قیمت طلای جهانی، امروز ۱۴۰۰/۱۰/۰۷

قیمت طلای جهانی، امروز ۱۴۰۰/۱۰/۰۷

قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار امروز ۷ دی ماه تا لحظه تنظیم گزارش به ۱۸۰۹ دلار و ۸۷ سنت رسید.

کد خبر : ۱۰۲۰۹۴
بازدید : ۴۰۴۲

فرادید | طلا همچنان در مسیر صعودی حرکت می‌کند. امروز ۷ دی ماه قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار با افزایش ۰.۰۱ درصدی به ۱۸۰۹ دلار و ۸۷ سنت رسید.

اونس جهانی طلا در روز‌های قبل از تعطیلات سال نو میلادی همچون سال‌های گذشته روند صعودی داشت. اونس جهانی به کانال ۱۸۰۰ دلاری صعود کرد و رشد نسبتا خوبی را ثبت کرد.

به گزارش فرادید؛ ابتدای سال ۲۰۲۱ برای مسیر اونس جهانی ثبت قیمت دو هزار دلاری را پیش‌بینی می‌کردند، اما به دلایل مختلف این پیش‌بینی برای اونس جهانی طلا محقق نشد.

با نزدیک شدن قیمت‌ها به بالای ۱۸۰۰ دلار در هر اونس در تعطیلات کریسمس، احساسات نسبت به طلا همچنان صعودی است. با این حال، توصیه تحلیلگران بازار این است: اگر مجبور نیستید هفته آینده معامله کنید، این کار را نکنید.

سال‌های گذشته دارایی‌ها بیش‌تری در بازار طلا در سطح جهانی وجود داشت، اما رشد بازار رمزارز‌ها در بازار طلا اثرگذار بود. حرکت سرمایه‌ها به سمت بازار رمزارز‌ها را می‌توان یکی ازعوامل کاهش تقاضا در اونس جهانی و ناکامی رسیدن اونس جهانی به مرز دو هزار دلار می‌داند.

دلایل دیگری همچون شیوع بیماری‌های جدید و نوسان در وضعیت اقتصاد جهانی ازعوامل موثر در نوسان‌های اونس جهانی در سال ۲۰۲۱ بودند. تازگی به دلیل ریسک گریزی کمتر در بازار، سود معاملات کاهش یافته است، در حالی که فروشندگان فلزات گرانبها در بحبوحه نگرانی‌های افزایش تورم هستند.

اکثر تحلیلگران وال استریت خاطرنشان می‌کنند که طلا در حال شروع یک فصل قوی است. با این حال، دو هفته آینده شاهد نوسانات بالا در حجم معاملات بسیار کم خواهیم بود.

همراه با عوامل فصلی صعودی، تحلیلگران به طلا نیز خوش بین هستند، زیرا چشم انداز تکنیکال طلا همچنان در حال بهبود است و قیمت‌ها بالای ۱۸۰۰ دلار در هر اونس باقی می‌مانند. با این حال، برای برخی از تحلیلگران، طلا باید از مقاومت اولیه ۱۸۱۵ دلار و مقاومت بلندمدت ۱۸۳۵ دلار عبور کند.

با این حال، همه تحلیلگران به طلا در کوتاه مدت خوشبین نیستند. دیوید مدن، تحلیلگر بازار در Equiti Capital گفت که اگرچه طلا در هفته آینده جا دارد کمی بالاتر رود، اما صعودی بودن دشوار است، زیرا دلار آمریکا قوی است.

قیمت لحظه ای فلزات گران بها

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید