قیمت آپارتمان، ۱۵ تا ۳۰ سال ساخت در تهران

قیمت آپارتمان، ۱۵ تا ۳۰ سال ساخت در تهران

هم اکنون اختلاف قیمت بین واحد‌های مسکونی نوساز یا کم سن وسال با واحد‌های مسکونی با عمربنای بیش از ۱۵ سال (واحد‌های میانسال و مسن) نسبت به قبل افزایش یافته است.

کد خبر : ۱۰۲۷۹۱
بازدید : ۱۰۳۶۱

بازار معاملات واحد‌های مسکونی با عمربنای بالاتر از ۱۵ سال، به نوعی، بازار آپارتمان‌های قیمت مناسب درمناطق مختلف شهر تهران محسوب می‌شود.

تحقیقات میدانی از تازه‌ترین وضعیت بازار معاملات مسکن در شهر تهران نشان می‌دهد هم اکنون اختلاف قیمت بین واحد‌های مسکونی نوساز یا کم سن وسال با واحد‌های مسکونی با عمربنای بیش از ۱۵ سال (واحد‌های میانسال و مسن) نسبت به قبل افزایش یافته است.

از این رو بازار معاملات این واحد‌ها به عنوان بازار واحد‌های قیمت مناسب در مقایسه با واحد‌های نوساز و کم سن وسال، مقصد مناسبی برای خرید متقاضیان محسوب می‌شود. به‌خصوص آن دسته از متقاضیانی که با محدودیت بودجه برای خرید مسکن مواجه هستند.

این گروه از متقاضیان می‌توانند به جای خرید از بازار واحد‌های مسکونی نوساز و کم سن وسال که قیمت آن‌ها تا ۳۰‌درصد و در برخی موارد خاص بیشتر از این میزان بالاتر از واحد‌های مسکونی با عمربنای بالا (واحد‌های سالخورده، اما قابل سکونت) است، با بودجه کمتری صاحبخانه شوند.

فعالان بازار مسکن از این رو به این گروه از متقاضیان توصیه می‌کنند با خرید این واحد‌ها و صرف هزینه‌ای به منظور بازسازی واحد خریداری شده، با بودجه کمتر واحد دلخواه خود را در منطقه مورد نظر خریداری کنند. در غیر‌این صورت افرادی که اصرار به خرید واحد مسکونی نوساز دارند، اما بودجه آن‌ها کافی نیست ناچار خواهند شد اقدام به خرید آپارتمان در مناطق ضعیف‌تر کرده یا متراژ واحد مورد نظر خود را کاهش دهند.

در شرایط فعلی، دست کم بنا به دو علت عمده از جمله رکود ساختمانی و کمبود عرضه واحد نوساز به بازار مسکن از یکسو و افزایش هزینه‌های ساخت‌وساز از سوی دیگر، فاصله قیمت بین واحد‌های نوساز وسالخورده افزایش یافته است.

این میزان در دوره‌های قبلی که بازار در شرایط عادی قرار داشت عمدتا بین ۱۵ تا ۲۰‌درصد بود، اما هم اکنون به ۳۰‌درصد و در برخی موارد به بیش از این میزان نیز افزایش یافته است. در جدول زیر برخی از واحد‌های مسکونی با عمربنای ۱۵ تا ۳۰ سال که روز گذشته به بازار معاملات مسکن شهر تهران عرضه شد آمده است.

قیمت آپارتمان قدیمی

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید