انکر تکست چیست و چه اهمیتی در سئو دارد؟

انکر تکست چیست و چه اهمیتی در سئو دارد؟

انکر تکست‌ها همان بخشی از لینک‌ها هستند که کاربران می‌توانند آن‌ها را مشاهده نموده و بر روی آن‌ها کلیک نمایند. انکر تکست اغلب با رنگ آبی در وب سایت‌ها نمایش داده می‌شود تا افراد بتوانند بر روی آن کلیک کنند.

کد خبر : ۱۰۲۲۴۴
بازدید : ۵۰۷۲

انکر تکست یکی از موارد مهم در بهینه سازی سایت‌هاست و نقش مهمی در سئو سایت ایفا می‌کند. اگر بتوانید به درستی از انکر تکست استفاده کنید، می‌توانید هر نوع سایتی که دارید را در موتور جستجوی گوگل دارای رتبه کنید. فرقی نمی‌کند که طراحی سایت دات نت نتورک انجام داده باشید و یا برنامه نویسی وب سایت شما از چه طریقی باشد، انکر تکست‌ها به شما کمک می‌کنند تا سایت خود را بهینه کنید.

در این بخش سعی داریم شما را با این مفهوم آشنا کنیم و یه شما بگوییم که انکر تکست چیست و چه اهمیتی در سئو سایت‌ها دارد. با ما تا پایان این مطلب همراه باشید تا بتوانید به وسیله اطلاعات موجود در این مطلب سایت خود را سئو کنید.

چنانچه سایت قدیمی دارید که در گوگل هیچ رتبه‌ای ندارد و یا قصد دارید سایت جدیدی برای تجارت خود راه‌اندازی کنید، کافیست به وب سایت رسمی دیجی تک مراجعه کنید تا از خدمات آن نظیر طراحی سایتف تولید محتوا، برنامه نویسی، سئو و بهینه سازی سایت بهره‌مند شوید. برای کسب اطلاعات بیشتر به آدرس اینترنتی https://digitechseo.com/store-site-design م راجعه نمایید.

انکر تکست چیست؟

اصطلاح انکر تکست که از واژه‌های انگلیسی Anchor text گرفته شده است یکی از فاکتورهای مهم در رتبه‌بندی‌های وب سایت‌هاست. کارشناسان و متخصصان سئو به کاربران توصیه کرده‌اند که به این فاکتور بسیار مهم توجه کنند. در واقع، کاراکترها و کلماتی که در متون سایت به یک متن دیگر لینک می‌خورند، انکر تکست گفته می‌شود.

به عبارت دیگر، انکر تکست‌ها همان بخشی از لینک‌ها هستند که کاربران می‌توانند آن‌ها را مشاهده نموده و بر روی آن‌ها کلیک نمایند. انکر تکست اغلب با رنگ آبی در وب سایت‌ها نمایش داده می‌شود تا افراد بتوانند بر روی آن کلیک کنند.

برای هر انکر تکست شما می‌توانید لینک مخصوصی قرار دهید و با کلیک بر روی آن کاربر به همان آدرس هدایت شود. ممکن است این مفهوم را با نام‌های عنوان لینک و یا متن لینک نیز بشناسید. این کلمات موضوع فعالیت‌های یک سایت را مشخص می‌نماید. از طریق همین عنوان لینک‌ها موتور جستجوی گوگل سایت شما را در نتیجه‌های جستجو نمایش می‌دهد.

لازم به ذکر است که اگر وب سایت‌های مختلفی همه با یک انکر تکست یکسان، به یک صفحه لینک داده شود، پس از مدتی گوگل آن صفحه را به عنوان یک سایت بسیار معتبر شناخته و به آن رتبه می‌دهد،حتی اگر آن انکر تکست در آن صفحه نباشد.

انواع مختلف انکر تکست

انکر تکست‌ها انواع مختلفی دارند و هر کدام از آن‌ها نیز دارای ارزش متفاوتی هستند. امروزه کارشناسان و متخصصین سئو با استفاده از کلمات کلیدی هدف، آدرس سایت مدنظر خود را به گوگل معرفی می‌کنند و وب سایت را رتبه می‌دهند. انکر تسکت‌ها عبارتند از:

  • انکر تکست عمومی

Generic Anchors کلماتی هستند که با عنوان‌های "اینجا را کلیک کنید" ،" ادامه مطلب"، " این سایت"، "بیشتر بدانید" و یا "درباره نویسنده" شناخته می‌شوند. در گذشته استفاده از این نوع انکر تکست بسیار رایج بود اما با توجه به اینکه هر روز در الگوریتم‌های گوگل تغییراتی حاصل می‌شود، ممکن است استفاده از این نوع انکر تکست به سئوی وب سایت آسیب وارد کند.

  • انکر تکست تجاری

انکر تکست‌هایی با نام‌های تجاری وجود دارند که در متون مختلف استفاده می‌شوند، استفاده کردن از نوع انکر تکست برای سئوی سایت هیچ ضرری ندارد، مگر اینکه انکر تکست را با کلمه کلیدی اصلی یکسان در نظر بگیرید. سایت‌هایی مانند Moz از این لینک‌ها به وفور استفاده می‌کنند.

  • انکر تکست عریان

این نوع از انکر تکست که به Naked Link Anchors مشهور است هیچ کلمه کلیدی در متن خود ندارد و تنها از طریق لینک اصلی می‌توان به آن وارد شد. در این مورد، نویسنده در متن خود آدرس سایت را به طور مستقیم در متن وارد می‌کند.

  • انکر تکست تصویری

برای اینکه ساختار لینک‌دهی شما از لحاظ گوگل کاملا طبیعی به نظر برسد، لازم است که گاهی از عکس‌ها و تصاویر در وب سایت خود استفاده کنید و از طریق آن‌ها لینک سازی را انجام دهید. در این شرایط، باید در Alt Tag عکس، انکر تکست خود را بگنجانید.

انکر تکست‌ها انواع مختلفی دارند که در اینجا به مهم‌ترین آن‌ها اشاره نمودیم.

کیفیت سئو در دیجی تک

شما می توانید با استفاده از انکر تکست‌ها اطلاعاتی مرتبط و توصیفی با محتواهای لینک‌های مقصد به کاربران بدهید. از آنجایی که موتورهای جستجو به دنبال مناسب‌ترین نتیجه برای کاربر می‌گردند، استفاده از این امر می‌تواند سایت شما را برای اینکه بهتر دیده شود، یاری دهد. انکر تکستها به طور مستقیم با صفحات لندینگ در ارتباط هستند و اگر از آن‌ها به درستی استفاده شود، در الگوریتم‌های گوگل به عنوان صفحه معتبر نمایش داده خواهد شد

از طریق انکر تکست شما می‌توانید ترافیک وب سایت خود را بالا برده و بار دیگر آن را به گوگل به عنوان یک صفحه معتبر نشان دهید. دیجی تک با استفاده از بروزترین ابزارها، انکر تکست‌های مرتبط را به شما پیشنهاد می‌دهد و از این طریق سعی دارد رتبه سایت شما را ارتقا دهد.

طراحی سایت سئو شده با دیجی تک

از آنجایی که هر روز موتورهای جستجوگر هوشمندتر می‌شوند، نیاز است که نسبت به گذشته هر چه بیشتر به موارد جزئی اهمیت دهیم. یکی از عواملی که در رتبه‌بندی وب سایت‌ها اهمیت زیادی دارد استفاده از انکر تکست به درستی است. یکی از اصول مهم در این مورد مرتبط بودن انکر تکست با موضوع محتواست.

از این طریق موتورهای جستجو می‌توانند موضوع صفحات را تشخیص داده و آن‌ها را در اختیار کاربران قرار دهند. چنانچه موتور جستجوگر نتواند از طریق انکر تکست محتوای شما را تشخیص دهد، رتبه‌بندی سایت شما دشوارتر خواهد شد. بنابراین باید محتوای سایت شما با انکر تکست‌ها همخوانی خوبی داشته باشد تا بتوانید بیشتر در معرض دید کاربران قرار بگیرید.

چنانچه در مورد طراحی سایت دات نت نتورک و سایر سایت‌ها اطلاعاتی ندارید، کافیست با تیم پشتیبانی دیجی تک در ارتباط باشید.

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید