تاخیر کرمان موتور در تحویل خودرو

تاخیر کرمان موتور در تحویل خودرو

خریداران این خودرو‌ها می‌گویند کرمان خودرو چند برنامه فروش با تحویل ۶۰ روزه داشته، اما خودرو‌های ثبت‌نام شده را تحویل نمی‌دهد. همچنین هنگام پیگیری، جوابی از سوی کرمان‌موتور به مشتریان داده نشده است.

کد خبر : ۱۰۲۶۴۷
بازدید : ۶۵۳۳

بعد از ایران خودرو سایپا، حالا مشتریان کرمان‌موتور می‌گویند این خودروساز هم در تحویل خودرو‌های ثبت‌نامی تاخیر داشته و ازشهریور تاکنون خودرو‌های ثبت‌نامی مردم را به آن‌ها تحویل نداده است. خدمات پس از فروش این شرکت هم می‌گوید زمان تحویل خودرو‌ها مشخص نیست. مشکل این خودروساز چیست؟

شرکت کرمان‌موتور در دی ۹۹ طرح پیش‌فروش خودرو با موعد تحویل شهریور ۱۴۰۰ برگزار کرد. اگرچه چهار ماه از زمان تحویل این خودرو گذشته، اما مشتریانی که خودرو وانت تی ۸ را ثبت‌نام کرده بودند می‌گویند کرمان خودرو، ماشین‌های ثبت‌نامی را تحویل نداده است.

خریداران این خودرو‌ها می‌گویند کرمان خودرو چند برنامه فروش با تحویل ۶۰ روزه داشته، اما خودرو‌های ثبت‌نام شده را تحویل نمی‌دهد. همچنین هنگام پیگیری، جوابی از سوی کرمان‌موتور به مشتریان داده نشده است.

در پیگیری‌ها خدمات پس از فروش کرمان‌موتور گفت: این شرکت نیز مانند سایر خودروسازی‌ها در تحویل دچار تاخیر شده و شرکت در آینده خودرو‌های ثبت‌نامی را تحویل مشتریان می‌دهد. اما خودرو‌های کرمان موتور چه زمانی تحویل داده می‌شود؟ این سوالی است که خدمات پس از فروش این شرکت پاسخی به آن نمی‌دهد!

به نظر می‌رسد این شرکت نیز مانند سایر خودروسازان با مشکلات مالی و کمبود قطعه مواجه شده است.

تاخیر در تحویل خودرو مرسوم است؟

اما موضوع تاخیر در تحویل خودرو به مشتریان تنها به این خودروسازی محدود نمی‌شود. اکثر شرکت‌های خودروسازی هنگام تحویل خودرو‌های پیش‌فروش شده، تاخیر دارند. اما مشکل خریداران خودرو به تاخیر در تحویل محدود نمی‌شود.

گاهی برخی از این افراد بعد از مدتی انتظار، مجبورند خودروی دیگری را جا خودروی اولیه انتخاب کنند. مانند طرح پی‌فروش ساندور که بعد از تاخیر چند ماهه، نهایتا مشتریان مجبور شدند به جای ساندرو، کوییک تحویل بگیرند!

با پیگیری‌ها از شرکت ایران‌خودرو مشخص شد که علت جایگزینی خودرو‌ها کمبود یا نبود خودروی قرعه‌کشی شده در کارخانه است. این چالش‌ها باعث می‌شود گاهی خودروسازی‌ها از موجودی محصولات خود به مشتری پیشنهاد دهند که جایگزین خودروی اصلی شود.

به گفته ایران‌خودرو اگرچه مابه‌التفاوت پرداختی بیشتر از قیمت مقرر شده است، اما مشتری ضرر نمی‌کند. زیرا قیمت خودرو در بازار اختلاف قیمتی زیادی دارد. اما شرکت سایپا اعلام کرد این جایگزینی خودرو در قرارداد‌ها ذکر نشده است، اما خودروسازان نسبت به موجودی محصولات پیشنهاد جایگزین کردن خودرو را می‌دهند.

در ادامه یک کارشناس خودرو در مورد جایگزین خودروی خریداری شده توسط مشتری اعلام کرد که این اقدام خودروسازان غیر قانونی است.

مشکلات خودروسازان تنها به موعد تحویل و یا جایگزینی خودرو‌ها محدود نمی‌شود. برای مثال شرکت صنعت خودرو آذربایجان در سال ۹۷ طرح پیش‌فروشی برگزار کرد. اما مشتریان به مدت چهار سال است که به دنبال خودروی پیش‌فروش شده یا پول پرداختی خود هستند. با گذشت چهارسال مالباختگان نتوانستند به نتیجه‌ای برسند.

این‌ها تنها مثالی در مورد عهدشکنی‌های خودروسازان است که در مقابل مشتری‌های خود صورت می‌گیرد. به نظر می‌رسد نظارت جدی نیز بر این نوع عملکرد خودروسازان صورت نمی‌گیرد.

منبع: تجارت نیوز

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید