دستور پخت خورش فندق قاتق؛ کمی شبیه فسنجان

دستور پخت خورش فندق قاتق؛ کمی شبیه فسنجان

فندق دارای خواص بالا می‌باشد از جمله سرشار از آنتی اکسیدان و ویتامین ۳ و نیاسین می‌باشد که وجود آن در این خورش بسیار ارزشمند است.

کد خبر : ۱۰۲۲۱۵
بازدید : ۶۹۶۵

فندق قاتق یکی از غذا‌های بسیار خوشمزه و پر طرفدار گیلانی می‌باشد که با طعم و عطر عالی این غذا یکی از محبوب‌ترین غذا‌ها در بین گیلانی‌ها است.

این خورشت خوشمزه و متفاوت را می‌توانید در وعده ناهار یا شام سرو کنید و نوش جان کنید. فندق دارای خواص بالا می‌باشد از جمله سرشار از آنتی اکسیدان و ویتامین ۳ و نیاسین می‌باشد که وجود آن در این خورش بسیار ارزشمند است.

این خورش بسیار شبیه فسنجان است و طعمی فوق العاده دارد. امروز قصد داریم تا طرز تهیه فندق قاتق را به شما آموزش دهیم. پس با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه فندق قاتق گیلانی

مرغ ۱ عدد متوسط
فندق با پوست ۱ کیلوگرم
بادمجان ۵۰۰ کیلو
رب گوجه فرنگی ۳ ق غذا خوری
رب انار ترش ۳ ق غذا خوری
آرد ۱ ق غذاخوری
گلپر ۱/۲ ق چای خوری
نمک، فلفل سیاه، و زردچوبه به مقدار لازم

طرز تهیه فندق قاتق خوشمزه و محبوب گیلانی

مرحله اول: آماده سازی مواد

ابتدا فندق‌ها را بشکنید و اگر توانستید پوست نازک فندق را هم بگیرید و مغز آن‌ها را در آب سرد قرار دهید و اجازه دهید ۱ ساعت داخل آب بماند. بادمجان‌ها را بشورید و پوست بگیرید و روی آن‌ها نمک بزنید و به مدت زمان یک ساعت روی صافی قرار دهید. بعد از این زمان روی بادمجان‌ها آب سرد بریزید تا نمک اضافه آن خارج شود.

سپس فندق‌ها را بشورید و در مخلوط کن به همراه آب بریزید. به ازای ۱ پیمانه فندق ۳ پیمانه آب به مخلوط کن اضافه کنید. مخلوط کن را روشن کنید و فندق‌ها را مخلوط کنید تا کاملا خرد و له و مخلوط آب شوند.

مرحله دوم: پخت فندق قاتق

قابلمه مناسب را روی حرارت ملایم قرار دهید و داخل آن فندق له شده را بریزید و رب انار، نمک و زردچوبه اضافه کنید. هر ۲۰ دقیقه یکبار مقداری یخ داخل قابلمه بریزید تا روغن پس بده اجازه دهید تا مواد کاملا بپزد.

در زمان پخته شدن خورش مرغ‌ها را بشورید و خرد کنید و آن‌ها را در یک تابه مناسب کمی تفت دهید و بعد از اینکه طلایی شد مقداری رب گوجه فرنگی اضافه کنید تا رنگ بگیرد. سپس مرغ‌ها را به خورش اضافه کنید و درب قابلمه را بگذارید.

مرحله سوم: آماده سازی بادمجان و مواد دیگر
بعد از پخته شدن مرغ، آرد و رب گوجه فرنگی را با هم مخلوط کنید و خوب با همزن دستی هم بزنید تا یکدست شود. سپس داخل غذا بریزید تا آب خورشت جا افتاده شود. بادمجان‌ها را که از قبل کنار گذاشتید داخل تابه‌ای روغن بریزید و سرخ کنید و در آخر گلپر و فلفل سیاه را اضافه کنید و اجازه دهید ۵ دقیقه روی حرارت بماند. بعد از این زمان خورش ما آماده سرو می‌باشد.

منبع: پارسی دی

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید