۳ روش کاربردی برای کاهش درد مفاصل

۳ روش کاربردی برای کاهش درد مفاصل

ارتباط قوی بین کاهش دما و بدتر شدن علائم آرتریت و درد مفاصل وجود دارد. در هوای سرد، بدن گرما را حفظ می‌کند و خون بیشتری را به اندام‌های مرکزی بدن مانند قلب یا ریه‌ها می‌فرستد.

کد خبر : ۱۰۲۶۴۸
بازدید : ۵۲۳۸

هوای سرد عارضه آرتریت و درد مفاصل را در میان مبتلایان تشدید می‌کند که در این شرایط تحرک آن‌ها به دلیل سفتی مفاصل محدود می‌شود.

ارتباط قوی بین کاهش دما و بدتر شدن علائم آرتریت و درد مفاصل وجود دارد. در هوای سرد، بدن گرما را حفظ می‌کند و خون بیشتری را به اندام‌های مرکزی بدن مانند قلب یا ریه‌ها می‌فرستد.

در این شرایط رگ‌های خونی در بازوها، شانه‌ها و مفاصل زانو منقبض می‌شوند. در نتیجه، جریان خون کمتر آن نواحی را سردتر و سفت‌تر می‌کند که این باعث افزایش سطح احساس ناراحتی و درد مفاصل به ویژه در زانو می‌شود.

به گفته پزشکان هر ساله تعداد سالمندانی که در طول زمستان به دنبال درمان درد مفاصل خود هستند، افزایش می‌یابد همچنین در این فصل از سال، افراد تمایل دارند ورزش را کنار بگذارند که این موضوع می‌تواند روی زانو تاثیر بگذارد و سطح درد را افزایش دهد.

یک تمرین منظم ۳۰ دقیقه‌ای می‌تواند به روان شدن مفاصل و تحریک گردش خون در بدن کمک کند. تحرک داشتن کلید تقویت ماهیچه‌های حمایت کننده مفاصل است و در نتیجه به بهبود عملکرد آن‌ها کمک می‌کند.

روزنامه تایمزآو ایندیا در مطلبی به نکاتی برای کمک به درمان درد مفاصل در فصل زمستان اشاره کرده است:

در معرض آفتاب قرار گیرید

ویتامین D نقش مهمی در بهبود سلامت مفاصل دارد. چندین مطالعه نشان می‌دهد که سطح پایین ویتامین D درد مفاصل و عضلات را افزایش می‌دهد بنابراین تا جایی که ممکن است در معرض نور خورشید قرار گیرید تا درد مفاصل کاهش پیدا کند همچنین با مصرف غذا‌های مغذی و غنی از ویتامین مانند پرتقال، اسفناج، کلم بروکلی، لبنیات و میوه‌های خشک سلامت استخوان‌ها و مفاصل خود را تقویت کنید.

به طور منظم ورزش کنید

سبک زندگی فعال می‌تواند درد مفاصل را به خصوص برای مبتلایام به آرتریت کاهش دهد. اجازه ندهید هوای سرد شما را از ورزش کردن منصرف کند. سعی کنید در محیط کار یا خانه پیاده روی داشته باشید و وزن خود را کنترل کنید.

با پزشک خود مشورت کنید

اگر فیزیوتراپی و مصرف دارو تنها به کاهش درد در کوتاه مدت کمک می‌کند، مهم است که متخصص ارتوپد مفاصل شما را معاینه کند. در مرحله مزمن یا پیشرفته عارضه آرتریت و زمانی‌که همه درمان‌های جایگزین با شکست مواجه می‌شوند، تعویض کامل زانو درمان توصیه شده برای تسکین درد و بازیابی عملکرد زانو است.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید