هموار کردن راه موفقیت با ۷ قانون طلایی

هموار کردن راه موفقیت با ۷ قانون طلایی

اگر ۱۶ ساعت در روز کار می‌کنید، برای خانواده‌تان وقت نمی‌گذارید و یادتان نیست آخرین بار کی به تعطیلات رفتید، آیا واقعاً موفق هستید؟

کد خبر : ۱۰۲۳۲۳
بازدید : ۱۸۴۵۲

فرادید | همه‌ی ما در مقطعی از زندگی موفقیت‌مان را زیر سوال می‌بریم. موفقیت چیست؟ آیا می‌توانیم بدون دانستن اینکه برای چه هدفی تلاش می‌کنیم راه رسیدن به موفقیت را هموار کنیم؟

به گزارش فرادید؛ واقعیت اینست که معنای موفقیت برای انسان‌های مختلف متفاوت است. برای بسیاری از ما، ثروت و آزادی است. به عنوان یک کارآفرین من می‌توانم انتخاب کنم کجا، کی و با چه کسی کار کنم، این برای من بسیار مهم است. اما برای دیگران موفقیت ممکن است شغلی باشد که برایشان شادی به ارمغان آورد، پرداخت قبوض را تضمین کند و ضامن امنیت باشد.

مقایسه نکردن خودتان با دیگران ضروریست، چون با این کار به موفقیت نزدیک هم نمی‌شوید. ممکن است حتی یک میلیونر باشید، اما احساس بدبختی کنید. اگر ۱۶ ساعت در روز کار می‌کنید، برای خانواده‌تان وقت نمی‌گذارید و یادتان نیست آخرین بار کی به تعطیلات رفتید، آیا واقعاً موفق هستید؟

راه رسیدن خود من به موفقیت خیلی طولانی بود. من سال‌های زیادی را صرف سنجش نخستین استارتاپ خودم کردم. هزاران دلار را صرف تبلیغات برای ارتباط با مخاطبانم کردم، اما نتیجه نگرفتم. شب‌های زیادی بی‌خوابی کشیدم، چون نگران لیست حقوق و سرپا نگه داشتن کسب‌وکارم بودم و تمام این‌ها بر زندگی شخصی و سلامتی من اثر منفی گذاشت.

نمی‌خواهم این اتفاق برای شما هم بیفتد. به همین دلیل ۷ قانون طلایی را با شما به اشتراک می‌گذارم که دریافتم در هموار کردن راه من به سوی موفقیت اثرگذار بودند.

۱. طرز فکرتان را تغییر دهید

معمولاً مانع ما در مسیر موفقیت هیچ ربطی به مجموعه مهارت‌ها یا پشتوانه‌ی مالی ندارد، همه چیز به طرز فکر ما مربوط است. برای مثال کارآفرینی را درنظر بگیرید. بزرگ‌ترین مانع موفقیت برای بیشترِ صاحبان کسب‌وکار این طرز فکر است که کسب‌وکارشان فروختن یک محصول یا ارائه‌ی خدمات است. شما همه‌ی انرژیتان را صرف به کمال رساندن این هدف می‌کنید، اما مشتری احتمالی شما هرگز چیزی درباره‌ی کسب‌وکارتان نشنیده است، پس چرا باید از شما خرید کند؟

کسب‌وکار شما فروش نیست، بلکه «بازاریابی» محصول یا خدمات است. اگر می‌خواهید موفق شوید باید طرز تفکرتان را تغییر دهید.

همین توصیه در مورد افراد جویای ترفیع یا کسانی که به دنبال تغییر شغل هستند کاربرد دارد. چه چیزی شما را از رقبایتان متمایز می‌کند؟ چرا باید شما را استخدام کنند؟ روی مهارت‌ها یا سابقه‌ی تجربیاتی که دارید تمرکز نکنید. شما به چه چیزی دست یافته‌اید که ممکن است برای یک شرکت دیگر جذاب باشد؟

در هر دو مثال، مهم درک نقاط درد بازار هدف است و اینکه شما چگونه می‌توانید دوای درد آن‌ها باشید.

۲. درخواست کمک کنید

هموار کردن راه موفقیت با ۷ قانون طلایی

جای هیچ شرمی نیست اگر احساس کنید به کمک نیاز دارید. راه رسیدن به موفقیت به معنای تنها بودن نیست.

متاسفانه ما در مدرسه به تنها کار کردن عادت می‌کنیم و یاد می‌گیریم برای یافتن راه‌حل به عقل خودمان متکی باشیم، اما این طرزفکر در حیطه‌ی کار رسیدن به هدف را دشوار می‌کند.

برای موفقیت در کسب‌وکار باید بتوانید روی کمک همکاران یا مربیان خودتان برای رسیدن به اهداف حساب باز کنید. اُلیوِت نازارین در یک پژوهش دریافت ۷۶ درصد افراد موفق وجود مربی را در موفقیت‌شان حیاتی دانسته‌اند.

وجود مربی، روشن‌گر و نقشه‌ی راه رسیدن به موفقیت است، به‌شرطی که فرد مناسبی را به عنوان مربی انتخاب کرده باشید. چنین فردی شیوه‌ی تفکر شما را به چالش می‌کشد و توصیه‌های عملی ارائه می‌کند و شما را برای انجامشان مسئول می‌داند. مهم‌تر از همه پیروزی‌های شما را تجلیل می‌کند، چون روی موفقیت شما سرمایه‌گذاری کرده است و پیروزی شما بازتابی از مربیگری خود اوست. پس از کمک گرفتن نترسید!

۳. تفویض اختیار را بیاموزید

موفق‌ترین افراد در دنیا یک وجه اشتراک دارند: آن‌ها حدود قدرتشان را تشخیص می‌دهند و آنجا همان جاییست که انرژی‌شان را متمرکز می‌کنند و باقی امور را واگذار می‌کنند. به نقل از ریچارد برانسون:

«هنرِ تفویضِ اختیار یکی از مهارت‌های کلیدی است که هر کارآفرین باید به آن تسلط یابد.»

بنا به گزارشی از Xero ۷۷ درصد از صاحبان کسب‌وکار‌ها خستگی مفرط را تجربه می‌کنند. شرکت گالوپ (Gallup) هم در سال ۲۰۱۸ گزارش داد ۴۴ درصد کارمندان گاهی‌اوقات احساس خستگی مفرط می‌کنند. وقتی از نظر فیزیکی و ذهنی در بدترین حالت خود باشید چگونه می‌توانید بهترین کاری که می‌توانید را انجام دهید؟

یادگیریِ رها کردن سخت است، اما ۸۰ درصد واگذاری بهتر از ۱۰۰ درصد قبول مسئولیت است. برای داشتن یک کسب‌وکار سودآور، یک «تیم» باید تلاش کنند نه یک فرد. خواه مالک کسب‌وکار باشید خواه یک رهبر مشتاق باید درک کنید که تیم شما در رسیدن به اهدافتان به شما کمک خواهد کرد، خیلی سریع‌تر از وقتی که فقط بخواهید به خودتان متکی باشید. به همین دلیل باید تیمی در اختیار داشته باشید که به آن‌ها اعتماد دارید و می‌دانید که قادرند بصورت خودگردان کار کنند.

۴. از شکست نترسید

هموار کردن راه موفقیت با ۷ قانون طلایی

از اشتباه کردن نترسید. حقیقت اینست که در راه رسیدن به موفقیت نباید انتظار داشته باشید که اشتباه نکنید. راستش را بخواهید بهتر است برای اشتباهات یا شکست‌های زیاد آماده باشید. فقط این را به ذهن بسپارید که شکست شاخص توانایی‌های شما نیست، فقط یک تجربه‌ی یادگیری دیگر است.

هیچ‌کس شکست را دوست ندارد، اما اگر قرار باشد هیچ‌وقت آن را تجربه نکنیم آیا قادر به تجلیل و قدردانی از موفقیت‌هایمان خواهیم بود؟ موفق‌ترین انسان‌ها ریسک‌پذیرند و ریسک‌پذیری ممکن است به شکست ختم شود، اما شکست نباید مانع ادامه تلاش شما برای رسیدن اهدافتان شود.

وقتی اوضاع بهم‌ریخته شده سعی نکنید جوری وانمود که اتفاقی نیفتاده یا آن را پنهان کنید. درباره‌ی مشکلات سوال بپرسید تا بفهمید اشکال کارتان کجاست و چه کاری را می‌توانستید متفاوت انجام دهید. این نوع تفکر شما را به موفقیت می‌رساند. پس از اشتباهات نترسید و ناامید نشوید. اشتباهات و شکست‌ها فرصت‌های طلایی یادگیری شما هستند.

۵. روی خودتان سرمایه‌گذاری کنید

همیشه کوشا باشید بهترین نسخه از خودتان باشید و به همین دلیل هیچ‌وقت نباید دست از یادگیری بردارید. سرسخت باشید. به فرصت‌هایی که سرراه شما قرار می‌گیرد بله بگویید، فرقی نمی‌کند چه فرصتی، یک دوره‌ی رایگان آنلاین، یک رویداد شبکه، وبینار یا شانسی برای گفتگو با یک مربی نامدار. در این فرصت‌ها ممکن است با کسانی ملاقات کنید که راه رسیدن شما به اهدافتان را هموار کنند.

۶. برنامه‌ی اقدام تدوین کنید

حالا که می‌دانید موفقیت چیست چگونه می‌خواهید به آن دست یابید؟ برنامه‌ی اقدام شما چیست؟ آن را بنویسید، چون کسانی که اهدافشان را می‌نویسند ۳۳ درصد در رسیدن به آن‌ها موفق‌ترند. وقتی به روشنی دریافتید نقشه‌ی راه رسیدن به موفقیت شما چیست آن را به دیوار بزنید. هر روز برای بررسی آن و تیک زدن اهداف دست‌یافته وقت بگذارید. این کار به تحکم انگیزه و تعهد شما کمک می‌کند. از تغییر دادن برنامه نترسید. شاید پس از گذشت چند ماه تصمیم بگیرید اهدافتان تغییر کرده است. هیچ ایرادی ندارد فقط کافیست برنامه تان را با تغییرات جدید تطبیق دهید.

۷. هرگز تسلیم نشوید

هموار کردن راه موفقیت با ۷ قانون طلایی

چقدر مشتاق رسیدن به هدفتان هستید؟ راه رسیدن به موفقیت با شکست هموار می‌شود. چه بخواهید چه نخواهید شکست را تجربه می‌کنید و این اتفاق کاملاً طبیعیست. اگر قرار بود رسیدن به هدف آسان باشد همه‌ی ما تا الان انسان‌های بسیار موفقی بودیم و دیگر الگویی باقی نمی‌ماند که مشتاق باشیم مانند او باشیم.

پشتکار و ثبات کلید‌های دست‌یابی به موفقیت هستند. من شاهد شکست افراد بسیار باهوشی بودم که «زود تسلیم شدن» عامل شکست آن‌ها بود و افرادی را دیده‌ام که با همان اندک استعدادی که داشتند به موفقیت‌های بزرگی دست یافتند، چون سنگ زیرین آسیاب بودند و برای آن‌ها هر شکست فقط درس تازه‌ای برای یادگیری راه رسیدن به موفقیت بود.

اگر با همه‌ی وجود خواهان موفق شدن هستید پس باید در جستجوی آن خستگی‌ناپذیر باشید. کوچک‌ترین موفقیت‌ها را جشن بگیرید و از شکست‌هایتان به خاطر درسی که از آن‌ها می‌آموزید تجلیل کنید.

سخن پایانی

شما نمی‌توانید قدم در راه موفقیت بگذارید مگراینکه بدانید به دنبال چه چیزی هستید، آن را تعریف کنید و بنویسید. فکر کنید لازمه‌ی رسیدن به موفقیت چیست. سپس از خودتان بپرسید: من به تنهایی قادر به انجام چه کار‌هایی هستم؟ کجا به کمک احتیاج دارم؟ آیا حاضرم فداکاری کنم؟ آیا ظرفیت شکست خوردن دارم؟ آیا احتیاج دارم از یک مربی کمک بگیرم؟ وقتی راه پیش رویتان را به روشنی بشناسید و بدانید برای رسیدن به موفقیت به چه چیز‌هایی نیاز دارید آنگاه برنامه‌ی اقدام شما روشن است. هر روز در برداشتن گام‌های قابل‌اجرا ثابت‌قدم باشید تا به هدفتان برسید.

منبع: lifehack

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید