قیمت طلای جهانی، امروز ۱۴۰۰/۱۰/۱۴

قیمت طلای جهانی، امروز ۱۴۰۰/۱۰/۱۴

قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار امروز ۱۴ دی ماه تا لحظه تنظیم گزارش به ۱۸۰۴ دلار و ۶۹ سنت رسید.

کد خبر : ۱۰۲۳۴۲
بازدید : ۷۱۰۸

فرادید | طلا، علیرغم افزایش ۰.۱۵ درصدی، اما نسبت به روز گذشته با کاهش قیمت همراه بوده است. امروز ۱۴ دی ماه قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار به ۱۸۰۴ دلار ۶۹ سنت رسید.

در حالی که رشد سوددهی اوراق قرضه دولت آمریکا سبب کاهش جذاییت بازار طلا برای سرمایه گذارن شده است، قیمت فلز زرد در معاملات روز نخست سال جدید میلادی شاهد کاهش بود، اما بالا رفتن موارد ابتلا به اومیکرون سبب شد تا افت قیمت شدید نباشد.

به گزارش فرادید؛ تحلیل‌گران معتقد بودند مرز ۱۸۳۰ دلار برای طلا از نظر تکنیکال بااهمیت است و اگر قیمت طلا از این مرز عبور کند، می‌تواند وارد فاز صعودی جدیدی شود.

مسئله تورم در اقتصاد‌های بزرگ دنیا، نگرانی‌ها در مورد فراگیری گونه جدید ویروس کرونا و تاثیر آن بر رشد اقتصادی، سیاست‌های انقباضی برای مقابله با تورم و واکنش منفی بازار سهام به این انقباض پولی، تقویت شاخص دلار به ویژه در مقابل یورو و افزایش قیمت انرژی همراه با بازگشایی اقتصاد جهانی از مهم‌ترین متغیر‌هایی هستند که روند قیمتی طلا در سال ۲۰۲۲ را رقم خواهند زد.

آوتار ساندو، تحلیلگر شرکت فیلیپ فیوچرز اظهار کرد: قیمت طلا دچار ریزش نخواهد شد، زیرا نرخ‌های بهره و بازده واقعی تا زمانی که همه جا از بیماری کووید ۱۹ پاک نشده باشد، نزدیک به صفر خواهند بود. ادامه توجه به تنش‌ها میان اوکراین و روسیه علاقه سرمایه گذاران را به طلا به عنوان دارایی امن برانگیخته و دلار ضعیف‌تر از این فلز ارزشمند بیشتر حمایت کرده است.

وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز پیش بینی کرد اونس طلا با مقاومت در سطح ۱۸۳۰ دلار روبروست و ممکن است نزدیک این سطح در نوسان بماند یا به سمت سطح حمایتی ۱۸۱۵ دلار عقب نشینی کند.

قیمت لحظه ای فلزات گران بها

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید