاشت استفاده می شود؛ اما هزینه کاشت مو تفاوت چندانی با سایر روش ها ندارد. از سوی دیگر همانند سایر روش های کاشت، عواملی از قبیل وسعت منطقه کاشت و تعداد فولیکول های برداشت شده، روش کاشت مو، امکانات و تجهیزات کلینیک درمانی، تجربه و مهارت پزشک در هزینه نهایی موثر است.

در معتبرترین کلینیک های درمانی انواع مختلف درمان ها و جراحی های زیبایی از قبیل کاشت مو، کاشت ابرو ، کاشت ریش و سبیل با استفاده از به روزترین تجهیزات و توسط مجرب ترین پزشکان ارائه می شود. در مشاوره پزشک پس از بررسی وضعیت پوست سر، بانک مو و در نظر داشتن انتظار شما از کاشت مو، بهترین روش را به شما پیشنهاد می دهد. هزینه نهایی کاشت مو نیز تعیین و اعلام می شود. بنابراین شما اگر شما قصد کاشت مو دارید، برای اطلاع از هزینه نهایی بهتر است به منظور تعیین وقت مشاوره با کلینیک رویان سلامت تماس بگیرید:

آدرس‌ : تهران، قیطریه، تقاطع قیطریه و بلوار اندرزگو، کوچه کیارنگ، انتهای کوچه خسروی جنوبی، پلاک ۲۵

  • خط ویژه : ۴۱۹۳۶-۰۲۱
  • خط مستقیم : ۲۲۸۸۵۸۹۰ - ۰۲۱
  • مشاور کاشت مو : ۰۹۱۹۰۱۲۵۴۶۰

منبع : کاشت مو به روش BHT

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید