بوگاتی تاسیساتی که در آن خودرو شیرون تولید میشود را آتلیه مینامد. ظاهر تمیز و براق آتلیه بوگاتی بیشتر به یک خانه مد شبیه است تا یک مجموعه تولید خودرو
از زمان ثبت سفارش تا زمان تحویل خودرو شیرون به مشتری حدود شش ماه طول میکشد. بیشتر قطعات اصلی در محل دیگری تولید میشوند و برای مونتاژ به آتلیه بوگاتی انتقال داده میشوند
پیشرانه عظیم ۱۶ سیلندر مجهز به چهار توربوشارژر بوگاتی شیرون در مرکز گروه فولکس واگن که به طور خاص برای تولید این پیشرانه ساخته شده است، تولید میشود
فرآیند پیوستن بخش مونوکوک جلو و پیشرانه به نام "ازدواج" شناخته میشود. این بخشها توسط ۱۴ پیچ تیتانیومی به هم متصل میشوند. فلز تیتانیوم برای کاهش وزن انتخاب شده و هر یک از این پیچها فقط ۳۴ گرم وزن دارند
مهندسان بوگاتی از یک ابزار الکتریکی که یک پیچگوشتی الکتریکی (EC nutrunner) است، استفاده میکنند. این ابزار میزان گشتاور مورد استفاده را اندازه گیری کرده و به مهندسان اجازه میدهد تا مقدار فشار درست را روی هر پیچ و مهره در هر خودرو وارد کنند
پشتیبان مکانیکی برای بال عقب شیرون در اینجا دیده میشود. پیستونها به بال اجازه میدهند تا به سمت بالا و پایین حرکت کرده تا نیروی پسا کافی برای کمک به هندلینگ و ترمز تولید شود.
هر قطعه از خودرو جای مخصوص به خود را دارد
در آتلیه بوگاتی هیچ ربات اتوماتیک یا تسمه نقالهای دیده نمیشود و همه چیز توسط مهندسان آموزش دیده با دست انجام میشود. به جای فرا گرفتن ساخت یک قسمت از خودرو، هر مهندس برای کار در هر ۱۲ ایستگاه مونتاژ در آتلیه بوگاتی آموزش دیده است
در اینجا میتوان نگاه دقیقتری به سیستم تعلیق جالب توجه بوگاتی شیرون داشت
رنگ آمیزی پنلها فرآیندی بسیار زمانبر است، زیرا به هشت لایه رنگ نیاز است که هر یک به صورت دستی اعمال شده و هر لایه نیازمند سمبادهزنی و پولیش پیش از زدن لایه بعدی رنگ است
برای این که مهندسان بتوانند زیر خودرو کار کنند، بوگاتی شیرون این چنین روی بالابر قرار میگیرد
درب خودرو بوگاتی شیرون که به تازگی رنگ شده آماده اتصال به خودرو است
حتی بدون نصب پنلهای بدنه، از روی شکل نمادین نعل اسبی رادیاتور جلو میتوان تشخیص داد که با یک خودرو بوگاتی مواجه هستید
جلوپنجره شیرون آماده اتصال به خودرو است
تایرهای بوگاتی شیرون به واقع عظیم هستند. برای درک بهتر اندازه آنها آیفون اکس روی تایر خودرو قرار گرفته است
دیسکهای ترمز کربن سرامیک بوگاتی شیرون عظیم و جالب توجه هستند. آنها باید توانایی متوقف کردن خودرویی با بیشینه سرعت ۴۲۰ کیلومتر بر ساعت را داشته باشند
مولشایم از سال ۱۹۰۹ خانه بوگاتی بوده است و شاتو سنت ژان همچنان یک فضای اداری چشمگیر است
این دستگاه مکانیزهترین قسمت کل تاسیسات است که به عنوان کتابخانهای برای قطعات کوچک عمل میکند. زمانی که یک مهندس به قطعهای خاص نیاز دارد، این کتابخانه عظیم قفسههای خود را میچرخاند تا قطعه مورد نظر راحتتر پیدا شود
زمانی که چرخها نصب میشوند، خودرو با مایع خنک کننده، روغن موتور، و مایعات مختلف دیگر پر میشود و به مدت ۱۰ دقیقه همه چیز برای هر گونه نشتی بررسی میشود
این محلی است که فرمان خودرو در نهایت روی آن قرار میگیرد. این بخش مهمی برای هایپرکار شیرون محسوب میشود
برخی از لولههای مایع خنک کننده بوگاتی شیرون در اینجا دیده میشوند. به گفته بوگاتی، قطر لولههای آب به اندازه جت آبی آتشنشانی و نرخ جریان به همان نسبت بالاست
سپر عقب بوگاتی شیرون در اینجا دیده میشود
فرمان خودرو اکنون سر جای خود قرار گرفته است
یکی از آخرین آزمایش هایی که شیرون انجام خواهد داد حرکت روی دینامومتر است. با توجه به نیروی تولیدی بسیار بیشتر شیرون نسبت به مدل ویرون، بوگاتی باید کل آزمایش را بروزرسانی می کرد. کابل های برق ضخیمتری باید نصب می شد و این فرآیند آنقدر برق اضافی تولید می کند که بوگاتی آن را به شهر همسایه مولشایم باز می گرداند. این آزمایشها جنبههای متعددی از عملکرد یک خودرو را اندازه گیری میکنند. یک خودرو شیرون با سرعت بیش از ۶۰ کیلومتر بر ساعت در طول آزمایش سه ساعته حرکت خواهد کرد
در اینجا نمایی نزدیک از یک چرخ بوگاتی شیرون قابل مشاهده است. اندازه دیسک ترمز جلب توجه میکند
برای حصول اطمینان از آسیب ندیدن رنگ، از پوشش های محافظ روی بدنه خودروها در مراحل مختلف تولید استفاده می شود
مجموعه ای از تایرهای عظیم بوگاتی شیرون در اینجا دیده می شود. بوگاتی با هدف کاهش وزن کلی خودرو در تولید این تایرها با شرکت میشلن همکاری کرده است
بوگاتی شیرون پولیشهای پایانی را دریافت میکند
از تونل نور برای انجام یک بررسی کامل شش ساعته به منظور شناسایی هرگونه عیب و ایراد در بدنه استفاده میشود
محصول نهایی آماده ورود به جاده است