خبر فوری؛ امتحانات پایان ترم دانشگاه حضوری است؟

خبر فوری؛ امتحانات پایان ترم دانشگاه حضوری است؟

امتحانات کلیه مقاطع تحصیلی در تمامی رشته‌ها در دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور حضوری برگزار می‌شود و با تصمیمات جزیره‌ای و خارج از مصوبه وزارت بهداشت برخورد می‌شود.

کد خبر : ۱۰۲۳۴۳
بازدید : ۷۲۹۸

با وجود نزدیک شدن به امتحانات پایان ترم دانشگاه‌ها، هنوز مشخص نیست که امتحانات کدام دانشگاه‌ها حضوری برگزار می‌شود و کدام مجازی.

البته به نظر می‌رسد که وزارت علوم در مجموع تصمیم‌گیری درباره نوحه برگزاری امتحانات پایان ترم را به دانشگاه‌ها واگذار کرده است.

امتحانات کدام دانشگاه‌ها حضوری است؟

امروز معاون آموزشی وزارت بهداشت در نامه‌ای اعلام کرده که «امتحانات کلیه مقاطع تحصیلی در تمامی رشته‌ها در دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور حضوری برگزار می‌شود و با تصمیمات جزیره‌ای و خارج از مصوبه وزارت بهداشت برخورد می‌شود.»

نامه‌ای که می‌گوید امتحانات تمام دانشجویان علوم پزشکی در کل کشور به صورت حضوری برگزار می‌شود. البته در این نامه، برای دانشجویان پزشکی ورودی ۱۴۰۰ استثنا قائل شده و گفته: «اختیار نحوه برگزاری امتحانات پایان ترم ورودی‌های ۱۴۰۰ به روسای دانشگاه‌ها واگذار می‌شود.»

امتحانات کدام دانشگاه‌ها مجازی است؟

معاون دانشگاه فنی و حرفه‌ای، اما در بخشنامه‌ای به روسای واحد‌های استانی اعلام کرده که آزمون پایان ترم سال ۱۴۰۰، به صورت مجازی برگزار می‌شود جز واحد‌های عملی که نیاز به آزمون حضوری دارند. در این بخشنامه آمده که آزمون پایانی تمامی دروس نظری و بخش نظری دروس نظری -عملی برای تمامی دانشجویان در کلیه واحد‌های استانی و مراکز تابعه به‌صورت مجازی برگزار شود.

اما در خصوص «دروس عملی و بخش عملی دروس نظری -عملی»، دستورالعمل متفاوت است. برای دانشجویانی که دروس عملی را به صورت حضوری گذرانده‌اند آزمون عملی هم حضوری است. اما برای دانشجویان غیربومی که امکان شرکت در کلاس و یا آزمون پایانی دروس عملی را ندارند، باید شیوه دیگری برای آزمون در نظر گرفت.

همچنین گفته شده که امتحانات پایان ترم دانشگاه‌های آزاد هم غیرحضوری است. اما این مساله فقط مربوط به دانشجویان مقطع کارشناسی است و وضعیت امتحانات دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و دکترا هنوز مشخص نشده است.

منبع: تجارت نیوز

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید