جدیدترین فرش های طرح افشان

جدیدترین فرش های طرح افشان

مشهورترین نقوش فرش های قدیمی دارای ترنج بودند، به صورتی که طرحی از یک گل بزرگ به نام ترنج در مرکز فرش قرار داشت. و اطراف ترنج با نقوش لچک و گل های ریز پر می شد.

کد خبر : ۱۰۲۳۶۸
بازدید : ۸۲۲۵

فرش طرح افشان از انواع طرح های محبوب در بین فرش ماشینی کاشان می باشد و بسیار مورد استقبال خریداران است. معمولا، در طرح های سنتی فرش ماشینی طرح هایی از لچک، ترنج و حاشیه دیده می شود. اما فرش افشان فاقد ترنچ و لچک است.

اما با این حال زیبایی خاص خود را دارد و در زمینه آن از نقوش گل های زیبا استفاده شده است. در این مطلب قصد داریم در مورد جدیدترین طرح های فرش طرح افشان بپردازیم. پس تا پایان مطلب با ما همراه باشید.

فرش کاشان طرح افشان

مشهورترین نقوش فرش های قدیمی دارای ترنج بودند، به صورتی که طرحی از یک گل بزرگ به نام ترنج در مرکز فرش قرار داشت. و اطراف ترنج با نقوش لچک و گل های ریز پر می شد.

اولین بار قالیبافان تصمصم گرفتند جهت ایجاد خلاقیت در طراحی نقشه فرش، فرش جدیدی را ایجاد کنند. طراحان قصد داشتند تا فرشی ترسیم کنند که در وسط آن ترنج نباشد. با حذف ترنج از میان فرش، طرح جدید به نام فرش طرح افشان طراحی شد.

حذف ترنج باعث شد تا وسط فرش باز شود و بتوان از نقوش گل، بوته، بته جقه و... در این قسمت استفاده کرد. دلیل نامگذاری این فرش به طرح افشان نیز به علت پراکندگی و افشان گونه بودن نقوش در زمینه فرش می باشد.

در فرش های طرح افشان حوض وسط وجود ندارد اما یک حاشیه زیبا دور فرش وجود دارد که ترکیبی از گل و ساقه می باشد. فرش افشان از جمله مدل هایی است که ترکیبی از طرح فرش دستباف و فرش کلاسیک را در خود دارد. و همیشه طبق مد روز طراحی می شود.

در فرش افشان، گل ها به صورت پراکنده و با پیچگی موزونی از طرح های اسلیمی و گل های ختایی طراحی می شود. فرش های طرح افشان به دلیل نداشتن ترنج در وسط فرش و پراکندگی گل‌ها، فرش مناسبی برای خانه آپارتمانی و کوچک هستند و فضای خانه را بزرگتر جلوه می دهد و قابلیت هماهنگی با همه مدل مبلمان را دارد.

دلیل محبوبیت فرش افشان چیست؟

امروزه به دلیل سلیقه های مختلف، شاهد وجود طرح های متنوعی در میان فرش های ماشینی می باشیم. از جمله این موارد می توان به فرش طرح افشان اشاره کرد که طرفداران زیادی دارد. در طراحی این فرش زیبا، همه نقش و نگاره ها دارای پیوستگی بوده و ارتباط منظمی با یکدیگر دارند.

به طوری که، به نظر می رسد نقاش با حرکتی پیوسته این نقوش را بر روی کاغذ ترسیم نموده است. چون ارتباطی مداوم بین تمامی بخش های فرش وجود دارد.

همانطورکه از نام این فرش پیداست، نقوش گل و برگ و ... موجود در سطح فرش پراکندگی زیبایی دارد. به طوری که هیچ یک از نقش و نگار ها قرینه ای در فرش ندارد. زیبایی و به روز بودن طرح فرش باعث می شود تا هیچ وقت طرح فرش افشان، از مد نیافتد. به همین دلیل فرش ماشینی طرح افشان، محبوبیت بالایی داشته و از جمله فرش های پرفروش در بین فرش های ماشینی به شمار می آید.

در سال های اخیر، فرش افشان با زمینه فیلی و یا طوسی طرفداران زیادی پیدا نموده است. برای آن دسته از خریدارانی که خانه هایی با متراژ پایین دارند و یا خانه هایی که نورگیر نیستند فرش کاشان طرح افشان کرم گزینه بسیار مناسبی خواهد بود.

از دیگر مدل فرش کاشان و طرح های آن می توانیم به فرش کاشان طرح افشان سلطنتی ، فرش کاشان طرح افشان فیلی و فرش کاشان طرح افشان درباری اشاره کنیم که این طرح ها نیز طرفداران بسیاری دارند.

کیفیت فرش کاشان طرح افشان

اطلاع از کیفیت فرش کاشان طرح افشان از دیگر سوالاتی است که ممکن است برای کاربران مطرح شود که در این خصوص باید بگوییم که فرش ماشینی طرح افشان به لحاظ ظرافت و کیفیت در رتبه بالایی قرار دارد. بکارگیری پنبه در نخ تارو پود فرش کاشان طرح افشان موجب افزایش ماندگاری و مقاومت این فرش در برابر آسیب های احتمالی در شستشو می شود.

فرش کاشان با استفاده از الیاف 100٪ اکریلیک هیت ست شده ماندگاری این فرش را در مقابل حرارت های غیر مستقیم شدید، پا خورشدن زیاد و دفورمه شدن محافظت می نماید.

فرش طرح افشان، به دلیل نقشه بسیار شلوغ وهمچنین پر از گل های ریز و پراکنده دارد، برای دکوراسیون لوکس و مدرن بسیار جذاب می باشد. در بافت این فرش از الیاف بسیار ریز و ظریف استفاده شده است و این محصول با شانه و تراکم بالایی بافته شده است.

جدیدترین فرش های طرح افشان

جدیدترین فرش های افشان

فرش طرح افشان در انواع مختلف مانند 700 شانه ، 1000 شانه و 1200 شانه بافته و به بازار عرضه می شوند. فرش های طرح افشان ۱۵۰۰ شانه در دسته فرش های دستبافت گونه قرار می گیرد و مانند فرش دستبافت ظرافت و زیبایی منحصربفردی دارد و بسیار ریز نقش و ظریف هستند. برتری فرش افشان را در میان طرح های دیگر باید اینگونه در نظر گرفت که پرفروش ترین فرش سال ۱۴۰۰ فرش افشان است.

علاوه بر این ها می توان به جدید ترین فرش ماشینی نیز اشاره کرد که در نوع خود از طراحی زیبا و خاصی برخوردار است.

فرش طرح افشان سلطنتی

فرش افشان سلطنتی، یکی از انواع فرش افشان است، که طرح آن در بین پادشاهان محبوبیت زیادی داشته است. از فرش افشان سلطنتی در دربار شاهان قاجار و پهلوی زیاد دیده می شود. از این نوع فرش های کاشان، دارای طرح ترنج دار بوده و محبوبیت زیادی دارند و جزو فرش های پر فروش می باشند.

  • فرش طرح افشان اسلیمی

فرش طرح افشان اسلیمی، به فرش طلاکوب مشهور می باشد و از تولیدات جدید فرش کاشان می باشد. همانطور که از نام این مشخص است، طرح آن شبیه به طرح های کنده کاری طلاکوب شده می باشد. و زیبایی و نمایان شیکی به منزل شما خواهد بخشید و نگاه بیننده را به خود جذب می کند. نقشه اسلیمی افشان از طرح های خاص و بی نظیر فرش کوروش بوده و به علت رنگبندی خنثی و مدرنی که دارد با دکوراسیون های مدرن و جدید بسیار هماهنگ است.

  • فرش طرح افشان ایگل

فرش افشان ایگل

فرش ایگل با گل های هارمونیک و یکدست افشان بسیار زیبا بوده و برای دکوراسیون های کلاسیک بسیار مناسب می باشد. از مزایای این نقشه ریزبافت بودن آن است که زیبای دلنشینی به طرح می دهد و هیچ وقت قدیمی و دمد نمی شود و همواره جزو طرح های پرفروش قرار دارد. فرش ایگل طرح افشان، یکی از تولیدات مجموعه کارخانه فرش کاشان می باشد که با الیاف اکریلیک و بهترین مواد اولیهبافته شده است.

  • فرش طرح افشان گلریز

فرش افشان گلریز کرم

یکی از طرح های پرطرفدار و جدید فرش کاشان، فرش افشان گلریز می باشد که از انواع فرش های کلاسیک به شمار می آید. طرح و نقش خاص این فرش ماشینی و رنگ بندی خاص آن، سبب شده تا از مدل های پرفروش سال های اخیر باشد. فرش گلریز افشان با پس زمینه فیلی و بافته شده با نخ اکریلیک هیت ست شده یکی از باکیفیت ترین فرش های کاشان می باشد.

کلام آخر در مورد جدیدترین فرش افشان

فرش طرح افشان بدون شک یکی ازمحبوب ترین طرح فرش های ماشینی به حساب می آیند و به دلیل نقوشی که دارد با هر نوع دکوراسیونی از جمله دکوراسیون سنتی و مدرن هماهنگی دارد. کارخانه فرش کاشان تمامی محصولات خود را با نرخ کارخانه و با قیمتی در حدود ۲۰ ٪ تا ۵۰ ٪ ارزان تر از بازار فرش به فروش می رساند.

مشتریان می توانند انواع فرش افشان را در وب سایت فروشگاه آنلاین به آدرس www.bfarsh.com مشاهده نمایند. و از بین آن ها طرح و رنگ مورد دلخواه خود را به صورت مستقیم از کارخانه ، از مجموعه فرش کوروش خریداری نمایند.

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید