قیمت طلای جهانی امروز ۱۴۰۰/۱۰/۱۵

قیمت طلای جهانی امروز ۱۴۰۰/۱۰/۱۵

قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار امروز ۱۵ دی ماه تا لحظه تنظیم گزارش به ۱۸۱۵ دلار و ۹۰ سنت رسید.

کد خبر : ۱۰۲۳۸۱
بازدید : ۸۰۵۹

فرادید | طلا بار دیگر به مسیر صعودی قدم گذاشت. امروز ۱۵ دی ماه قیت هر اونس طلای جهانی در بازار با ثبت افزایش ۱.۸۶ درصد به ۱۸۱۵ دلار ۹۰ سنت رسید.

به دنبال گمانه زنی‌ها در مورد افزایش زودهنگام نرخ بهره در آمریکا که موجب افزایش سوددهی اوراق قرضه خزانه داری این کشور شد و طلا را در جلسه قبلی به پایین‌ترین رقم ۶ هفته اخیر رساند، قیمت فلز زرد امروز اندکی ترمیم شد.

به گزارش فرادید؛ گاو‌ها از مزیت فنی کوتاه مدت بهره می‌برند، زیرا قیمت‌ها اخیراً روند صعودی داشته اند. با وجود افزایش شدید بازده اوراق قرضه در این هفته و افزایش شاخص دلار آمریکا، گاو‌ها نیز قدرت خود را نشان می‌دهند.

استراتژیست ارزی دیلی فارکس گفت: هنگامی که شما رشد بازده اوراق قرضه را مشاهده می‌کنید که جذابیت ضد تورمی یک دارایی را تحلیل می‌برد، عجیب نیست که ضعیف‌تر شدن طلا را ببینید. انتظارات برای افزایش نرخ‌های بهره اواخر سال ۲۰۲۱ رشد کرد، اما نگرانی‌های تورمی رشد سریع‌تری داشتند؛ بنابراین نرخ‌های بهره واقعی پایین می‌مانند و به جذابیت طلا به عنوان پناهگاه امن دارایی در برابر تورم کمک خواهد کرد.

در روند صعودی طلا، قیمت در نزدیکی سطح ۱۸۱۸ دلار با مقاومت مواجه است. مقاومت اصلی نزدیک به سطح ۱۸۳۰ دلار است. شکست واضح بالای ۱۸۳۰ دلار می‌تواند در کوتاه مدت قیمت را به سمت منطقه مقاومت ۱۸۵۰ دلاری سوق دهد. مقاومت کلیدی بعدی نزدیک به سطح ۱۸۶۵ دلار است.

از جنبه نزولی، قیمت ممکن است نزدیک به ۱۸۰۰ دلار پشتیبانی شود. حمایت اصلی نزدیک به ۱۷۸۵ دلار است که کمتر از آن خطر حرکت به سمت ۱۷۶۰ دلار وجود دارد.

وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز پیش بینی کرد: اونس طلا ممکن است در حدود حمایتی که در سطح ۱۸۰۱ دلار قرار دارد، تثبیت شود و مقاومت در سطح ۱۸۱۵ دلار را تست کند.

قیمت لحظه ای فلزات گران بها

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید