هواشناسی ایران، امروز ۱۴۰۰/۱۰/۰۸

هواشناسی ایران، امروز ۱۴۰۰/۱۰/۰۸

با توجه به هشدار‌های سازمان هواشناسی ایران، امروز ۸ دی ماه در استان‌های جنوبی بارش باران گاهی وقوع رعد و برق و و وزش باد پیش‌بینی می‌شود و در ارتفاعات بارش برف انتظار می‌رود.

کد خبر : ۱۰۲۱۵۶
بازدید : ۶۵۰۵

فرادید | بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی ایران، امروز ۸ دی ماه و طی ۲۴ ساعت آینده سامانه بارشی در جنوب غرب و بخش‌هایی از جنوب کشور فعال است.

بر این اساس در استان‌های خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه وبویر احمد، لرستان، ایلام، فارس، بوشهر، هرمزگان و نیمه جنوبی استان‌های سیستان وبلوچستان و کرمان بارش باران گاهی وقوع رعد و برق و و وزش باد پیش‌بینی می‌شود و در ارتفاعات بارش برف انتظار می‌رود.

به گزارش فرادید و به نقل از سازمان هواشناسی ایران، پنجشنبه علاوه برمناطق ذکر شده در خراسان جنوبی، اصفهان، یزد و برخی نقاط غرب کشور نیز بارش رخ می‌دهد.

جمعه فعالیت سامانه بارشی در شرق هرمزگان، جنوب کرمان، سیستان وبلوچستان، خراسان جنوبی، خراسان رضوی و شمال شرق یزد خواهد بود و در لرستان، اصفهان، شمال استان‌های فارس و اصفهان بارش پراکنده رخ می‌دهد و بعدازظهرسامانه به‌تدریج از شرق کشور خارج می‌شود.

شنبه در برخی مناطق بوشهر، جنوب فارس هرمزگان، جنوب کرمان و جزایر واقع در خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان بارش پراکنده رخ می‌دهد و یکشنبه سامانه بارشی جدیدی از جنوب غرب وارد کشور می‌شود و سبب بارش درنیمه جنوبی کشور خواهد شد.

طی روز‌های پنج شنبه و جمعه خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج و توفانی پیش‌بینی می‌شود.

آسمان تهران فردا صاف تا قسمتی ابری و غبارآلود با حداقل دمای ۱و حداکثر دمای ۱۱درجه سانتیگراد و طی جمعه صاف تا کمی ابری، در بعضی ساعت‌ها همراه با غبار محلی و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۳ و حداکثر دمای ۱۱ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

طی امروز و فردا بندرعباس با دمای ۲۷ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و تبریز با دمای ۲- و ۱- درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان کشور هستند.

وضعیت آب و هوای ایران

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید