قیمت طلای جهانی امروز ۱۴۰۰/۱۰/۲۸

قیمت طلای جهانی امروز ۱۴۰۰/۱۰/۲۸

قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار امروز ۲۸ دی ماه تا لحظه تنظیم گزارش به ۱۸۱۶ دلار و ۴۱ سنت رسید.

کد خبر : ۱۰۲۷۴۴
بازدید : ۸۷۴۹

فرادید | طلا امروز با افت قیمت همراه شد. امروز ۲۸ دی ماه قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار با کاهش ۰.۱۶ درصد به ۱۸۱۶ دلار و ۴۱ سنت رسید.

قیمت طلا در روز دوشنبه اندکی افزایش یافت، با این حال باید گفت که زیاد نمی‌توان روی این نوسان حساب باز کرد، دیروز به سبب تعطیلات رسمی مارتین لوترکینگ در آمریکا، فعالیت اندکی در بازار مشاهده می‌شد. شاخص دلار نیز اندکی افزایش یافت.

به گزارش فرادید؛ دیروز بازار طلا همچنان توانست در سطح بالای ۱۸۰۰ دلار باقی بماند. اگرچه قیمت طلا نتوانسته است از مقاومت بحرانی در حدود ۱۸۳۰ دلار در هر اونس عبور کند، اما تحلیلگران نسبت به تحرکات آتی طلا تا حدودی امیدوار هستند.

به صورت کلی به نظر می‌رسد به این دلیل که همچنان سرمایه گذاران به حرکت‌های بعدی فدرال رزرو توجه دارند، بازار طلا تا حدود زیادی کم‌تحرک باقی مانده است.

به گفته هووی لی، اقتصاددان ارشد بانک OCBC، طلا مدتی است که در بازه معاملاتی ثابتی مانده است و بازار هنوز درباره این که چه مسیر قیمتی را در پیش بگیرد، بلاتکلیف مانده است. هنوز تقاضا برای طلا به عنوان دارایی امن در برابر فشار‌های تورمی وجود دارد.

طلا پناهگاه امن دارایی در برابر تورم بالا شناخته می‌شود، اما نسبت به افزایش نرخ‌های بهره آمریکا بسیار حساس است، زیرا هزینه نگهداری این فلز که بازدهی ندارد را افزایش می‌دهد.

مارک چندلر، مدیر عامل بنوکبرن گلوبال فارکس، گفت که عدم اطمینان فزاینده بازار می‌تواند در کوتاه‌مدت مقداری از طلا را حمایت کند، به نظر می‌رسد قیمت‌ها مقاومت ۱۸۳۰ دلار در هر اونس را تست کنند.

دارین نیوسام، رئیس Darin Newsom Analysis، گفت که او نسبت به طلا بی طرف است، زیرا به نظر می‌رسد که قیمت در انتظار اتفاقی است. وی افزود که نشانه‌هایی را می‌بیند که بازار طلا به عدم قطعیت ژئوپلیتیکی در شرق اروپا توجه زیادی دارد.

او گفت: بازار وضعیت سیاسی جهانی را زیر نظر دارد. طلا منتظر است ببیند روسیه با اوکراین چه خواهد کرد. در بن بست کنونی جهانی قیمت طلا بین ۱۸۳۳ تا ۱۷۸۱ دلار در هر اونس معامله می‌شود.

وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز پیش بینی کرد: اونس طلا در محدوده معاملاتی ۱۸۱۵ تا ۱۸۳۰ دلار می‌ماند و فرار از این محدوده، مسیر قیمت را نشان می‌دهد.

قیمت لحظه ای فلزات گران بها

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید