قیمت طلای جهانی، امروز ۱۴۰۰/۱۰/۱۱

قیمت طلای جهانی، امروز ۱۴۰۰/۱۰/۱۱

قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار امروز ۱۱ دی ماه تا لحظه تنظیم گزارش به ۱۸۲۹ دلار و ۶۶ سنت رسید.

کد خبر : ۱۰۲۲۲۱
بازدید : ۴۲۴۰

فرادید | طلا در آستانه سال نو میلادی با افزایش قیمت رو به روشد. امروز ۱۱ دی ماه قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار به ۱۸۲۹ دلار و ۶۶ سنت رسید.

در حالی که سوددهی اوراق قرضه دولت آمریکا کاهش یافته و سبب افزایش جذابیت طلا برای سرمایه گذاران شده است قیمت طلا امروز اندکی افزایش داشت، اما در مسیر ثبت بدترین عملکرد سالانه شش سال گذشته قرار گرفت.

طلا برای کل سال ۳.۶ درصد کاهش قیمت داشت که بزرگترین کاهش قیمت سالانه از زمان کاهش ۱۰ درصدی در سال ۲۰۱۵ و نخستین کاهش قیمت سالانه در سه سال اخیر بود. احیای اقتصاد جهانی سرمایه گذاران بیشتری را به سمت دارایی‌های پرریسک کشاند و علاقه به دارایی‌های امنی مانند طلا را کمتر کرد.

به گزارش فرادید؛ عامل دیگری که مانع رشد قیمت طلا شد، سیگنال‌هایی از سرعت گرفتن برنامه‌های بانک‌های مرکزی بزرگ جهان برای تعدیل محرک‌های محرک بود که در دوران پاندمی کووید ۱۹ برای پشتیبانی از اقتصاد به اجرا گذاشته بودند.

در حالی که سرمایه گذاران بدون توجه به افزایش موارد ابتلا به سویه اومیکرون در حال روی آوردن به ارز‌های پرریسک هستند، شاخص ارزش دلار نیز از پایین‌ترین رقم یک ماه گذشته فاصله گرفته است. تقویت دلار موجب گرانتر شدن طلا برای خریدارانی می‌شود که از ارز‌های غیردلاری استفاده می‌کنند.

وارن ونکتاس، تحلیلگر دیلی فارکس گفت: با صعود بازده اوراق خزانه ۱۰ ساله آمریکا به دو درصد در سال ۲۰۲۲ و ملایم شدن فشار‌های تورمی و البته نرخ‌های بهره بالاتر، طلا ممکن است روند نزولی پیدا کند.

تحلیلگران در نظرسنجی رویترز در اکتبر با اشاره به فشار‌های ناشی از افزایش نرخ‌های بهره، پیش بینی قیمت خود را پایینتر برده و پیش بینی کرده بودند هر اونس طلا در سال ۲۰۲۲ به حدود ۱۷۵۰ دلار می‌رسد.

قیمت لحظه ای فلزات گران بها

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید