قیمت بیت کوین امروز ۱۴۰۰/۱۰/۲۹

قیمت بیت کوین امروز ۱۴۰۰/۱۰/۲۹

قیمت بیت کوین امروز ۲۹ دی ماه با ۰.۰۱ درصد افزایش نرخ به ۴۲,۳۱۵ دلار معادل ۱,۱۸۱,۷۵۲,۱۶۲ تومان رسید.

کد خبر : ۱۰۲۷۷۵
بازدید : ۹۲۰۵

فرادید | بیت کوین همچنان با نوسان قیمت در کانال ۴۰ تا ۴۵ هزار دلار همراه است. امروز ۲۹ دی ماه قیمت بیت کوین با رشد ناچیز ۰.۰۱ درصد به ۴۲,۳۱۵ دلار معادل ۱,۱۸۱,۷۵۲,۱۶۲ تومان رسید.

بیت کوین از ماه نوامبر مسیر کاهشی را آغاز کرده است و تاکنون که بیش از نیمی از ماه ژانویه هم گذشته است بازدهی بیت کوین در این ماه منفی است. پرطرفدارترین رمزارز جهان در ماه نوامبر بیش از ۷ درصد و در ماه سپتامبر بیش از ۱۸.۵ درصد از ارزش خود را از دست داد.

به گزارش فرادید؛ سقوط ماه دسامبر بسیاری را به یاد سقوط ارزش بیت کوین در سال ۲۰۱۸ انداخت. اما این مرتبه رفتار دارندگان بیت کوین با گذشته یک تفاوت امیدوارکننده داشته است.

ناظران بازار رمزارز‌ها گزارش داده اند که سرمایه گذاری‌های بلند مدت بیت کوین نسبت به قبل در ریزش اخیر ثبات بیشتری داشته است. به عنوان مثال، بر اساس گزارش کارگزاری Genesis Trading تعداد کیف پول‌های دیجیتالی که برای بیش از پنج ماه بدون خروجی بوده اند پیوسته در حال افزایش است.

علاوه بر این بر اساس گزارش‌های متعدد تعداد کیف پول‌های غیر نقد، که کمتر از یک چهارم دارایی آن‌ها معامله می‌شود، نیز در حال افزایش است.

به عبارت دیگر نه تنها ریزش‌های قیمتی اخیر سبب ترس سرمایه گذاران خرد نشده است، بلکه همچنان به تعداد کوین‌هایی که کمتر به طور فعال معامله می‌شوند در حال افزایش است و احتمالا تعداد بیشتری از افراد به بیت کوین به عنوان سرمایه گذاری بلند مدت نگاه می‌کنند.

در هر صورت برخی از تحلیلگران معتقدند بیت کوین دوباره نزول خواهد کرد. پل جکسون (Paul Jackson)، استراتژیست Invesco درباره احتمال سقوط قیمت بیت کوین به زیر سطح ۳۰,۰۰۰ دلار هشدار داده است. به ادعای وی، ۳۰ درصد احتمال دارد که چنین سناریوی نزولی به واقعیت تبدیل شود. هیجان بیش از حد حاکم بر بازار ارز‌های دیجیتال، جکسون را به یاد دوره آغاز رکود بزرگ می‌اندازد.

در توئیتی اخیر، مایک نووگراتز (Mike Novogratz)، مدیرعامل گلکسی دیجیتال (Galaxy Digital)، هشداری نزولی درباره ارز‌های دیجیتال و شاخص بازار سهام نزدک کامپوزیت (Nasdaq Composite) صادر کرد و مدعی شد که تا زمانی که نرخ‌ها بالاتر بروند، این ارز‌ها تحت فشار خواهند بود. نووگراتز اخیرا پیش بینی کرده بود که بیت کوین در سطح ۳۸,۰۰۰ دلار خواهد رسید

علیرغم وجود روایت‌های نزولی متعدد، هنوز عده‌ای بر دیدگاه‌های صعودی خود پافشاری می‌کنند. به عنوان مثال، تام لی از Fundstrat معتقد است که در سال جاری بیت کوین می‌تواند تا ۲۰۰,۰۰۰ دلار صعود کند.

گفتنی است که هش ریت شبکه بیت کوین همچنان به ثبت رکورد‌های تازه ادامه می‌دهد و این نشان می‌دهد که ماینر‌ها به سرمایه گذاری بیشتر در شبکه اعتقاد دارند. به گفته Max Keiser، همین اتفاق می‌تواند بیت کوین را در سال جاری به مرز ۲۲۰,۰۰۰ دلار برساند.

قیمت لحظه ای بیت کوین

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید