چرا «جیران» پخش نشد؟!

چرا «جیران» پخش نشد؟!

ساعت ۱۹ دیروز ساترا در بیانیه‌ای ارتباط تعویق «جیران» با ادعای سازندگان «آهوی من مارال» را رد کرد.

کد خبر : ۱۰۲۶۵۶
بازدید : ۶۰۶۲

دیروز صبح قرار بود اولین قسمت سریال «جیران» در فیلیمو منتشر شود، اما از انتشار این مجموعه خبری نشد. این در حالی است که فیلیمو تا ساعت ۱۸ دیروز و لحظه تنظیم این گزارش، هیچ توضیح یا خبری درباره علت این اتفاق منتشر نکرد.

مهرداد غفارزاده کارگردان سریال «آهوی من مارال» از شکایت خود از صاحبان «جیران» خبر داده و روابط عمومی سریال حسن فتحی، اصلاحیه ساترا را علت تاخیر در انتشار اعلام کرده است.

دیروز مهرداد غفارزاده نویسنده و کارگردان «آهوی من مارال» در گفتگو با صبا، توضیحاتی درباره ماجرای اختلافش با حسن فتحی و اسماعیل عفیفه به عنوان کارگردان و تهیه‌کننده «جیران» مطرح کرد.

غفارزاده مدعی شد طرح «آهوی من مارال» را با حسن فتحی در میان گذاشته و از فتحی خواسته برای پیدا کردن سرمایه‌گذار به او کمک کند و قرار بر این می‌شود که موضوع با عفیفه در میان گذاشته شود. این همکاری شکل نمی‌گیرد و غفارزاده از ساخت سریال «جیران» باخبر می‌شود.

او برای اطمینان از این که سریال فتحی شباهتی به طرح او ندارد، پیگیری‌هایی را انجام می‌دهد، اما پیگیری‌ها به نتیجه نمی‌رسد تا این که سال ۹۹، دوطرف دعوا تصمیم می‌گیرند قضاوت درباره شباهت‌های دو سریال را به انجمن آیفیک (انجمن صنفی شرکت‌ها و موسسات فیلم سازی ایران) بسپارند.

در نهایت عفیفه ملزم به حذف شباهت‌ها می‌شود. دیروز همچنین صفحه رسمی اینستاگرام «آهوی من مارال» نوشت، پی‌رنگ اصلی داستان «جیران» از سریال «آهوی من مارال» کپی‌برداری شده و «جیران» تا زمان حذف شباهت‌ها نمی‌تواند منتشر شود. علت اصلی منتشر نشدن «جیران» در زمان مقرر هرچه باشد، در هر صورت فیلیمو موظف است که به موقع درباره این اتفاق به مخاطبانی که منتظر تماشای سریال بوده یا برای تماشای آن اشتراک خریداری کرده‌اند، توضیح بدهد و حقوق مشترکان را رعایت کند.

پیشتر نیز نماوا به دلیل اطلاع‌رسانی دیرهنگام درباره علت تاخیر در انتشار نیم‌فصل دوم سریال «خاتون» با انتقاد کاربران و حتی واکنش کنایه‌آمیز فیلیمو مواجه شده بود.

ساعت ۱۹ دیروز ساترا در بیانیه‌ای ارتباط تعویق «جیران» با ادعای سازندگان «آهوی من مارال» را رد کرد. فیلیمو نیز در بیانیه‌ای جداگانه، ملاحظات و ممیزی‌های دقیقه‌نودی ساترا را دلیل تعویق پخش «جیران» معرفی و زمان جدید انتشار قسمت اول این سریال را اول بهمن ماه اعلام کرد.

منبع: رونامه خراسان

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید