هواشناسی ایران، امروز ۱۴۰۰/۱۰/۱۳

هواشناسی ایران، امروز ۱۴۰۰/۱۰/۱۳

بر اساس هشدار‌های سازمان هواشناسی ایران، امروز ۱۳ دی ماه در مناطق جنوبی کشور باراش باران و برف همراه با وزش شدید باد پیش بینی می‌شود.

کد خبر : ۱۰۲۳۲۲
بازدید : ۵۶۸۹

فرادید | با توجه به تحلیل نقشه‌های هواشناسی ایران، امروز ۱۳ دی ماه گستره فعالیت سامانه بارشی کل کشور را دربرخواهد گرفت و سبب بارش باران و وزش باد و در مناطق جنوبی گاهی همراه با رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید می‌شود و در مناطق مستعد رگبار تگرگ و درارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف انتظار می‌رود.

دوشنبه و صبح سه شنبه وزش باد شدید در جنوب شرق کشور و وزش باد بسیار شدید در شرق استان کرمان رخ می‌دهد. در شرق هرمزگان، جنوب شرق کرمان، نیمه جنوبی سیستان وبلوچستان، شرق خراسان رضوی و خراسان جنوبی بارش شدت خواهد داشت.

به گزارش فرادید و به نقل از سازمان هواشناسی ایران، سه شنبه در نیمه شرقی کشور سامانه بارشی فعال است.

در نیمه جنوبی سیستان وبلوچستان بارش شدت خواهد داشت و بعداز ظهر سه شنبه با ورود موج دیگری به شمال غرب کشور بارش پراکنده برف و باران در مناطق شمال غرب و برخی مناطق غرب کشور شروع می‌شود.

چهارشنبه با شمالی شدن جریان روی دریای خزر، بارش سواحل شمالی کشور و شمال شرق کشور را نیز فرا می‌گیرد و در سایر مناطق نیز به‌جز نوار جنوبی کشور بارش باران و برف گاهی وزش باد رخ می‌دهد. در این روز در مازندران بارش شدت دارد.

پنجشنبه در شرق و جنوب شرق کشور بارش باران گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود. خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان در سه روز آینده و دریای خزر دوشنبه تا ظهر سه شنبه و نیز چهارشنبه مواج خواهد بود. جمعه آسمان بیشتر مناطق کشور آفتابی پیش‌بینی می‌شود.

آسمان تهران فردا قسمتی ابری و همراه با وزش باد با حداقل دمای۱ و حداکثر دمای۹درجه سانتیگراد و طی چهار­شنبه نیمه ابری تا ابری و احتمال بارش پراکنده باران و وزش باد با حداقل دمای ۲ و حداکثر دمای ۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

طی امروز و فردا بندرعباس با دمای ۲۳ و ۲۲ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و تبریز با دمای یک درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان کشور هستند.

وضعیت آب و هوای ایران

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید