فولکس واگن ۲ سیلندر: سریع، لوکس و متفاوت

فولکس واگن ۲ سیلندر: سریع، لوکس و متفاوت

این خودرو نیز از پیشرانه ۲ سیلندر سوپرلگرا استفاده می‌کرد و از نظر طراحی ظاهری نیز در سطح بهترین سوپراسپرت‌های فولکس واگن قرار داشت.

کد خبر : ۱۰۲۲۱۴
بازدید : ۶۸۳۵

پیشرانه دو سیلندر دوکاتی سوپرلگرا همراه با اتاقی لوکس و اسپرت از پورشه با ۲۰۰ اسب بخار خروجی را اگر وارد معادله‌ای کنید که نسبت وزن ۸۹۰ کیلوگرمی کاررا جی تی اس ۹۰۴ نیز در آن لحاظ شود به خوبی ارزشمندی طرح مذکور را نمایان خواهد کرد.

این رویکرد با هدف معرفی یک خودروی بسیار کم مصرف، اما در عین حال قدرتمند و قابل مورد توجه مهندسان پورشه قرار گرفت و نتیجه کار نیز جذاب و مثبت بود.

اما نکته جالب در رابطه با این طرح به برنامه‌ای مشابه در فولکس واگن مربوط می‌شود که ۲۰۱۳ یک مفهومی مشابه با نام اکس ال اسپرت را معرفی کرد. این خودرو نیز از پیشرانه ۲ سیلندر سوپرلگرا استفاده می‌کرد و از نظر طراحی ظاهری نیز در سطح بهترین سوپراسپرت‌های فولکس واگن قرار داشت.

هدف از این طرح معرفی خودرویی کم مصرف، پرقدرت و باکیفیت عنوان شد.

اکس ال نیز ۱۹۷ اسب بخار خروجی و تمامی پنل‌های بدنه آن از فیبرکربن شکل گرفته بود تا وزن این مدل نیز زیر ۹۰۰ کیلوگرم یا بطور دقیق‌تر برابر با ۸۹۰ کیلوگرم مهندسی شود. از دیگر تدابیر کنترل وزن باید به کامپوزیت‌های منیزیم-آلومینیوم، سیستم ترمز سرامیکی، قطعات تیتانیومی.

خودرو طی ۵.۷ ثانیه از حالت توقف به سرعت ۱۰۰ کیلومتر برساعت رسید و بیشینه سرعت ۲۷۰ کیلومتر برساعت را نیز ثبت کرد. جعبه دنده نیز از نوع ۷ سرعته دوکلاچه نصب شد. تمانی این‌ها با یک پیشرانه ۲ سیلندر مربوط به موتور سیکلت شکل گرفت که در نوع خود موفقیت جالبی برای فولکس واگن به شمار می‌رود.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید