وقوع جنگ در سه منطقه جهان در سال ۲۰۲۲!

وقوع جنگ در سه منطقه جهان در سال ۲۰۲۲!

به عقیده کارشناسان ایران یکی از مناطقی است که در سال ۲۰۲۲ ممکن است در آن جنگ رخ دهد.

کد خبر : ۱۰۲۴۳۶
بازدید : ۵۸۰۰

آلن فراشن روزنامه نگار فرانسوی، در مقاله خود در لوموند فهرستی از مناطقی که در سال ۲۰۲۲ ممکن در آن درگیری مسلحانه است رخ دهد جمع آوری کرد. آیا نام ایران هم در این لیست است؟

به گفته نگارنده یکی از این مناطق ایران است! مذاکرات بر سر توافق هسته‌ای با پیشرفت اندکی از سرگرفته شده است، اما فضا برای سازش در حال کاهش است. به گفته فراشن، تهران سیاست دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا را که به طور یکجانبه از این معاهده خارج شد، فراموش نکرده است، بنابراین اکنون پیش شرط‌هایی را تعیین می‌کند.

ایران تا به امروز به سطح غنی‌سازی ۶۰ درصد اورانیوم رسیده است، در حالی که کارشناسان معتقدند رسیدن به سطح مورد نیاز برای استفاده نظامی تنها یک ماه طول می‌کشد.

حمله به مجموعه هسته‌ای ایران

به گفته این روزنامه نگار، این امر اسرائیل و آمریکا را برای حمله به مجموعه هسته‌ای ایران سوق می‌دهد که به نوبه خود بی‌پاسخ نخواهد ماند و در نتیجه این درگیری می‌تواند کل خاورمیانه را در بر گیرد.

یکی دیگر از مناطق «خطرناک» تایوان است. به گفته نویسنده، چین در حال انجام مانور‌هایی است که واشنگتن معتقد است می‌تواند به «دخالت» در جزیره منجر شود. به گفته وی، ایالات متحده قبلاً متعهد شده بود که وسایل دفاعی تایوان را تامین کند، اما این موضوع آن‌ها را مجبور به مداخله در اوضاع نمی‌کند و رفتار جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا همچنان در این زمینه مبهم است.

آخرین منطقه‌ای که توسط فراشن فهرست شده است، اوکراین است. به گفته این روزنامه‌نگار، روسیه مستقیماً جاه‌طلبی‌های خود را زمانی اعلام کرد که درخواست‌های تضمین‌های امنیتی را به آمریکا ارائه کرد، در حالی که در صورت عدم رضایت در خطوط قرمز خود باید اقدام کند.

منبع: اسپوتنیک

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید