رکوردشکنی «تسلا» در تحویل خودرو

رکوردشکنی «تسلا» در تحویل خودرو

کارشناسان اظهار کردند: تحویل تسلا می‌تواند به ۱.۳ میلیون دستگاه در سال جاری افزایش یابد.

کد خبر : ۱۰۲۳۴۴
بازدید : ۷۱۳۱

شرکت خودروسازی تسلا گزارش کرد که تحویل سه‌ماهه بی‌سابقه‌ای را به ثبت رساند که بسیار فراتر از تخمین‌های وال استریت بود و با افزایش تولیدات چین، کمبود تراشه‌های جهانی را از بین برد. این ششمین فصل متوالی بود که با ارزش‌ترین خودروساز جهان رکورد تحویل را ثبت کرد.

تسلا به مدیریت ایلان ماسک، ۳۰۸ هزار و ۶۰۰ دستگاه خودرو در سه ماهه چهارم تحویل داد که بسیار بیشتر از پیش‌بینی‌های تحلیلگران از ۲۶۳ هزار و ۲۶ دستگاه بود.

تحویل‌های اکتبر تا دسامبر تسلا حدود ۷۰ درصد نسبت به سال قبل و نزدیک به ۳۰ درصد بیشتر از تحویل رکورد در سه ماهه قبل بود.

ماسک در توئیتی گفت: کار گروه تسلا در جهان کار بزرگی است.

شرکت خودرو‌های الکتریکی تسلا در چین تولید خود را افزایش داد. تسلا مدل‌های ساخت چین را به اروپا و برخی کشور‌های آسیایی ارسال می‌کند. این خودروساز به صورت سالانه، تحویل خود را ۸۷ درصد نسبت به سال قبل افزایش داد و به ۹۳۶ هزار و ۱۷۲ دستگاه در سال ۲۰۲۱ رساند.

کارشناسان اظهار کردند: تحویل تسلا می‌تواند به ۱.۳ میلیون دستگاه در سال جاری افزایش یابد. خودروسازان در سال ۲۰۲۰، سفارشات تراشه را کاهش دادند، زیرا همه‌گیری و محدودیت به تقاضا آسیب رساند.

ماسک گفت: تسلا هرگز پیش‌بینی تولید خود را با تامین‌کنندگان کاهش نداد. به گفته ماسک، تسلا بر خلاف اکثر خودروسازان، برخی از تراشه‌ها را در داخل طراحی می‌کند همچنین نرم‌افزاری برای استفاده از تراشه‌های کمیاب را دوباره برنامه‌ریزی کرده است.

ماسک قبلا گفته بود که سال ۲۰۲۱ با کمبود‌های زنجیره تامین مواجه بوده است، اما خوش‌بین است که این مسائل در سال ۲۰۲۲ به پایان برسد. به‌طور کلی، سهام تسلا در سال گذشته ۵۰ درصد افزایش یافت.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید