قیمت طلای جهانی امروز ۱۴۰۰/۱۰/۲۱

قیمت طلای جهانی امروز ۱۴۰۰/۱۰/۲۱

قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار امروز ۲۱ دی ماه تا لحظه تنظیم گزارش به ۱۸۰۶ دلار رسید.

کد خبر : ۱۰۲۵۴۵
بازدید : ۷۳۲۶

فرادید | طلا بار دیگر وارد مسیر صعودی شد. امروز ۲۱ دی ماه قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار با ۰.۳۱ درصد افزایش به ۱۸۰۶ دلار رسید.

قیمت طلای جهانی به نوعی با شاخص دلار گره خورده است. ریسک گونه اومیکرون در چین در حال افزایش است و امکان دارد دوباره شاهد قرنطینه در چین باشیم.

به گزارش فرادید؛ در صورتی که گونه جدید ویروس کرونا کسب و کار‌ها در آمریکا را به طور جدی تحت تاثیر قرار ندهد، اما چین را وادار به قرنطینه کند، احتمال دارد شاخص دلار واکنش مثبت نشان دهد و قیمت طلا از این جهت تحت فشار قرار گیرد.

اگر فدرال رزرو بخواهد نرخ بهره را با سرعت زیادی افزایش دهد، بازار‌های مالی واکنش منفی نشان می‌دهند. از طرفی گزارش صندوق بین‌المللی پول نشان می‌دهد ریسک شیوع مجدد ویروس کرونا همچنان بالاست. اگر کرونا مانع شود که محدودیت‌های سمت عرضه برداشته شوند، کنترل تورم بسیار دشوار خواهد بود و واکنش قیمت طلا نیز به فضای تورمی معمولا مثبت است.

طلا پناهگاه امن دارایی در برابر تورم بالا شناخته می‌شود، اما نسبت به افزایش نرخ‌های بهره آمریکا بسیار حساس است، زیرا هزینه نگهداری این فلز که بازدهی ندارد را افزایش می‌دهد. معاملات صندوق‌های فدرال نشان می‌دهد ۹۰ درصد احتمال افزایش نرخ‌ها در مارس و بیش از ۹۰ درصد احتمال افزایش نرخ‌ها تا ژوئن وجود دارد.

نیکلاس فراپل، مدیرکل جهانی شرکت "ای بی سی بولیون" اظهار کرد:اگر آمار تورم داغ‌تر از حد انتظار باشد، انتظارات برای تحکیم سریع‌تر سیاست پولی فدرال رزرو تحکیم می‌شود. ممکن است شاهد افت اندک بازده واقعی باشیم که برای طلا مثبت خواهد بود.

به گفته وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز، اونس طلا ممکن مقاومت در سطح ۱۸۰۱ دلار را تست کند و شکستن این سطح می‌تواند طلا را به محدوده ۱۸۱۵ دلار تا ۱۸۳۰ دلار وارد کند.

قیمت لحظه ای فلزات گران بها

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید