در دوران کرونا، استخر برویم؟!

در دوران کرونا، استخر برویم؟!

در استخر هم مانند سایر اماکن عمومی چنانچه فرد آلوده وارد شود و در فاصله کمتر از دو متری افراد قرار گیرد، قدرت انتقال این بیماری به دیگران را دارد.

کد خبر : ۱۰۲۱۵۴
بازدید : ۶۸۵۰

یک متخصص بیماری‌های عفونی رفتن به استخر در شرایط کرونایی را مشروط به رعایت پروتکل‌های بهداشتی کرد.

دکتر سیاوش وزیری با بیان اینکه کرونا از طریق آب قابل انتقال نیست، گفت: البته این بدان معنی نیست که در محیط استخر این ویروس قابل انتقال نیست.

وی افزود: در استخر هم مانند سایر اماکن عمومی چنانچه فرد آلوده وارد شود و در فاصله کمتر از دو متری افراد قرار گیرد، قدرت انتقال این بیماری به دیگران را دارد. وزیری گفت: در فاصله کمتر از دو متر ویروس کرونا به راحتی از طریق قطرات تنفسی فرد آلوده به دیگران منتقل می‌شود.

این متخصص بیماری‌های عفونی با تاکید بر لزوم از سرگیری بسیاری فعالیت‌ها و مشاغل در شرایط کرونایی گفت: در همین راستا نمی‌توان حکم به تعطیلی دائمی استخر‌ها داد و این اماکن می‌توانند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی فعالیت داشته باشند.

وزیری گفت: از جمله مهمترین نکات در خصوص استخر‌ها در شرایط کرونایی بحث شلوغی آنهاست که مسئولین استخر‌ها باید دقت داشته باشند که محیط استخر بیش از حد شلوغ نشود.

وی افزود: افرادی هم که خواهان رفتن به استخر در این شرایط هستند در ساعاتی به استخر بروند که تعداد افراد کمتری در آنجا حضور داشته باشد. وزیری گفت: در محیط استخر هم حفظ فاصله حداقل دو متری با دیگران بسیار ضروری است و توصیه می‌شود افراد در محیط استخر نزدیک هم قرار نگیرند.

این متخصص بیماری‌های عفونی تاکید کرد: مسئولین استخر‌ها باید در این شرایط کرونایی از ورود افرادی که کوچکترین علائم مشابه سرماخوردگی دارند به محیط استخر جلوگیری کنند. وزیری همچنین از تمام افراد خواست که در صورت داشتن علائم مشابه کرونا به طور جد از رفتن به استخر و سایر امکان عمومی اجتناب کنند.

این متخصص بیماری‌های عفونی با تاکید بر اینکه واکسن مجوزی برای عدم رعایت پروتکل‌ها نیست، گفت: افرادی که واکسن زده اند تنها از فرم شدید بیماری در امان هستند و به این معنا نیست که این افراد مبتلا به کرونا نمی‌شوند.

وزیری تصریح کرد: در حال حاضر با وجود سویه "اُمیکرون" که تا حدی ایمنی گریز است، رعایت پروتکل‌ها بیش از پیش اهمیت پیدا کرده است.

این متخصص بیماری‌های عفونی گفت: این سویه جدید سه تا چهار برابر نسبت به سایر سویه‌ها توانایی درگیر کردن افراد واکسینه شده را دارد، بنابراین می‌طلبد که افراد حتما در کنار واکسن، رعایت پروتکل‌های بهداشتی بویژه استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی را داشته باشند.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید