استقبال ایرانی‌ها از فونیکس تیگو ۸ پرو

استقبال ایرانی‌ها از فونیکس تیگو ۸ پرو

صندلی‌های جلو در تیگو ۸ پرو به گرم کن و سرد کن مجهز شده اند. علاوه بر آن، تنظیم صندلی‌ها در تیگو ۸ پرو به شکل تمام برقی انجام می‌گیرد و از حافظه ذخیره سازی تنظیمات برخوردار است.

کد خبر : ۱۰۲۲۵۱
بازدید : ۶۴۷۹

فونیکس تیگو ۸ پرو به عنوان پرچمدار محصولات مدیران خودرو در راه بازار است و به زودی به خیابان‌ها می‌آید. این شاسی بلند سایز متوسط که ماه هاست صحبت از عرضه آن می‌شود و تاکنون شاهد فعالیت‌های بازاریابی مختلف بر روی آن بوده ایم، در همین مدت کوتاه توانسته توجه بسیاری از کارشناسان و مردم را به خود جلب کند.

تیگو ۸ پرو در حال حاضر، پیشرفته‌ترین خودرو تولیدی بازار ایران به حساب می‌آید و بسیاری از امکاناتی که در این کراس اوور وجود دارد را در خودرو‌های وارداتی گران قیمت هم نمی‌توان پیدا کرد. همین موضوع سبب شده که دیدگاه مشتریان نسبت به این محصول، متفاوت از دیگر محصولات مدیران خودرو باشد.

شرکت مدیران خودرو تا به امروز، امکان رانندگی با تیگو ۸ پرو را برای بسیاری از افراد فراهم کرده است. تاکنون تعداد زیادی از رسانه‌های کشور با نشستن پشت فرمان تیگو ۸ پرو، رضایت خود را از کیفیت ساخت بالای این خودرو، ابراز کرده اند.

جدا از بحث کیفیت ساخت، تیگو ۸ پرو از لحاظ فنی هم خودرویی توانمند و قابل ستایش است. پیشرانه ۱.۶ لیتری توربو شارژ نصب شده روی این کراس اوور، دقیقا ۱۹۷ اسب بخار قدرت و ۲۹۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند.

این پیشرانه پر بازده برای جثه حدودا ۱.۵ تنی تیگو ۸ پرو کاملا کافی به نظر می‌رسد و به لطف وجود گیربکس ۷ سرعته دو کلاچه که از نوع‌تر است و توسط شرکت گتراک آلمان طراحی شده، شتاب گیری بسیار خوبی برای خودرو به ارمغان می‌آورد.

علاوه بر رسانه ها، شرکت مدیران خودرو برنامه تست درایو فونیکس تیگو ۸ پرو را به شکل عمومی برای مردم نیز برگزار کرده است. اکثر افرادی که پشت فرمان تیگو ۸ پرو نشستند، پیش‌تر هم از محصولات مدیران خودرو استفاده می‌کردند و از پیشرفت این محصول نسبت به تولیدات قبلی، شگفت زده شدند.

حتی کسانی که قبلا در دسته مشتریان مدیران خودرو نبودند هم پس از تست درایو تیگو ۸ پرو، به خرید این کراس اوور جدید، تمایل پیدا کردند. از آن طرف، تیگو ۸ پرو توانسته نظر مثبت خبرنگاران و اهالی رسانه را نیز به خود جلب کند.

برند لوکس فونیکس هفته گذشته طی مراسمی ویژه به بازار خودرو ایران معرفی شد. تیگو ۸ پرو نخستین محصول از این برند خواهد بود که با بالاترین سطح از آپشن‌های رفاهی و ایمنی پا به بازار می‌گذارد. در کنار تمام ویژگی ها، شاید مهم‌ترین عامل درخشش تیگو ۸ پرو در ایران، امکانات متفاوت و مدرن این خودرو باشد.

درب صندوق عقب این شاسی بلند به شکل کاملا برقی و بدون دخالت دست، باز می‌شود. سیستم تهویه مطبوع تیگو ۸ پرو از نوع اتوماتیک با تنظیم دوگانه است و برای سرنشینان ردیف دوم و سوم هم دریچه تهویه وجود دارد. این تهویه مطبوع به سیستم یونیزاسیون و فیلتر N۹۵ مجهز شده که از ورود آلاینده‌ها و ریز گرد‌های موجود در هوا به فضای کابین، تا حد زیادی جلوگیری می‌کند.

صندلی‌های جلو در تیگو ۸ پرو به گرم کن و سرد کن مجهز شده اند. علاوه بر آن، تنظیم صندلی‌ها در تیگو ۸ پرو به شکل تمام برقی انجام می‌گیرد و از حافظه ذخیره سازی تنظیمات برخوردار است. یکی از آپشن‌های کاربردی تیگو ۸ پرو، دسترسی به تنظیمات صندلی سرنشین جلو برای سرنشینان عقب است که به آن، Boss Key می‌گویند.

محفظه خنک نگه دارنده (کول باکس) نیز در کنسول تیگو ۸ تعبیه شده است. شارژر وایرلس (بدون سیم) همچون بسیاری از خودرو‌های لوکس، در فونیکس تیگو ۸ پرو وجود دارد. سقف شیشه‌ای پانورامیک تیگو ۸ پرو، جلوه‌ای زیبا به فضای کابین می‌دهد.

کابین تیگو 8 پرو
تیگو ۸ پرو در بخش سیستم صوتی هم سنگ تمام گذاشته است. افزون بر نمایشگر ۱۲.۳ اینچی صفحه کیلومتر، یک نمایشگر ۱۲.۳ اینچی دیگر نیز برای سیستم مولتی مدیا در نظر گرفته شده که در مجموع، سایز نمایشگر تیگو ۸ پرو به ۲۴.۶ اینچ می‌رسد و با این حساب، بزرگ‌ترین نمایشگر را در میان خودرو‌های موجود در بازار ایران دارد.

وجود ۸ بلندگوی استریو هم تجربه‌ای لذت بخش را برای سرنشینان خودرو فراهم می‌آورد. بلندگو‌های تیگو ۸ ساخت برند معروف Sony هستند. در بحث ایمنی، تیگو ۸ پرو با برخورداری از ۶ کیسه هوا، دوربین ۳۶۰ درجه، سیستم کنترل پایداری، سیستم کنترل کشش، اتو هلد، ترمز پارک برقی، سیستم کنترل حرکت در سر بالایی، سیستم کنترل سرعت در سر پایینی و بسیاری دیگر از آپشن ها، جای هیچ انتقادی باقی نمی‌گذارد.

افزون بر امکانات نامبرده، آنچه که فونیکس تیگو ۸ پرو را از رقبای آن در بازار ایران متمایز می‌کند، آپشن‌های جدیدش است. از جمله این آپشن‌ها می‌توان به سیستم دستیار راننده یا رانندگی خودکار سطح ۲ اشاره کرد که به اختصار، ADAS نامیده می‌شود.

این سیستم شامل رادار نقطه کور، کروز کنترل تطبیقی، سیستم هشدار ترافیک جانبی، سیستم هشدار خروج از لاین، سیستم حفظ حرکت خودرو در لاین، رادار تشخیص علائم راهنمایی و رانندگی، سیستم کنترل هوشمند نور بالا، سیستم ترمز اضطراری خودکار، رادار برخورد از جلو و عقب، سیستم کمکی در ترافیک، سیستم هشدار پیش بینی برخورد در اثر تغییر لاین، سیستم هشدار برخورد با مانع هنگام باز شدن در‌های خودرو می‌گردد.

دیگر آپشن متفاوت تیگو ۸ پرو، سیستم فرمان صوتی (Voice Control) است که به وسیله آن می‌توان بسیاری از امکانات خودرو را فعال یا غیر فعال کرد. وجود این آپشن‌ها حقیقتا لذت رانندگی با تیگو ۸ پرو را چند برابر کرده و حس نشستن پشت فرمان یک اتومبیل هوشمند را به شما می‌دهد.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید