خوشبختی واقعی می‌خواهید؟ پس شاد باشید!

خوشبختی واقعی می‌خواهید؟ پس شاد باشید!

شاید فکر کنید که داشتن یک خانه بزرگ، یک ماشین آخرین مدل و … شما را خوشبخت می‌کند. اما در واقع شما را خوشحال نخواهد کرد. چرا که شادی واقعی در ساده زندگی کردن است و سادگی با خود خوشبختی واقعی را به همراه می‌آورد.

کد خبر : ۱۰۲۳۱۲
بازدید : ۸۴۶۵

آیا تا به حال فکر کرده‌اید که شادی در زندگی چیست و چگونه زندگی شادی خواهید داشت؟ به راستی شادی چیست؟ آیا شادی معنی و هدف زندگی انسان است؟!

بیش از ۲۰۰۰ سال پیش ارسطو سخنی گفته که هنوز هم این سخن درست به نظر می‌رسد: به راستی هدف واقعی زندگی چیست، اگر یک زندگی شاد نداشته باشیم و تا زمان مرگ با شادی زندگی نکنیم؟!



به دست آوردن خوشبختی یکی از مهمترین اهداف زندگی انسان است، اما برای بسیاری به نظر دست نیافنتی می‌نماید. شاید فکر کنید که داشتن یک خانه بزرگ، یک ماشین آخرین مدل و … شما را خوشبخت می‌کند. اما در واقع شما را خوشحال نخواهد کرد. چرا که شادی واقعی در ساده زندگی کردن است و سادگی با خود خوشبختی واقعی را به همراه می‌آورد.

در ادامه شما را با ۱۵ راه ساده که می‌توانید از امروز زندگی شادتری را شروع کنید، آشنا می‌کنیم:

۱- آنچه را که دوست دارید انجام دهید

اگر شما علاقه‌مند به بازی کردن فوتبال، نوشتن شعر یا آموزش شنا به بچه‌ها و کار‌هایی از این قبیل هستید، برای آن وقت بگذارید. به زودی متوجه خواهید شد که وقتی شما چیزی را که دوست دارید و آن را انجام می‌دهید، وجودتان مملو از شادی می‌شود.

۲- به دیگران کمک کنید

گاهی اوقات وقتی به اهداف خود می‌رسیم، هنوز هم در وجود خویش احساس می‌کنیم که دیگران برای ما ارزشی قائل نیستند. اما هنگامی که داوطلبانه به دیگران کمک کنیم، احساس خوبی نسبت به دیگران به دست خواهیم آورد. این احساس خوب، منبعی است برای دست یافتن به خوشبختی.

۳- سپاسگزار باشید

هنگامی که به تمام چیز‌هایی که باید به خاطر آن‌ها سپاسگزار باشید فکر می‌کنید، متوجه خواهید شد که شما اکنون خوشبخت هستید، حتی بدون اینکه متوجه آن باشید. کافیست کمی به داشته‌هایتان فکر کنید؛ داشتن سقفی در بالای سرتان، داشتن غذایی برای خوردن و …. با توجه کردن و قدردانی از چیز‌هایی که قبلا داشته‌اید، در زندگی خود احساس خوشبختی خواهید کرد.

۴- داشته‌های خود را با دیگران به اشتراک بگذارید

وقتی ما افکار، زمان و توانایی‌های خود را با دیگران به اشتراک می‌گذاریم، احساس راحتی می‌کنیم. زندگی بدون به اشتراک گذاشتن داشته‌ها با دیگران می‌تواند یک زندگی در تنهایی باشد. هنگامی که شما با دیگران شریک می‌شوید، آن‌ها نسبت به شما احساس خوبی خواهند داشت و این به شما کمک می‌کند که در زندگی خود بیشتر شاد باشید.

۵- بیشتر لبخند بزنید

لبخند زدن را بیشتر تمرین کنید و از معجزه لبخند غافل نشوید. به زودی خواهید دید که چگونه لبخندتان، زندگی شما و اطرافیان‌تان را تحت تاثیر قرار می‌دهد. شما همیشه می‌توانید لبخند بزنید و لبخند زدن شما را خوشحال‌تر خواهد کرد. حتی اگر به زور هم این کار را انجام دهید، خواهید دید که احساس بهتری دارید.

۶- ورزش کنید

آخرین باری که به ورزشگاه رفتید یا ورزش کردید کی بود؟ ورزش، استرس را کاهش می‌دهد و اندورفین‌ها را آزاد می‌کند. بازی و ورزش کردن یک راه سرگرم کننده برای تمرین شاد بودن است.

مشاوره

۷- به دنبال یک مشاور خوب برای خود باشید

داشتن یک مشاور به شما کمک خواهد کرد که زندگی خود را ارزیابی کنید و دریابید که چرا در زندگی احساس خوشحالی نمی‌کنید.

شاید شما اعتقادات محدود کننده‌ای داشته باشید و یا بدون این که متوجه شوید یک دیوار عاطفی به دور خودتان کشیده باشید. با صحبت کردن با یک مشاور می‌توانید دریابید که چرا واقعاً از زندگی‌تان ناراضی هستید و می‌توانید احساس خوبی داشته باشید. راه‌هایی ساده‌ای که زندگی شما را سراسر از شادی خواهد کرد.

۸- راه‌هایی برای مدیریت استرس‌های خود پیدا کنید

اجازه ندهید استرس شما را از حق خوشحال زندگی کردن محروم کند. شما سزاوار خوشحالی هستید، و اجازه ندهید که استرس در این مسیر سد راه‌تان شود. تمرین‌هایی مانند مدیتیشن (متمرکز کردن ذهن) می‌تواند به شما برای مدیریت بهتر استرس کمک کند و احساس خوبی پیدا کنید.

۹- غذا‌های سالم بخورید

احساس بدی که در هنگام بیماری برای هر فردی به وجود می‌آید بسیار سخت است. اما وقتی به درستی غذا می‌خورید، احساس جسمی و ذهنی بهتری خواهید داشت. چرا که وقتی هر چیزی را می‌خورید و بعد بیمار می‌شوید، احساس گناه خواهید کرد و این احساس ناخوشایندی است. پس به آنچه می‌خورید توجه کنید.

۱۰- با کسانی که دوست دارید وقت خود را بگذرانید

به راستی که هیچ جایگزینی بهتر از عزیزانمان برای دور هم بودن و صرف غذا نیست. چون ما انسان‌ها موجوداتی اجتماعی هستیم. مردم دوست دارند که وقت و انرژی خود را با دوستان و خانواده خود بگذرانند و با آن‌ها صحبت کرده و بخندند، چرا که دوران زندگی آدمی کوتاه‌تر از آن است که به تنهایی زندگی کند.

۱۱- تفکرات منفی را از ذهن خود دور کنید

حتماً می‌دانید که داشتن تفکرات منفی مقام شما را در نزد دیگران پایین خواهد آورد. اما آیا راهی برای متوقف کردن آن وجود دارد؟ برای رهایی از این افکار بیایید افکار منفی خود را با افکار مثبت جایگزین کنید. همچنین زمان کمتری را با افراد منفی‌نگر باشید و بیشتر وقت خود را با افراد مثبت بگذرانید.

۱۲- هدیه‌های بیشتری به دیگران بدهید

شما مجبور نیستید هدایای گرانبهایی بخرید. گاهی اوقات یک شعر، یک یادداشت کوتاه، یا یک ایمیل و پیام صمیمانه می‌تواند روز شما را روشن کند و شادی را به لحظات زندگی‌تان به ارمغان بیاورد.

۱۳- ببخشید و فراموش کنید

نگه داشتن ناراحتی‌ها و اندوه‌هایتان به شما بیشتر از هر فرد دیگری آسیب می‌رساند. از خودتان بپرسید: "چه چیزی به دست خواهید آورد اگر گذشته را رها کنید و بگذارید گذشته در گذشته بماند؟ " با آنکه شاید برای لحظاتی احساس خستگی کنید، اما با تمرکز بر روی یک آینده روشن مطمئناً احساس خوبی به دست خواهید آورد.

۱۴- در طبیعت گردش کنید

برای لحظاتی زمان خود را در طبیعت سپری کنید، چرا که زندگی در جهانی که مصنوعات ساخته دست بشریت آن را احاطه کرده است، خسته کننده و ملال‌آور است. برای تجدید قوا کافیست مدتی را در طبیعت بگذرانید. قدم زدن در پارک‌های جنگلی یا پارک‌های محلی و نفس کشیدن در هوای تازه می‌تواند به زیبایی دنیای طبیعی وجود ما کمک کند.

۱۵- خودتان باشید

ابتدا فکر کنید که شما چه کسی هستید و سپس قبول کنید فقط خودتان باشید و اینگونه دنیای متفاوتی را در پیش روی خود خواهید دید.

زمان شما محدود است، پس زندگی خود را با زندگی کردن در زندگی دیگران هدر ندهید.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید