معرفی کامل فیلم‌های چهلمین جشنواره فیلم فجر

معرفی کامل فیلم‌های چهلمین جشنواره فیلم فجر

چهلمین جشنواره فیلم فجر به دبیری مسعود نقاش‌زاده از ۱۲ تا ۲۲ بهمن ماه در دو بخش فرهنگی و رقابتی برگزار خواهد شد.

کد خبر : ۱۰۲۲۵۴
بازدید : ۶۱۵۱

با اعلام و معرفی هیئت انتخاب جشنواره فیلم فجر۱۴۰۰، آثار راه یافته به مسابقه‌ی سینمای ایران مشخص شدند. هیأت انتخاب متشکل از بهروز افخمی، اسماعیل بنی‌اردلان، پوران درخشنده، حسین زندباف، مجید شاه‌حسینی، اسفندیار شهیدی و محمدحسین نیرومند که کار بازبینی آثار متقاضی حضور در جشنواره را از دهم آذر ماه آغاز کرده بودند و پنجم دی ماه به کار خود پایان دادند.

چهلمین جشنواره فیلم فجر به دبیری مسعود نقاش‌زاده از ۱۲ تا ۲۲ بهمن ماه در دو بخش فرهنگی و رقابتی برگزار خواهد شد.

در ادامه به شرح و معرفی کامل این آثار، به ترتیب حروف الفبا، می‌پردازیم.

۲۸۸۸

۱. ۲۸۸۸

کارگردان: کیوان علیمحمدی و علی اکبر حیدری
فیلم‌نامه نویس: کیوان علیمحمدی و علی اکبر حیدری
سال تولید: ۱۴۰۰
ژانر: جنگی

فیلم «۲۸۸۸» دومین همکاری مشترک کیوان علیمحمدی و علی اکبر حیدری در مقام کارگردان و نویسنده است. پیشتر از این زوج فیلم «سینما شهر قصه» را شاهد بوده‌ایم. عنوان فیلم «۲۸۸۸» پیش از این "سوباشی" بوده است و داستان آن درباره‌ی جنگ ایران و عراق و روایت هشت سال دفاع و رشادت‌های بسیار است.

در این فیلم از بسیاری شخصیت‌های مهم و تاثیرگذار دوران جنگ تحمیلی یاد می‌شود. از این روی این فیلم یکی از فیلم‌های پر بازیگر جشنواره‌ی فیلم فجر امسال محسوب می‌شود.

بازیگران فیلم: حمیدرضا پگاه، شیرین اسماعیلی، مرتضی اسماعیل کاشی، سیاوش مفیدی، ساناز مصباح، نرگس محمدی، علی اوجی، رضا داوود وندی، شیوا فلاحی، عادله گرشاسبی و با حضور حامد کمیلی، هادی حجازی فر، امین حیایی، کامبیز دیرباز، سام درخشانی، احمد مهران فر، کوروش تهامی و…

موضوع فیلم: موضوع فیلم «۲۸۸۸» درباره‌ی جنگ ایران و عراق از روز‌های ابتدایی جنگ تا سال‌های پایانی آن است. در خلاصه‌ی فیلم آمده است: «یاران ناشناخته ام، چون اختران سوخته چندان به خاک تیره فروریختند سرد که گفتی دیگر زمین همیشه شبی بی ستاره ماند. آهای! این خون صبحگاه است گویی به سنگ فرش کاین گونه می‌تپد دل خورشید در قطره‌های آن…»

بدون قرار قبلی

۲. بدون قرار قبلی

کارگردان: بهروز شعیبی
فیلم‌نامه نویس: فرهاد توحیدی، مهدی ترابیگی
سال تولید: ۱۴۰۰
ژانر: اجتماعی

فیلم «بدون قرار قبلی» ششمین فیلم بلند بهروز شعیبی است که دارای مضمونی اجتماعی است و با نگاهی به رمانی از مصطفی مستور نوشته شده است. این فیلم به روابط انسان‌ها در یک جامعه و تعاملات آنان با یکدیگر می‌پردازد.

بازیگران فیلم: پگاه آهنگرانی، مصطفی زمانی، صابر ابر، الهام کردا، امین میری، حامی ترابی، رضا صابری

موضوع‌فیلم: داستان فیلم در مورد دختری به نام یاسمن است که پس از سال‌ها به دلیل مرگ پدرش به ایران بازگشته است. پسر او دچار اوتیسم است و این مسئله، سفر را برایش دشوار می‌کند. یاسمین شناختی از پدرش ندارد و بیش از آن میراثی که پدر برایش گذاشته است باعث تعجب او می‌شود. اقامت کوتاه او در زادگاه پدر و دیدار با کسانی‌که پدرش را می‌شناسند او را به درک تازه‌ای از انسان و مفهوم مرگ می‌رساند.

برف آخر

۳. برف آخر

کارگردان: امیر حسین عسگری
فیلم‌نامه نویس: امیر حسین عسگری، امیر محمد عبدی و سید حسن حسینی
سال تولید: ۱۴۰۰
ژانر: اجتماعی

فیلم «برف آخر» دومین ساخته‌ی بلند کارگردانش امیر حسین عسگری است. فیلم قبلی او «بدون مرز» توانست در جشنواره‌ی فیلم توکیو در سال ۲۰۱۴ برنده جایزه بهترین فیلم آسیایی شود. فیلم «برف آخر» مضمونی اجتماعی دارد و در مورد روزمرگی‌های یک دامپزشک است که دچار مشکل شده است. احسان علیخانی، حمیدرضا علی‌نژاد، امیرحسین عسگری و حسن مصطفوی سرمایه‌گذاران این فیلم سینمایی هستند.

بازیگران فیلم: امین حیایی، لادن مستوفی و مجید صالحی

موضوع فیلم: داستان فیلم «برف آخر» در مورد مردی به نام یوسف است که دامپزشک و رئیس اداره دامپزشکی در شهری کوچک است. فیلم قصه روزمرگی‌های یک دامپزشک که درگیر مشکلات پیچیده‌ای میشود.

بی رویا

۴. بی رویا

کارگردان: آرین وزیر دفتری
فیلم‌نامه نویس: آرین وزیر دفتری
سال تولید: ۱۴۰۰
ژانر: معمایی

فیلم «بی‌رویا» اولین فیلم بلند آرین وزیردفتری است که تهیه‌کنندگی این اثر به صورت مشترک بر عهده‌ی سعید سعدی و هومن سیدی است. وزیر دفتری پیشتر با فیلم کوتاه «هنوز نه…» موفق به کسب بهترین فیلم کوتاه از جشنواره جهانی فجر شده و با فیلم کوتاه «مثل بچه آدم» در بخش سینه‌فونداسیون جشنواره کن حضور داشت. این فیلم در ژانر معمایی ساخته شده است

بازیگران فیلم: طناز طباطبایی، صابر ابر، شادی کرم‌رودی

موضوع فیلم: موضوع فیلم «بی رویا» داستان زوج جوانی است به نام رویا و بابک که قصد مهاجرت از ایران را دارند. دو هفته پیش از مهاجرت رویا با دختری بی‌نام و نشان مواجه می‌شود. حضور دختر در زندگی آن‌ها به اتفاقاتی عجیب منجر شده و به تدریج هویت رویا دچار دگرگونی می‌شود. معمای هویتِ رویا با حضور بیشتر دختر در بطن زندگی او و بابک، کامل و کامل‌تر می‌شود تا جایی که …

بی مادر

۵. بی مادر

کارگردان: سید مرتضی فاطمی
فیلم‌نامه نویس: سید مرتضی فاطمی
سال تولید: ۱۴۰۰
ژانر: اجتماعی

فیلم «بی‌مادر» اولین ساخته‌ی بلند سید مرتضی فاطمی است. این فیلم که از مضمونی اجتماعی برخوردار است داستان زندگی زوجی را روایت می‌کنند که دچار چالش در زندگی شده‌اند.

بازیگران فیلم: امیر آقایی، پژمان جمشیدی، میتراحجار، پردیس پورعابدینی

موضوع فیلم: موضوع فیلم «بی‌مادر» زندگی آرام یک زوج است که با پا فشاری یکی از آن‌ها روی تصمیم‌اش، ناخواسته وارد آزمایش‌ها و دو راهی‌ها و مخاطرات اخلاقی می‌شود. انسان چیزی را به دست نمی‌اورد مگر اینکه چیز‌هایی را از دست بدهد و هر تصمیمی بهایی دارد که باید پرداخته شود…

بیرو

۶. بیرو

کارگردان: مرتضی علی عباس میرزایی
فیلم‌نامه نویس: مرتضی علی عباس میرزایی
سال تولید: ۱۴۰۰
ژانر: ورزشی

فیلم «بیرو» که فیلمی در ژانر ورزشی است در مورد زندگی «علیرضا بیراوند» دروازه‌بان اسبق تیم ملی ایران است. این فیلم به نویسندگی و کارگردانی مرتضی علی عباس میرزایی سومین ساخته‌ی بلند این کارگردان می‌باشد. پیش‌تر از این کارگردان فیلم‌های تحسن شده‌ی «انزوا» و «خون خدا» را شاهد بوده‌ایم.

بازیگران فیلم: حسین بیرانوند، سهیل قنادان و مهران نائل

موضوع فیلم: موضوع فیلم «بیرو» در مورد زندگی علیرضا بیرانوند دروازه‌بان تیم ملی ایران است. فیلم روایتگر تلاش‌های یک نوجوان علاقه‌مند به فوتبال برای رسیدن به سکو‌های جهانی را بازگو می‌کند. زندگی علیرضا بیرانوند، از کودکی تا اولین قرارداد رسمی اش در فوتبال، از فراز و فرود‌ها و سختی‌های بسیار تا رودررویی اش با پنالتی رونالدو. از کودکی محروم تا عشق و تلاش برای رسیدن به قله‌های دست نیافتنی. یک داستان از عشق و فوتبال و تلاش و موفقیت.

در خلاصه فیلم آمده است: «علیرضا: می‌خوام برم تهران… می‌خوام میدون آزادی رو ببینم… علی: عین شلوار کردیه! علیرضا: می‌خوام بهترین بازیکن ایران بشم…می خوام بابام بهم افتخار کنه! همه بهم افتخار کنن…»

خائن کشی

۷. خائن کشی

کارگردان: مسعود کیمیایی
فیلم‌نامه نویس: مسعود کیمیایی
سال تولید: ۱۴۰۰
ژانر: اجتماعی

فیلم «خائن کشی» به نویسندگی و کارگردانی مسعود کیمیایی و تهیه‌کنندگی علی اوجی، یکی دیگر از فیلم‌های پر بازیگر جشنواره‌ی امسال فجر خواهد بود. قهرمان این فیلم کیمیایی همچون سایر آثارش آدمی است عبوس، جسور و آرمانگرا که به دنبال عدالت است.

این فیلم در بستر روایت داستانی تراژیک و عاشقانه به مسئله‌ی ملی شدن صنعت نفت و تبعیدی دکتر مصدق نیز اشاره می‌کند. در این فیلم «فرهاد آئیش» در نقش دکتر مصدق ظاهر شده است.

بازیگران فیلم: امیرآقایی، پولادکیمیایی، پانته‌آ بهرام، سارا بهرامی، اندیشه فولادوند، حمیدرضا آذرنگ، سام درخشانی، نرگس محمدی، رضا یزدانی، الهام حمیدی، نسیم ادبی، فریبا نادری، شکیب شجره، پردیس پورعابدینی، فرهاد آئیش، سعید پیردوست، امیررضا دلاوری، ایوب آقاخانی، سام نوری، امیرکاوه آهنین جان، ایلیا کیوان، امیرحسین نوروزبیگی، کیانوش گرامی، مهران مدیری

موضوع فیلم: داستان فیلم «خائن کشی» در مورد گروهی است که می‌خواهند ازبانک ملی دزدی کنند. مهدی، شاهرخ، گیو، اطلس و دیگرانی دزدان ظاهری بانک هستند. اما این پول را برای قرضه ملی دکتر مصدق می‌خواهند. دکتر مصدق بر سر این مسئله اصرار می‌ورزد که نفت ایران باید ملی شود.

از سویی سرکرده‌ی این گروه دلباخته زنی است. اما در درگیری‌هایی که در جلوی بانک و خیابان فردوسی با پلیس بالا میگیرد او تیر میخورد و باقی فرار می‌کنند و …

درب

۸. درب

کارگردان: سید هادی محقق
فیلم‌نامه نویس: سید هادی محقق
سال تولید: ۱۴۰۰
ژانر:اجتماعی

فیلم سینمایی «دِرب» چهارمین فیلم بلند هادی محققی است. محققی با فیلم تحسین‌شده‌ی «ممیرو» به تهیه‌کنندگی مجید برزگر به عنوان کارگردان شناخته شد. فیلم «دِرب» در استان کهگیلویه و بویراحمد و در روستا‌های اطراف شهر سوق تصویربرداری شده است و با توجه به ساخته‌های قبلی این کارگردان پیش‌بینی می‌شود این فیلم نیز از مضمونی متفاوت برخوردار باشد.

بازیگران فیلم: سید هادی محقق و محمدظاهر اقبالی

موضوع فیلم: فیلم «دِرب» داستان ساده‌ای دارد داستان فیلم درباره یک مامور اداره برق است که قرار است برق خانه‌ای دور افتاده را وصل کند. محمد جوان ۴۰ساله معلول مشغول حمام کردن فرزند خود است که متوجه صدایی در ترانس برق می‌شود. او که دریافته برق خانه آن‌ها رفته است به اداره برق زنگ زده و…

دسته‌دختران

۹. دسته‌دختران

کارگردان: منیر قیدی
فیلم‌نامه نویس: منیر قیدی، ابراهیم امینی، میلاد اکبر نژاد
سال تولید: ۱۴۰۰
ژانر:جنگی (دفاع مقدس)

فیلم «دسته دختران» دومین فیلم بلند منیر قیدی پس از فیلم «ویلایی‌ها» (۱۳۹۵) است. این فیلم نیز مانند ساخته‌ی قبلی قیدی مضمونی در رابطه با جنگ و نقش زنان ایرانی دارد و به مقاومت و تلاش زنان در طول هشت سال دفاع مقدس می‌پردازد.

بازیگران فیلم: نیکی کریمی، پانته آ پناهی ها، فرشته حسینی، هدی زین العابدین، صدف عسگری، حسین سلیمانی

موضوع فیلم: دسته دختران روایت مقاومت زنان ایران در حماسه خرمشهر می‌باشد که با نگاهی آزاد و بر اساس روایت‌های واقعی از مقاومت ۳۴ روزه خرمشهر در دفاع مقدس ساخته شده است.

دو سال بعد از انقلاب ایران، در شرایطی که کشور هنوز در تلاطم است، ارتش عراق با تجهیزات کامل نظامی به جنوب حمله کرده و در حال پیشروی‌ست. این میان چند زن از خاستگاه‌های اجتماعی مختلف و با انگیزه‌هایی متفاوت، تصمیم می‌گیرند شهر را رها نکنند، بمانند و بجنگند.

 شادروان

۱۰. شادروان

کارگردان: حسین نمازی
فیلم‌نامه نویس: حسین نمازی
سال تولید: ۱۴۰۰
ژانر: اجتماعی

فیلم «شادروان» دومین فیلم حسین نمازی و به تهیه‌کنندگی عباس نادران از دیگران فیلم‌های حاضر در جشنواره‌ی امسال است. این فیلم ملودرامی اجتماعی است با مایه‌هایی از طنز در مورد خانواده‌ای حاشیه‌نشین.

بازیگران فیلم: سینا مهراد، نازنین بیاتی، گلاره عباسی، بهرنگ علوی، رویا تیموریان

موضوع فیلم: داستان فیلم «شادروان» در مورد فوت ناگهانی پدر خانواده است، که نادر پسر بزرگ او باید تمام مخارج آی سی یو و کفن و دفن او را متقبل شود. خانواده آن‌ها که در حاشیه‌ی شهر زندگی می‌کنند درآمدی جز فروش سبزی ندارند.

در این میان از سویی فامیل و بستگان که در جریان خبر فوت بزرگ فامیل قرار گرفته‌اند برای برگزاری مراسم از شهرستان به تهران آمده‌اند و از سویی دیگر نادر درگیر عشق آهو و درشرف ازدواج با اوست.

شب طلایی

۱۱. شب طلایی

کارگردان: یوسف حاتمی کیا
فیلم‌نامه نویس: یوسف حاتمی کیا
سال تولید: ۱۴۰۰
ژانر: اجتماعی

فیلم «شب طلایی» اولین فیلم یوسف حاتمی‌کیا در مقام کارگردان است. تهیه‌کنندگی این فیلم را ابراهیم حاتمی‌کیا بر عهده داشته است.

بازیگران فیلم: حسن معجونی، مریم سعادت، یکتا ناصر، بهناز جعفری، مسعود کرامتی، سوگل خلیق، علی باقری و سینا رازانی

موضوع فیلم: فیلم «شب طلایی» در مورد خانه‌ی مادربزرگ، همه خانواده دور هم جمع شده اند تا جشن تولدی برای مادربزرگ بگیرند. همه چیز خوب پیش میرود تا اینکه داماد خانواده که به دلیل سفر در این مهمانی حضور نداشته سرزده میرسد و شمش طلایش را میخواهد که چندین وقت قبل به امانت در خانه مادربزرگ گذاشته بوده است.

با یک گشتن ساده متوجه نبود شمش طلا میشوند. این ماجرا آغازگر تنشی بزرگ در بین اعضای خانواده است. تمام افرادی که حضور دارند انگیزه‌هایی برای برداشتن شمش طلا دارند و به مرور بحران پیچیده‌تر می‌شود.

 شهرک

۱۲. شهرک

کارگردان: علی حضرتی
فیلم‌نامه نویس: علی حضرتی
سال تولید: ۱۴۰۰
ژانر: اجتماعی

فیلم «شهرک» ساخته‌ی علی حضرتی دومین اثر او پس از فیلم ساز‌های ناکوک است. حضرتی که پیشتر در کارنامه‌ی خود سابقه‌ی تهیه‌کنندگی سینما و تئاتر را داشته است این فیلم را در ژانر اجتماعی ساخته است. فیلم «ساز‌های ناکوک» بن‌مایه‌هایی روانشناختی دارد و گمانه‌ها بر آن است که حضرتی در این فیلم نیز از این بن‌مایه بهره برده باشد.

بازیگران فیلم: ساعد سهیلی ساقی حاجی پور مهتاب ثروتی شاهرخ فروتنیان

موضوع فیلم: فیلم «شهرک» در مورد نوید فلاحتی جوان علاقمند به بازیگریست که در تست بازیگری برای یک فیلم بزرگ با کارگردانی مطرح پذیرفته می‌شود. نوید در آستانه رسیدن به آرزوی دیرینه خود یعنی همان بازیگر شدن است، اما برای رسیدن به نقش و حضور در این فیلم باید شرایط ویژه تمرین و قرارداد را بپذیرد، او می‌پذیرد و به همراه دیگر بازیگران وارد شهرک می‌شود و…

 صورت فلکی

۱۳. صورت فلکی

کارگردان: حسین دارابی
فیلم‌نامه نویس: احسان ثقفی یزدی و مهدیه عین الهی
سال تولید: ۱۴۰۰
ژانر: دلهره‌آور

دومین فیلم بلند حسین دارابی پس از فیلم «مصلحت»، فیلم «صورت فلکی» است. فیلم «مصلحت» که موضوعی سیاسی داشت سال گذشته در سی و نهمین جشنواره‌ی فیلم فجر حضور یافت. فیلم «صورت فلکی» نیز از مضمونی سیاسی و معمایی برخوردار است.

بازیگران فیلم: مریلا زارعی و بهروز شعیبی

موضوع فیلم: فیلم «مصلحت» در مورد داستان زندگی زوجی است که سفر تحصیلی‌شان به هانوفر آلمان در آخرین لحظه کنسل می‌شود. پس از آن شهره متوجه رفتار‌های مشکوک همسرش، داریوش، می‌شود. شهره در پیگیری‌هایش متوجه می‌شود داریوش در فعالیت‌های هسته‌ای مهمی حضور داشته و با توجه به ترور همکارانش جان او هم در خطر است.

شهره که خطر را بیخ گوشش می‌بیند دست به کار می‌شود تا داریوش را علی رغم میلش از سیستم کاریش بیرون بکشد. شهره مرحله به مرحله و با توجه به مخالفت داریوش به تنها جلو می‌رود. اما روزی متوجه می‌شود که…

ضد

۱۴. ضد

کارگردان: امیر عباس ربیعی
فیلم‌نامه نویس: حسین تراب‌نژاد
سال تولید: ۱۴۰۰
ژانر: سیاسی

فیلم «ضد» از محصولات جدید حوزه هنری، به نویسندگی حسین تراب‌نژاد و کارگردانی حسین دارابی، درامی سیاسی است که در بستر یکی از حوادث مهم و ملتهب ابتدای انقلاب روایت می‌شود.

بازیگران فیلم: لیلا زارع، مهدی نصرتی، نادر سلیمانی، لیندا کیانی، مهشید جوادی

موضوع فیلم: سال ۵۹ رویارویی سازمان مجاهدین خلق با جمهوری اسلامی علنی میشود. سعید از نیرو‌های حراست حزب جمهوری، در گیر و دار این ماجرا‌ها و درگیری‌های در دانشگاه تهران زخمی می‌شود و به بیمارستان منتقل می‌شود. او در آنجا با بیتا، دختری که دو سال پیش به او علاقه‌مند بوده مواجه میشود..

علف زار

۱۵. علف زار

کارگردان: کاظم دانش
فیلم‌نامه نویس: کاظم دانش
سال تولید: ۱۴۰۰
ژانر: جنایی

فیلم «علفزار» به کارگردانی کاظم دانش و تهیه‌کنندگی بهرام رادان مضمون جنایی معمایی دارد. فیلم درباره یک پرونده قضایی ساخته شده است.

بازیگران فیلم: پژمان جمشیدی، سارا بهرامی، ستاره پسیانی

موضوع فیلم: داستان فیلم «علفزار» داستان یک روز بازپرس شعبه چهارم دادگاه کیفری است، فردی جوان، اما کاملا جدی. محسن ده سال پیش به همراه فریبا معتاد بوده، ولی به کمک خانواده اش ترک کرده و چند سالی است زندگی جدیدی را تشکیل داده و ازدواج کرده، ولی بعد از ده سال فریبا پیدایش شده، فریبا در همه این سال‌ها معتاد بوده و خانواده‌اش او را ترک کرده‌اند و چند سالی است کارتون خواب شده است و حالا او از محسن خواسته‌ای دارد.

لایه های دروغ

۱۶. لایه‌های دروغ

کارگردان: رامین سهراب
فیلم‌نامه نویس: رامین سهراب، Christopher Larsen، امیرحسین ماکویی
سال تولید: ۱۴۰۰
ژانر: حادثه‌ای

فیلم «لایه‌های دروغ» محصول مشترک ایران و فلاند است و در ژانر حادثه‌ای و اکشن توسط رامین سهراب تولید شده است.

بازیگران فیلم: رامین سهراب، Jessica Wolff نادر فلاح، کامران تفتی، مجید سعیدی، ارسلان قاسمی، ونوس کانلی، آرمان درویش، میلاد میرزایی، فرشاد اسدالله‌پور

موضوع فیلم: سام آتشنشان دواطلب جوانی است که برای رهایی خود از کابوسی سی ساله در تلاش است به مردم گرفتار در حوادث مختلف کمک کند. در آخرین ماموریتش دو مرد را از آتش می‌رهاند. یک از آن دو مرد پاداش نجات به او می‌دهد و مرد دیگر مجرم شناخته شده و به زندان می‌رود. همسر مرد زندانی می‌میرد.

ماهان

۱۷. ماهان

کارگردان: حمید شاه حاتمی
فیلم‌نامه نویس: هامون قابچی، زهرا شاه حاتمی
سال تولید: ۱۴۰۰
ژانر: اجتماعی

فیلم سینمایی «ماهان» به تهیه کنندگی علی شاه حاتمی و کارگردانی حمید شاه حاتمی از دیگر فیلم‌های حاضر در جشنواره است که از مضمونی اجتماعی برخوردار است.

بازیگران فیلم: میررضا نظری، نگار جوکار، وحید رحیمیان، همایون ارشادی، رامین ناصرنصیر

موضوع فیلم: «ماهان» روایت زندگی یک بازیگر تئاتر است که پس از مدت‌ها می‌تواند نقش اصلی یک نمایش را روی صحنه ایفا کند، اما بیماری سرطان مسیر زندگی او را دستخوش تغییرات جدی می‌کند، او به همراه همسرش آفرین به تجویز دکتر معالجش سفر چند روزه‌ای را آغاز نموده، اما اتفاقات این سفر نگاه ماهان را نسبت به زندگی و مرگ تغییر میدهد.

مرد بازنده

۱۸. مرد بازنده

کارگردان: محمد حسین مهدویان
فیلم‌نامه نویس: حسین حسنی، ابراهیم امینی، محمد حسین مهدویان
سال تولید: ۱۴۰۰
ژانر: معمایی

فیلم «مرد بازنده» به کارگردانی محمد حسین مهدویان، کارگردان پر کار سینمای ایران، فیلمی در ژانر معمایی است. این فیلم هفتمین فیلم بلند مهدویان است و هفتمین سال متوالی که او در جشنواره‌ی فیلم فجر حضور بهم می‌رساند.

بازیگران فیلم: جواد عزتی و رعنا آزادی‌ور

موضوع فیلم: احمد خسروی مسئول رسیدگی به پرونده‌ای مشکوک به قتل می‌شود و به سرنخ‌هایی دست می‌یابد که پشت پرده‌ی این قتل رازگونه، به کشف شبکه‌ی فساد اقتصادی می‌رسد.

ملاقات خصوصی

۱۹. ملاقات خصوصی

کارگردان: امید شمس
فیلم‌نامه نویس: امید شمس. علی سرآهنگ. بهمن ارک
سال تولید: ۱۴۰۰
ژانر: عاشقانه

فیلم سینمایی «ملاقات خصوصی» به کارگردانی امید شمس و تهیه‌کنندگی امیر بنان فیلمی با موضوعی عاشقانه است. از نکات جالب در مورد این فیلم حضور بهمن ارک در مقام نویسنده فیلمنامه در این فیلم است. بهمن ارک این روز‌ها فیلم «پوست» را بر پرده دارد.

بازیگران فیلم: پریناز ایزدیار. هوتن شکیبا. رویا تیموریان. ریما رامین فر. سیاوش چراغی پور. نادر فلاح. جواد قامتی. ایمان شمس. امیر حسین بیات

موضوع فیلم: پروانه در محله‌ای در حومه شهر تهران صاحب مغازه‌ای است و خانواده‌ای ضعیف دارد. پدرش در زندان است و برادرش ایمان نیز تحت تعقیب است. فرهاد که هم بندی پدرش است با پروانه برای کار‌های پدرش هر از گاهی در ارتباط است.

روزی فرهاد به پروانه ابراز علاقه می‌کند و از او می‌خواهد که برای دیدنش به زندان بیاید چرا که او شبیه خواهرش است و با داشتن شناسنامه خواهرش می‌تواند برای ملاقات به زندان بیاید.

موقعیت مهدی

۲۰. موقعیت‌مهدی (باکری)

کارگردان: هادی حجازی‌فر
فیلم‌نامه نویس: ابراهیم امینی و هادی حجازی فر
سال تولید: ۱۴۰۰
ژانر: جنگی (دفاع مقدس)

فیلم «موقعیت مهدی» به کارگردانی هادی حجازی‌فر ابتدا بنا بود یک مینی سریال پنج قسمتی باشد، اما پس از چندی تصمیم تهیه‌کنندگان تغییر کرد و تبدیل به فیلم سینمایی شد. این اثر اولین فیلم سینمایی هادی حجازی‌فر در مقام کارگردان است.

بازیگران فیلم: هادی حجازی فر، ژیلا شاهی، وحید آقاپور

موضوع فیلم: داستان زندگی فرمانده لشگر عاشورا از ترک مدیریت شهرداری تا شهادت در قامت فرمانده لشگر عاشورا در عملیات بدر در زمستان ۱۳۶۳را روایت می‌کند. مهدی باکری، شهردار ارومیه بعد از شماتت‌های یک پیرزن سیل‌زده، خدمت را نه در شهرداری که در بازگشت به سپاه و عزیمت به جبهه می‌بیند.

مهدی پیش از اعزام، به خواستگاری صفیه رفته و مراسم ساده ازدواج‌شان را هم برگزار می‌کند. مهدی که فرمانده‌ی لشکر عاشورا شده پیش از عملیات خیبر از برادرش حمید می‌خواهد برای کمک به او بپیوندد و معاونش بشود. حمید به دعوت مهدی به جنگ برمی‌گردد و در همان عملیات خیبر شهید می‌شود.

نگهبان شب

۲۱. نگهبان شب

کارگردان: رضا میر کریمی
فیلم‌نامه نویس: رضا میرکریمی، محمد داوودی
سال تولید: ۱۴۰۰
ژانر: اجتماعی

فیلم «نگهبان شب» به کارگردانی رضا میر کریمی مضمونی اجتماعی دارد و مخاطبین زیادی در انتظار دیدن اثر جدید میرکریمی هستند. میر کریمی پیش از این دو بار موفق به کسب جایزه‌ی سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی از جشنواره فیلم فجر شده است.

بازیگران فیلم: تورج الوند، لاله مرزبان، علی اکبر اصانلو، محسن کیایی، ویشکا آسایش

نمور

۲۲. نمور

کارگردان: داوود بیدل
فیلم‌نامه نویس: نوشین معراجی
سال تولید: ۱۴۰۰
ژانر: اجتماعی

فیلم سینمایی «نمور» به کارگردانی داود بیدل و تهیه‌کنندگی یاسر جعفری، دومین فیلم بلند بیدل در مقام کارگردانی به حساب می‌آید.

بازیگران فیلم: محمدرضا علیمردانی، سمیرا حسن پور، بهاره کیان افشار، نسیم ادبی، باربد بابایی، محمدرضا عباسی، پریسا شاهولیان، بنیامین شهیدزاده

موضوع فیلم: داوود برادر بزرگتر خانواده به اصرار دانیال همراه همسر خود سمیرا و دخترش آرام راهی شمال می‌شود تا پس از پانزده سال با خواهرش دلارام آشتی کند.

پس از رسیدن به شمال دلارام آن‌ها را نمی‌پذیرد و داوود تصمیم به بازگشت می‌گیرد، اما دانیال مانع می‌شود. داوود برخورد زننده و تحریک کننده‌ی دلارام را تاب نمی‌آورد و نیمه شب قصد می‌کند به تهران بازگردد اما…

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید