قیمت طلای جهانی امروز، ۱۴۰۰/۱۰/۱۶

قیمت طلای جهانی امروز، ۱۴۰۰/۱۰/۱۶

قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار تا لحظه تنطیم گزارش به ۱۸۰۰ دلار و ۳۴ سنت رسید.

کد خبر : ۱۰۲۴۱۷
بازدید : ۶۲۹۹

فرادید | طلا در مرز ورود به کانال ۱۷۹۰ دلار قرار دارد. امروز ۱۶ دی ماه قیمت هر اونس طلی جهانی در بازار با کاهش ۰.۵۶ درصد به ۱۸۰۰ دلار و ۳۴ سنت رسید.

کاهش قیمت طلا پس از انتشار نتایج جلسه فدرال رزرو در دسامبر (آذر/ دی)، که احتمال افزایش زودتر و سریع‌تر نرخ بهره را مطرح کرده بود، رخ داد.

به گزارش فرادید؛ بر اساس صورتجلسه‌ای که روز چهارشنبه منتشر شد، مقامات فدرال رزرو تاکید کردند، آمار نامناسب اشتغال و تورم بالا در ایالات متحده ممکن است به افزایش سریعتر نرخ بهره نیاز داشته باشد.

در این صورتجلسه تصریح شده است: «شرکت‌کنندگان عموماً خاطرنشان کردند که با توجه به دیدگاه‌های فردی آن‌ها برای اقتصاد، بازار کار و تورم، ممکن است افزایش نرخ وجوه فدرال زودتر یا با سرعتی بیشتر از آنچه شرکت‌کنندگان قبلاً پیش‌بینی می‌کردند، ضروری باشد.»

برایان لان، مدیرکل شرکت گلد سیلور سنترال گفت: عاملی که قیمت طلا را تحت فشار قرار می‌دهد، بازده بالاتر اوراق قرضه، دلار و دورنمای افزایش نرخ‌های بهره در مارس است که باعث می‌شود سرمایه‌گذاران محتاطتر شوند. با این حال طلا از تقاضا برای دارایی امن حمایت خواهد یافت، زیرا بانک‌های مرکزی بیشتری طلا خریداری می‌کنند.

بر اساس گزارش رویترز، فعالان بازار منتظر انتشار جزییات نشست سیاست پولی دسامبر بانک مرکزی آمریکا هستند تا نشانه‌های مربوط به برنامه فدرال رزرو برای افزایش نرخ‌ها و تعدیل تدابیر محرک مالی را ارزیابی کنند.

قیمت لحظه ای فلزات گران بها

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید