اومیکرون در فرانسه ویروس غالبِ کرونا شد

اومیکرون در فرانسه ویروس غالبِ کرونا شد

سویه جهش یافته اومیکرون همانند اغلب کشور‌های اروپایی در فرانسه هم به ویروس غالب و عامل اصلی موارد تازه ابتلا به بیماری کووید۱۹ تبدیل شد.

کد خبر : ۱۰۲۲۵۶
بازدید : ۵۸۶۵

نهاد ناظر بر بهداشت و سلامت عمومی در فرانسه با اشاره به پیشرفت قابل توجه بیماری کووید۱۹ در پی شیوع گسترده اومیکرون در این کشور، روز جمعه رسما اعلام کرد که این سویه جهش یافته ویروس کرونا عامل اصلی اغلب موارد تازه ابتلا به بیماری کووید است.

در تازه‌ترین گزارش هفتگی این نهاد دولتی آمده است: ۶۲.۴ درصد از تست‌های مثبت غربال شده نشان از انطباق بیماری افراد مبتلا با ویژگی‌های سویه اومیکرون دارد؛ در حالی که این میزان برای هفته ماقبل آخر ماه جاری میلادی ۱۵ درصد تشخیص داده شده بود.

پیشرفت این سویه جهش یافته ویروس کرونا در فرانسه آنگونه که مقامات این کشور می‌گویند و بویژه به دلیل قدرت سرایت بیشتر آن قابل انتظار بود، زیرا پیش‌تر در کشور‌های دیگر اروپایی نظیر پرتغال و بریتانیا نیز به ویروس غالب تبدیل شده بود.

افزایش سریع و غافلگیرکننده موارد ابتلا به بیماری کووید۱۹ زیر سایه انتشار گسترده سویه اومیکرون در فرانسه سبب شد تا این کشور روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه گذشته بیش از ۲۰۰ هزار مورد جدید ابتلا را شناسایی و ثبت کند.

بیمارستان‌های فرانسه هم‌اکنون ۱۸ هزار و ۳۲۱ بیمار مبتلا به کووید۱۹ را پذیرش کرده‌اند که از این میان ۱۹۲۲ مورد تنها بین روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه در مراکز درمانی بستری شده‌اند.

شمار بیماران کرونایی که به دلیل شدت بیماری و وخامت حال عمومی در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های فرانسه نگهداری می‌شوند ۳ هزار و پانصد نفر گزارش شده است. از سوی دیگر، خیز دوباره همه‌گیری بیماری و گسترش سویه اومیکرون در فرانسه سبب شد تا کیت‌های خودآزمایی کووید۱۹ به قفسه‌های سوپرمارکت‌ها در این کشور راه یابد.

بدین ترتیب شهروندان فرانسوی از این پس در فروشگاه‌های بزرگ به کیت‌های آزمایش تشخیص سریع کرونا موسوم به «تست‌های آنتی‌ژنیک» دسترسی خواهند داشت. این در حالیست که میزان تشخیص این نوع کیت‌ها بر اساس آنچه پیش‌تر کارشناسان آمریکایی و اروپایی گفته بودند و نیز با توجه به ویژگی‌های ویروس جهش یافته شاید آنچنان قابل اعتماد نباشد.

یکی از مشتریان کیت‌های یاد شده که طی یک ساعت صد‌ها نمونه آن در سوپرمارکت‌ها فروخته شد می‌گوید: «این روش با آنکه نمی‌دانم چقدر قابل اعتماد است، اما نسبت به صف کشیدن برای انجام آزمایش پی سی آر زمان کم‌تری را می‌گیرد.»

بیوسینکس، از تولید کنندگان مهم کیت‌های تشخیص بیماری در واکنش به بالا رفتن قابل توجه تقاضا حدود دویست کارمند موقت را برای پاسخگویی به نیاز مشتریان استخدام کرده است.

از سوی دیگر، بالا گرفتن بحث‌ها در پارلمان فرانسه برای تصویب طرح تبدیل گذرنامه سلامت به گواهینامه واکسیناسیون که انتقاد‌هایی را در میان مخالفان واکسیناسیون اجباری برانگیخته، سبب شده تا وزارت کشور تدابیر امنیتی برای حفاظت فیزیکی از نمایندگان پارلمان را افزایش دهد.

ژرالد دارمنن، وزیر کشور فرانسه از نیرو‌های پلیس خواسته است که مقابل دفاتر و منازل نمایندگان پارلمان به گشت‌زنی مداوم بپردازند تا بدین ترتیب خطر هرگونه تهدید و توهین علیه آن‌ها را خنثی کنند. چندین نماینده از حزب حاکمِ «جمهوری به پیش» به رهبری امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه طی روز‌های اخیر هدف حمله و توهین منتقدان طرح یاد شده قرار گرفته بودند.

منبع: یورونیوز

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید