احتمال ریزش شدید قیمت طلا

احتمال ریزش شدید قیمت طلا

در صورتی که طی روز‌های آتی خبر‌های مثبت و نتیجه‌بخشی از مذاکرات شنیده شود، کاهش قیمت طلا دور از انتظار نیست؛ در غیر این صورت قیمت‌ها به حالت قبل یا حتی بالاتر باز خواهد گشت.

کد خبر : ۱۰۲۶۷۰
بازدید : ۶۶۹۳

رئیس انجمن طلا، جواهر، نقره و سنگ‌های قیمتی خراسان رضوی گفت: پیش‌بینی این بود که با اجرای قانون حذف مالیات بر ارزش افزوده در طلا، جواهر و پلاتین و کاهش قیمت طلا و جواهر میزان تقاضا و خرید مردم افزایش پیدا کند، اما با توجه به تغییرات و نوسانات قیمت ارز طی چند روز گذشته و تاثیر آن بر قیمت طلا ترجیح مصرف‌کننده نهایی صبر کردن است، زیرا امکان تداوم کاهش قیمت‌ها همچنان وجود دارد.

شهرام مرصعی در خصوص اجرای قانون حذف مالیات بر ارزش افزوده طلا، جواهر و پلاتین اظهار کرد: هنوز مدت زیادی از اجرایی شدن شیوه جدید محاسبه مالیات بر ارزش افزوده طلا نگذشته و نمی‌توان تاثیرات ملموس اجرای این قانون را در افزایش خرید یا تغییر تقاضای مردم مشاهده کرد.

رئیس انجمن طلا، جواهر، نقره و سنگ‌های قیمتی خراسان رضوی عنوان کرد: تا ۱۳ دی ماه سال جاری نحوه محاسبه مالیات بر ارزش افزوده طلا به همان روال قدیمی و محاسبه ۹ درصد بر کل قیمت طلا صورت می‌گرفت، اما از این تاریخ به بعد تغییراتی بر نحوه محاسبه مالیات بر ارزش افزوده طلا، جواهر و پلاتین اعمال شده است.

مرصعی تصریح کرد: البته هزینه‌هایی همچون اجرت ساخت، هزینه‌های جانبی، هزینه طراحی، سوارکاری‌ها، کمیسیون‌های مختلف و... شامل مالیات بر ارزش افزوده نیز خواهد شد.

رئیس انجمن طلا، جواهر، نقره و سنگ‌های قیمتی خراسان رضوی درباره تاثیر مذاکرات برجام بر قیمت طلا گفت: صعودی و نزولی بودن قیمت طلا موقتی است و به پیشرفت مذاکرات برجام و اخبار آن بستگی دارد. در صورتی که طی روز‌های آتی خبر‌های مثبت و نتیجه‌بخشی از مذاکرات شنیده شود، کاهش قیمت طلا دور از انتظار نیست؛ در غیر این صورت قیمت‌ها به حالت قبل یا حتی بالاتر باز خواهد گشت.

وی با اشاره به فراهم نبودن زیرساخت‌ها در اجرایی شدن حذف مالیات طلا تاکید کرد: هم‌اکنون چارچوب اقتصاد کشور فاقد زیرساخت‌های لازم برای اجرای قانون حذف مالیات طلاست، زیرا شیوه محاسبه و اخذ مالیات بر ارزش افزوده احتیاج به زیرساخت‌های دقیق، درست و پیوسته دارد.

مرصعی ادامه داد: به منظور اجرای بهتر قانون جدید اخذ مالیات باید فرایند استخراج از معادن، فرایند‌های تولید، توزیع، مصرف نهایی و صادرات که به صورت زنجیرهوار به هم پیوسته است، به طور دقیق و در سیستم‌های از پیش تعریف شده ثبت شود.

رئیس انجمن طلا، جواهر، نقره و سنگ‌های قیمتی خراسان رضوی تصریح کرد: در آن صورت می‌توان ادعا کرد که مالیات به درستی اخذ شده و بازار شکل عادی به خود گرفته است. همچنین نوسانات ناگهانی در قیمت نخواهیم داشت و تکلیف تولیدکننده و عرضه‌کننده روشن خواهد بود.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید