چگونه می‌توانیم دلار سهمیه‌ای بخریم؟!

چگونه می‌توانیم دلار سهمیه‌ای بخریم؟!

اپراتور یک صرافی نیز می‌گوید: برای دریافت ارز سهمیه‌ای باید بلیط، ویزا، پاسپورت، کارت ملی و کارت معتبر داشته باشید، بدون این موارد نمی‌توان ارز مسافرتی گرفت.

کد خبر : ۱۰۲۳۱۰
بازدید : ۶۳۸۲

شکاف قیمتی میان نرخ ارز در بازار آزاد و صرافی‌ها باعث شد که نوع خرید ارز در صرافی‌ها تغییر کند.

تا چند هفته پیش هر فرد می‌توانست با همراه داشتن کارت ملی ۲۲۰۰ دلار سهمیه خود را دریافت کند؛ اما با شرایط جدیدی که بانک مرکزی در نظر گرفته است، هر فرد متقاضی باید کارت ملی، دو کارت بانکی به نام خود، سیم کارت، اصل و کپی مدارکی مثل بلیط، ویزا، پاسپورت و عوارض خروج از کشور را برای دریافت سهمیه خود داشته باشد.

دلیل اصلی این شرایط اختلاف حدودا دو هزار تومانی قیمت دلار آزاد و صرافی ملی بود. در نتیجه خرید دلار سهمیه‌ای رونق گرفت و صرافی‌ها نیز شاهد صف‌های طولانی بودند.

چند اپراتور صرافی گفتند که در حال حاضر امکان خرید ارز به صورت آنلاین وجود ندارد، باید مدارک لازم به صورت کاغذی به صرافی‌ها ارائه شود.

در ماه اخیر برخی از مردم برای سفر یا مهاجرت از ارز سهمیه‌ای استفاده کرده‌اند، رانت این ارز به گونه‌ای بود که برخی دلالان کارت ملی هر فرد را به قیمت ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان اجاره می‌کردند تا سهم چند میلیونی از دلار سهمیه‌ای ببرند.

پیگیری‌ها از صرافی‌ها نشان می‌دهد که اگر فردی قصد خرید دلار سهیمه‌ای از صرافی‌ها را داشته باشد باید علاوه بر کارت ملی و دو کارت به نام خود، سیم کارت، اصل و کپی مدارکی مثل بلیط، ویزا، پاسپورت و عوارض خروج از کشور را داشته باشد تا بتواند از سهیمه ۲۲۰۰ دلار خود استفاده کند.

البته داشتن تنها یکی از موارد گفته شده کافی نیست و متقاضی دریافت دلار سهیمه‌ای باید اصل و کپی تمامی موارد بالا را داشته باشد. به نظر می‌رسد این سیاست جدید در عرضه ارز سهمیه‌ای از طول صف‌های صرافی‌ها بکاهد.

دلار سهمیه‌ای می‌توانیم بگیریم؟

یک دلال بازار ارز می‌گوید: مردم به من شماره تلفن، کارت ملی، کارت و بانکی خود را می‌دهند و من دو و سه روز دلار سهمیه‌ای به اسم همان فرد می‌گیرم؛ در عوض ۵۰۰ هزار تومان به حساب فرد می‌زنم. معامله دو سر سود است، اما کمی برای ما دردسر دارد.

اپراتور یک صرافی نیز می‌گوید: برای دریافت ارز سهمیه‌ای باید بلیط، ویزا، پاسپورت، کارت ملی و کارت معتبر داشته باشید، بدون این موارد نمی‌توان ارز مسافرتی گرفت.

این دو اظهار نظر نشان می‌دهد که علی‌رغم سخت‌گیری شرایط دریافت ارز سهمیه‌ای همچنان گروهی با اجاره کردن همه‌ی مدارک به دنبال کسب سود هستند.

منبع: تجارت نیوز

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید