قیمت بیت کوین، امروز ۱۴۰۰/۱۰/۱۸

قیمت بیت کوین، امروز ۱۴۰۰/۱۰/۱۸

قیمت بیت کوین امرز ۱۸ دی ماه با ۲.۳۲ درصد کاهش نرخ به ۴۱,۸۹۴ دلار معادل ۱,۲۲۴,۹۳۸,۶۶۶ تومان رسید.

کد خبر : ۱۰۲۴۳۳
بازدید : ۴۳۳۶

فرادید | حرکت بیت کوین در سراشیبی قیمت همچنان ادامه دارد. امروز ۱۸ دی ماه قیمت بیت کوین با ثبت کاهش ۲.۳۲ درصد به ۴۱,۸۹۴ دلار معادل ۱,۲۲۴,۹۳۸,۶۶۶ تومان رسید.

قیمت بیت کوین برای اولین بار در طول این سه ماه به زیر ۴۴ هزار دلار افت نمود. همین امر موجب نگرانی میان سرمایه گذاران شد. شاخص ترس و طمع که احساسات معامله گران را بازگو می‌کند، یک ترس شدید در بازار را نمایش می‌دهد. این امر سناریوی نزولی برای قیمت این دارایی را تأیید می‌کند.

برخی از کارشناسان عقیده دارند حالا که بیت‌کوین سطح مهم ۴۵ هزار دلار را از دست داده می‌تواند تا ۳۸ هزار دلار ریزش کند. بعد از ریزش اخیر احساسات بازار به سطح ترس شدید رسیده و شاخص ترس و طمع در پایین‌ترین سطح چند وقت اخیر خود قرار دارد.

به گزارش فرادید؛ الکس گروگر، تحلیلگر بازار رمزارز‌ها عقیده دارد این دوره ترس شدید طبیعی است و فرصتی مناسب برای فعالان بازار.

بیت کوین در روز جمعه در حدود ۴۱هزار دلار تثبیت شد و در هفته گذشته حدود ۹ درصد کاهش ارزش داشت. تحلیلگران انتظار دارند قیمت این رمزارز در روز‌های آتی تغییر مسیر دهد، اگرچه ممکن است در صورت نقض سطوح پشتیبانی فنی، این انتظار برآورده نشود.

نسبت تسلط بیت کوین، یا معیار ارزش بازار بیت کوین نسبت به کل سرمایه بازار کریپتو، در روز چهارشنبه به ۳۹ درصد کاهش یافت. این نسبت در پایین‌ترین سطح از آوریل ۲۰۱۸ است، زمانی که ارز‌های دیجیتال در بازار نزولی قرار داشتند.

به طور معمول، در دوره‌های هراس بازار، برخی از معامله‌گران آلت‌کوین‌هایی را که ریسک‌بالاتری را دارند در فهرست فروش خود قرار می‌دهند. گزینه باقی مانده برای معامله‌گران، جست‌وجوی امنیت نسبی در این بازار است که با نسبت دامیننس بیت کوین قاعدتا بالا ارزیابی می‌شود.

منظور از دامیننس یک ارز دیجیتال، درصد سهم ارزش دلاری آن ارز در مقایسه با ارزش دلاری کل رمزارز‌ها در دنیاست. شاخص دامیننس بیت کوین یکی از معیار‌هایی است که بسیاری از تحلیلگران در حال حاضر از آن برای تصمیم گیری جهت خرید و فروش کمک می‌گیرند.

از طرفی دیگر تحلیلگران گلدمن ساکس معتقدند که قیمت بیت کوین در کوتاه مدت افزایش پیدا خواهد کرد. قیمت بیت کوین در یک روند نزولی قرار دارد. با این وجود، تحلیلگران و استراتژیست‌های گلدمن ساکس به پتانسیل این دارایی برای بازگشت ایمان دارند.

در مصاحبه‌ای با بلومبرگ، زک پاندل، رئیس استراتژی جهانی FX و EM در گلدمن ساکس اظهار داشت، رشد قیمت بیت کوین در آینده نزدیک محتمل است. در اوایل هفته، این شرکت سرمایه گذاری جهانی پیش بینی خود در مورد ۱۰۰ هزار دلاری شدن قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۲ را به اشتراک گذاشت.

تحلیلگران افیکس استریت نیز پیش بینی می‌کنند که قیمت بیت کوین پیش از رسیدن به اوج جدید، افت بیشتری را تجربه کند. مارک نووگراتز، مدیرعامل گلکسی دیجیتال در مصاحبه اخیر خود پیش‌بینی کرده که قیمت بیت‌کوین تا ۳۸ هزار دلار ریزش می‌کند.

نووگراتز اظهار کرد ریزش بیت‌کوین تنها یک اصلاح ساده پس از رشد چشم‌گیر بازار در سال ۲۰۲۱ است. بعد از ریزش بیت‌کوین دارایی بیت‌کوین گلکسی دیجیتال به شدت ریزش کرده، اما مدیرعامل این مجموعه عقیده دارد به دلیل تقاضای سازمانی قوی برای بیت‌کوین نگران آینده میان‌مدت این ارز دیجیتال نیست.

نووگراتز عقیده دارد نوسان بازار در هفته‌های آینده بیشتر می‌شود و، اما بیت‌کوین یک حمایت معتبر روی محدوده ۴۰ هزار دلار دارد و بعید است این محدوده ریزش کند، اما ممکن است تا ۳۸ هزار دلار نوسان کوتاه‌مدت داشته باشیم.

قیمت لحظه ای بیت کوین

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید