ثبت نام در نهضت ملی مسکن؛ فقط ۱ روز فرصت دارید!

ثبت نام در نهضت ملی مسکن؛ فقط ۱ روز فرصت دارید!

در حال حاضر ثبت‌نام بانوان مجرد بالای ۳۵ سال، معلولان، بیماران خاص و نخبگان علمی وآقایان مجرد بالای ۴۵ سال در سامانه میسر است. پس از ابلاغ دستورالعمل، افراد مجرد می­‌توانند ثبت ­نام کنند، اما در زمان تحویل واحد باید متأهل باشند.

کد خبر : ۱۰۲۳۴۶
بازدید : ۶۹۲۰

فرصت ثبت نام در سامانه نهضت ملی مسکن که از ۲۸ مهرماه آغاز شده بود و چند مرحله تمدید شد فردا ۱۵ دی ماه ۱۴۰۰ به پایان می‌رسد.

محمود محمودزاده ـ معاون وزیر راه و شهرسازی ـ به ایسنا گفت که این زمان تمدید نخواهد شد و وزارت راه و شهرسازی در حال برنامه‌ریزی و بررسی‌های حقوقی است تا ثبت نام از افراد مجرد را آغاز کند.

در فراخوان مرحله اول طرح نهضت ملی مسکن تا روز ۱۳ دی ماه ۱۴۰۰ تعداد ۲ میلیون و ۳۹۵ هزار نفر در سامانه این طرح به نشانی saman.mrud.ir ثبت نام کرده‌اند. پالایش متقاضیان هم‌زمان با ثبت‌نام در حال انجام است. پاسخ اولیه تمامی استعلامات از جمله نداشتن سابقه فرم «ج»، سابقه مالکیت و تسهیلات بانکی خرید و ساخت به طور کامل در سامانه آمده است.

امکان ثبت نام مجرد‌ها تا پایان دی‌ماه فراهم می‌شود

تازه‌ترین وضعیت پیشنهاد ثبت‌نام مجرد‌ها در طرح نهضت ملی مسکن را از محمودزاده پیگیری کردیم که گفت: دستورالعمل‌ها و بررسی‌های حقوقی ثبت نام از افراد مجرد آماده شده که مباحث آن در مجموعه وزارت راه و شهرسازی در حال پیگیری است. باید تاییدیه نهایی را بگیریم و انشاءالله تا قبل از پایان دی‌ماه امکان ثبت نام از افراد مجرد را فراهم می‌کنیم.

بنابراین گزارش، در حال حاضر ثبت‌نام بانوان مجرد بالای ۳۵ سال، معلولان، بیماران خاص و نخبگان علمی وآقایان مجرد بالای ۴۵ سال در سامانه میسر است. پس از ابلاغ دستورالعمل، افراد مجرد می­‌توانند ثبت ­نام کنند، اما در زمان تحویل واحد باید متأهل باشند.

ثبت‌نام در ۷۲۶ شهر در حال انجام است و در ۶۷۴ شهر هنوز ثبت‌نام طرح نهضت ملی مسکن آغاز نشده است. بازگشایی دیگر شهر‌ها برای اجرای نهضت ملی مسکن نیز در دستور کار قرار گرفته که طی دو مکاتبه در ۲۹ آبان و ۲۷ آذر امسال نیاز‌های مربوط به تجهیز و توسعه سامانه اعلام شده است. به محض تأمین این موارد آمادگی ثبت­‌نام در تمام شهر‌ها وجود دارد.

آورده متقاضیان نهضت مسکن در تهران ۱۵۰ میلیون تومان

وزیر راه و شهرسازی چند روز قبل گفت: هنوز به طور دقیق مبلغ آورده متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن مشخص نشده، اما فکر می‌کنم متقاضیان شهر تهران اگر ۱۵۰ میلیون تومان بیاورند می‌توانند در این طرح صاحب خانه شوند.

رستم قاسمی هم‌چنین درباره مبلغ اقساط این طرح گفت: کسانی که امروز ثبت نام می‌کنند قسطشان دو سال پس از تحویل واحد شروع می‌شود. یعنی دو سال آینده مبلغ ۴ یا ۵ میلیون تومان یا هر عدد دیگری که هنوز تعیین نشده اقساط بالایی نخواهد بود.

امروز اگر یک نفر این وام ۱۸ درصد را دریافت کند و به طور مثال ۵ میلیون تومان بپردازد با توجه به تورم کشور ما تا ۱۵ سال آینده پرداخت اقساط ۱۰ میلیون تومان رقم قابل توجهی نیست. ضمن اینکه کاری می‌کنیم تا متقاضیان، اقساط را پلکانی پرداخت کنند.

ممکن است کسی که در حال حاضر ۴۵۰ میلیون تومان دریافت می‌کند در ۲۰ سال آینده ۱.۵ میلیارد تومان پس بدهد، ولی اقساط حتما پلکانی خواهد بود.

اصلاح استعلام‌های چهارگانه (سابقه سکونت، سابقه مالکیت، فرم «ج» و تاهل)

بر اساس اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن مصوب ۲۴ آبان امسال هیئت وزیران، فاقدین مسکن افراد سرپرست خانواری هستند که خود و افراد تحت‌تکفل آنان فاقد زمین مسکونی یا واحد مسکونی بوده و از تاریخ ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ از هیچیک از امکانات دولتی یا امکانات نهاد‌های عمومی غیر دولتی مربوط به تأمین مسکن شامل زمین، واحد مسکونی و یا تسهیلات یارانه‌ای خرید و یا ساخت واحد مسکونی استفاده نکرده باشند.

اولویت‌بندی متقاضیان فاقد مسکن بر اساس میزان تقاضای متوسط هر استان در سامانه درخواست مسکن و بر اساس شاخص­هایی از قبیل نداشتن سابقه مالکیت، مدت زمان سکونت، میزان درآمد و تعداد افراد خانوار انجام می­‌شود. بهره­‌مندی اشخاصی که مالک واحد مسکونی مشاعی هستند براساس متراژ و مرغوبیت در شهر‌ها و روستا‌های مختلف تعیین می­شود. موضوع این بند ظرف شش ماه پس از تصویب این آیین­‌نامه توسط وزارت راه و شهرسازی تدوین و ابلاغ می­‌شود.

بر این اساس دستورالعمل مربوط به اولویت‌بندی سابقه سکونت و مالکیت متقاضیان فاقد مسکن و دارای مالکیت مشاعی بر اساس شاخص‌های تعیین شده از سوی وزارت راه و شهرسازی تدوین شده است که پس از تصویب در شورای عالی مسکن قابل اجرا خواهد بود.

درخصوص ثبت نام از افراد مجرد، طبق اعلام وزارت راه و شهرسازی در جلسه شورای‌عالی مسکن مورخ ۲۵ آبان امسال، دستورالعمل مربوط به ثبت‌نام متقاضیان مجرد از سوی وزارت راه و شهرسازی تدوین و پس از تصویب در شورای‌عالی مسکن قابل اجرا خواهد بود.

بر اساس این پیشنهاد، متقاضیان مرد مجرد بالای ۲۵ سال سن می‌توانند در طرح‌های حمایتی مسکن ثبت‌نام کند. همچنین تحویل واحد به آن‌ها پس از اتمام ساخت و ایفای تعهدات متقاضی منوط به ارائه عقدنامه رسمی ازدواج است.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید