آریزو ۶ پرو؛ خودروی جدید خیابان‌های ایران

آریزو ۶ پرو؛ خودروی جدید خیابان‌های ایران

براساس اظهارات مدیران شرکت مدیران خودرو آریزو ۶ پرو از سال ۱۴۰۱ در ایران عرضه شود. همچنین سطح خدمات فروش و پس از فروش خودرو‌های فونیکس (FOWNIX) در جایگاه بالاتری نسبت به سایر محصولات ام وی ام است و مدت گارانتی بیشتری هم برای محصولات این برند لحاظ می‌شود.

کد خبر : ۱۰۲۳۳۸
بازدید : ۱۳۹۳۵

شرکت مدیران خودرو به تازگی طی مراسمی با حضور مدیران ارشد و نمایندگان خود به معرفی برند جدید فونیکس (FOWNIX) پرداخت که قرار است محصولات لوکس چری در ایران را پوشش دهد.

البته برند ام وی ام همچنان ادامه کار می‌دهد و محصولات میان رده چری، کماکان با این برند روانه بازار می‌شوند. برند فونیکس در مرحله اول با عرضه تیگو ۸ پرو به عنوان پرچمدار خودرو‌های لوکس مدیران وارد بازار خواهد شد و در مراحل بعد نیز تیگو ۷ پرو و آریزو ۶ پرو با این برند پا به عرصه خواهند گذاشت.

براساس اظهارات مدیران شرکت مدیران خودرو آریزو ۶ پرو از سال ۱۴۰۱ در ایران عرضه شود. همچنین سطح خدمات فروش و پس از فروش خودرو‌های فونیکس (FOWNIX) در جایگاه بالاتری نسبت به سایر محصولات ام وی ام است و مدت گارانتی بیشتری هم برای محصولات این برند لحاظ می‌شود.

اما در این مطلب می‌خواهیم نگاه نزدیک تری به آریزو ۶ پرو داشته باشیم که با ویژگی‌های خود در کلاس سدان می‌تواند به رقیبی جدی و قدرتمند برای سایر محصولات موجود در بازار ایران، تبدیل شود.

از تلاش برای خلاقیت تا طراحی

آریزوی جدید در بخش طراحی نمای خارجی در مقایسه با نمونه‌های قبلی خود سطح بالاتری از جزئیات جذاب را به نمایش می‌گذارد. چراغ‌های اصلی جلو ترکیبی از هالوژن و لامپ ال ایی دیی را در بستر یک الگوی چشم نواز ارائه می‌دهند بویژه محل قرارگیری راهنما که برای این برند جدید و خلاقانه است.

جلوپنجره توسعه یافته در عرض و ارتفاع تقریبا تمامی قسمت دماغه را به خود اختصاص داده و به همین منظور از عناصر کرومی در آن استفاده شده تا پیام یک محصول لوکس و کیفی را از همان ابتدا به چشمان مخاطب مخابره کند.

در قسمت سپر نیز بویژه در طرفین جزئیات جالبی تدارکک دیده شده که شامل دو طرح ورودی بزرگ هوا با یک ردیف ال ایی دیی به عنوان مه شکن می‌شود. در نمای جانبی نیز رینگ‌های آلومینیومی استاندارد ۱۷ اینچی نصب شده اند و در هماهنگی با خط شانه مناسب و تفاوت سطح ایجاد شده روی گلگیر‌ها منظره مناسبی را شکل داده اند.

طراحان چری برای ارائه چراغ‌های اصلی عقب دقیقا به همان اندازه قسمت دماغه حساسیت و دقت به خرج داده اند که حاصل این تلاش الگو و گرافیک داخلی جذاب این چراغ ها، است.

کابین؛ آرامش بخش و فناورانه

فضای داخل کابین اریزو ۶ پرو محیطی باکیفیت و کاملا فناورانه است. نمایشگر ۱۲ اینچی دیجیتال اطلاعات کیلومتر با تراکم پیکسلی بالا، تصاویر باکیفیتی را پیش روی راننده قرار می‌دهد. نمایشگر اصلی سیستم سرگرمی نیز در اندازه ۱۰.۲۵ اینچی و کیفیت تصویر اچ دی تجربه‌ای روانتر از آنچه که در تلفن هوشمند خود داشته اید را برایتان فراهم می‌کند.

یکی از نکات مهم در رابطه با فضای داخل کابین این محصول جدید به فضای بیشتر برای سر (سرنشین) هر دو ردیف مربوط می‌شود که راحتی بیشتری را نیز به همراه دارد. این ویژگی به پلتفرم T۱X مربوط می‌شود که آریزو ۶ پرو براساس آن توسعه یافته است.

از دیگر امکانات کابین می‌توان به استارت دکمه ای، بلوتوث، ناوبری ماهواره ای، صندلی راننده و سرنشین با تنظیم الکتریکی، گرم کن و تهویه صندلی، استراحتگاه دست هر دو ردیف، فرمان با قابلیت تنظیم ارتفاع، فرمان چرم، پاور ویندوز جلو و عقب، آینه با تنظیم الکتریکی و تاشو خودکار و گرم کن اشاره کرد.

ایمنی

در بخش ایمنی نیز مواردی شامل: ترمز پارک اتوماتیک، نشانگر فشار باد لاستیک ها، ورود بدون کلید، کروز کنترل هوشمند، رادار پارک،‌ای بی اس، ایی بی دیی، دوربین عقب، دستیار ترمز، پایداری الکترونیکی، ترمز اضطراری، دستیار حرکت در سربالایی، نمایش نقاط کور دید راننده، نور بالای اتوماتیک، ایربگ، ایزوفیکس و ... قابل اشاره هستند.

پیشرانه

در بخش پیشرانه از نمونه ۱.۵ لیتری توربو ۴ سیلندر با ۱۵۶ اسب بخار (در ۵۵۰۰ دور) خروجی و گشتاور ۲۳۰ نیوتن متر (در ۱۷۵۰ دور) استفاده شده است. این مجموعه با جعبه دنده ۹ سرعته اتوماتیک هماهنگ شده است.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید