قیمت آپارتمان در مناطق مختلف تهران

قیمت آپارتمان در مناطق مختلف تهران

واسطه‌های ملکی فعال در مناطق یک و سه و محله‌های لوکس منطقه ۲ ادعا می‌کنند هنوز خبری از افزایش شمار متقاضیان مسکن در حال جست وجو در این مناطق نیست و نشانه‌ای از بازارگرمی شب عید مشاهده نکرده اند.

کد خبر : ۱۰۲۷۲۱
بازدید : ۸۶۸۱

براساس تازه‌ترین اطلاعات دریافتی از واسطه‌های ملکی، در روز‌های اخیر تعداد متقاضیان خرید مسکن که برای بازدید حضوری از املاک به آن‌ها مراجعه می‌کنند، افزایش محسوسی نسبت به یکی دو ماه اخیر داشته است.

شیوع کرونا از یک سو و از رمق افتادن بازار مسکن تحت‌تاثیر فاصله قیمت‌ها با استطاعت متقاضیان مسکن از سوی دیگر، مدت هاست سبب شده تمایل به بازدید حضوری املاک از سوی جست وجوگران ملکی کاهش پیدا کند.

خریدارانی که به قول واسطه‌ها نمی‌توان روی انگیزه خرید آن‌ها به طور جدی حساب کرد، اغلب برای جست وجو به تماس تلفنی و تقاضای عکس و فیلم واحد‌های عرضه شده برای فروش بسنده می‌کنند و کمتر پیش می‌آمد به بازدید حضوری تمایل نشان دهند.

واسطه‌ها می‌گویند چنین رفتاری از سوی متقاضیان خرید نشات گرفته از این واقعیت است که آن‌ها بیشتر‌درصدد به دست آوردن مظنه قیمت برای املاک در درجه‌های مختلف مطلوبیت به لحاظ امکانات و موقعیت بوده و در نتیجه از وقت گذاری برای بازدید حضوری اجتناب می‌کنند.

البته گروهی از خریداران نیز انگیزه قطعی برای معامله دارند، اما به دلیل اینکه فایل مناسب سلیقه آن‌ها در بازار محدود است، سبک خرید خود را متناسب با شرایط کرونا اصلاح کرده اند و ترجیح می‌دهند قبل از بازدید نسبت به بازدید مجازی ملک اقدام کنند.

اما تحقیقات میدانی نشان دهنده افزایش محسوس آمار متقاضیان خرید مسکن است که در روز‌های اخیر راهی بازار شده اند و حتی قبل از تماس با فایل‌های ثبت شده در بازار‌های نیازمندی‌های آنلاین ملکی، به شکل حضوری به واسطه‌ها مراجعه کرده و از آن‌ها سراغ فایل‌های موجود متناسب با سلیقه خود را می‌گیرند.

به نظر می‌رسد با ورود به بهمن ماه از هفته آینده بر حجم مراجعه حضوری افزوده خواهد شد. در عین حال این مراجعات بیشتر در مناطق مصرفی و میانی شهر صورت می‌گیرد و واسطه‌های ملکی فعال در مناطق یک و سه و محله‌های لوکس منطقه ۲ ادعا می‌کنند هنوز خبری از افزایش شمار متقاضیان مسکن در حال جست وجو در این مناطق نیست و نشانه‌ای از بازارگرمی شب عید مشاهده نکرده اند.

قیمت آپارتمان

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید